Paskelbta
2 metai prieš-
Jau birželio 13 d. Vilniuje bus paskelbti pirmieji šalies restoranai, patekę į „Michelin“ gido vertintojų akiratį. Belaukdami gerų žinių, restoranų šefai kelia meistriškumą mokymuose su pasaulinėmis gastronomijos žvaigždėmis: per pusmetį mokymuose jau sudalyvavo daugiau kaip 100 šefų.
Sostinė tampa gurmanų traukos vieta
Turizmo galimybėms pasaulyje plečiantis, daugybė keliautojų renkasi patyrimines keliones, tarp kurių – ir gastronominės patirtys. Tam, kad gastronominis turizmas augtų, būtina plėtoti savo šalies maisto kultūrą, rūpintis jo autentika ir reprezentavimu. Mokymus padėjusios įgyvendinti Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė sako, kad žinia apie gurmaniškąjį Vilnių vis garsiau sklinda po Europos sostines.
„Džiaugiamės, galėdami prisidėti prie mūsų restoranų šefų meistriškumo kėlimo, skatiname juos tobulėti ir garsinti mūsų Vilnių kaip gurmaniškų patirčių miestą. Prie miesto gastronominio turizmo žinomumo stipriai prisideda ir sostinėje vykstantys renginiai, tokie, kaip Vilniaus šaltibarščių festivalis ar visoje šalyje, taip pat ir sostinėje, vykstanti Lietuvos gastronomijos savaitė – be to, jie neša miestui bei šaliai ir didelę ekonominę naudą “, – sako D. Aleksandravičienė.
Mokymus organizavusios „Bocuse d‘Or Lietuva“ asociacijos prezidentas Darius Katinas teigia, kad tokie mokymai mūsų virtuvės profesionalams tikrai naudingi: „Dar kartą pasitvirtino mūsų toliaregiškas žvilgsnis – žengiame teisingu, tvirtu ir aiškiai apibrėžtu keliu. Mokymuose atsiskleidė, kiek daug turime perspektyvių, aktyvių, norinčių semti žinias pilnomis saujomis profesionalų iš visos Lietuvos.“
Tarp pasaulinių gastronomijos žvaigždžių – ir lietuviai
Per praėjusį pusmetį buvo surengti 6 praktiniai mokymai Lietuvos restoranų šefams, paskaitos gastronomijos studentams ir jų dėstytojams. „Bocuse d‘Or Lietuva“ asociacijos kvietimu mokymus vedė iki šiol vienintelis „Michelin Guide“ žvaigždę jau pelnęs lietuvis Airis Zapašnikas, šiuo metu vadovaujantis japonų virtuvės restoranams „Sabi Omakase Oslo“ ir „Sabi Sushi Vika“ Osle, Norvegijoje. Vilniuje apsilankė ir Provanso virtuvės subtilybėmis su lietuviais dalijosi šefas Fabien Ferré, kurio viešbučio „Hotel & Spa du Castellet“ restoranas „La Table du Castellet” pelnė net tris „Michelin“ žvaigždutes. Meistriškumo buvo semtasi ir dirbtuvėse su Guido Braeken, dvi „Michelin“ žvaigždutes turinčio „Julemont“ restorano šefu.
Po mokymų vyko ir vakarienės, kuriose pasaulio pripažintų šefų paruoštais patiekalais galėjo pasimėgauti ne tik gastronomijos profesionalai, bet ir kiti gurmanai. Tokiose „fine dining“ vakarienėse apsilankė daugiau kaip 300 vilniečių ir miesto svečių.
„Amandus“ restorano šefas Deivydas Praspaliauskas mano, kad apsikeitimas patirtimi, patyrusių kolegų stebėjimas, jų sukurtų patiekalų ragavimas motyvuoja neužmigti ant laurų ir vis tobulėti: „Tai skatina dar ir populiarinti lietuviškus produktus, originalius mūsų maisto paruošimo būdus, kuriais iš tikrųjų galime didžiuotis. Tokios dirbtuvės leidžia ieškoti ir atrasti unikalų savo kelią, nebijoti parodyti pasauliui, kuo mes esame įdomūs, o ne tik aikčioti, žvalgantis į kitus. Tarkime, mes mokame puikiai rūkyti žuvis ir jas patiekti – pietų šalyse tokių patiekalų žmonės net nėra ragavę ir juos tokių patiekalų unikalumas žavi. Netrukus Lietuva oficialiai taps dar viena šalimi, patekusia į „Michelin“ gidą, kaip lygi kitoms gastronominiu paveldu garsioms šalims, tad ir mūsų šefai turės galimybę ne tik mokytis, bet ir mokyti savo meistrystės paslapčių.“
Vilnius – tarp pasaulio čempionų: dalijimosi ekonomikos indekse nusileidžia tik vienam miestui
Vilniuje įsikūrę užsieniečiai susirinko į kasmetinę fotosesiją: kodėl lietuvius lygina su cepelinais ir kas stebina sostinės gatvėse (nuotraukų galerija)
Kurti gyvenimo Lietuvoje lieka tik kas dvidešimtas užsienio studentas: kaip išlaikyti talentus, kuriuos patys ugdome
Maratonas – renginys, miestui atnešantis milijoninę naudą
„Go Vilnius“ pristato atnaujintą vizualinį identitetą: daugiau aiškumo, nuoseklumo ir miesto atpažįstamumo
Ar kada nors bus gera reklama Lietuvai?
„Vilnius Pink Soup Fest“: kitų metų data, atgarsiai užsienyje ir įspūdingi poveikio miesto ekonomikai skaičiai
Milžiniška šaltibarščių vėliava ant Vilniaus TV bokšto oficialiai atidarė rožinės sriubos sezoną
„Nestlé Professional“ ir „Bocuse d’Or Lithuania“ pradeda bendradarbiavimą: kartu ugdys talentingus virtuvės šefus ir sieks gastronomijos Olimpo

Įdomu, kaip maži, beveik nepastebimi dalykai tampa visuomenės narciziškais atspindžiais. Auksinis žiedas. Automobilio markė. Laikrodis – ypač laikrodis. Ir jei...
Būsto pirkimo kelionė dažniausiai baigiasi notarų biure – bene paskutiniame, bet ne visiems aiškiame etape. Nors atrodo, kad tai –...
Lietuvos gyventojai tampa vienais ryškiausių paštomatų naudojimo lyderių Europoje – naujausias tarptautinis „DPD“ „E. barometro“ tyrimas rodo, kad siuntų pristatymą...
Įdomu, kaip dažnai prabangos pasaulyje galioja taisyklės, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo absurdiškos. Pardavinėti mažiau, nors paklausa – milžiniška? Skamba...
Lapkričio 27 d. verslo bendruomenė kviečiama į nuotolinį renginį „Automatizacija 80/20: kasdienės verslo operacijos arba ką ir kaip automatizuoti?“. Tai...
Gyvenimas verčia skubėti, o įsibėgėjus tamsiajam metų laikui pastebite, kad dienos emocinis fonas tampa dar labiau nepastovus? Psichoterapeutė teigia, kad...
Specialistai pabrėžia, kad žema lauko temperatūra neigiamai veikia beveik visas automobilio sistemas, todėl, termometro stulpeliui krentant, automobilį atšiaurioms žiemos sąlygoms...
Atsiradus galimybei įsigyti naują būstą kyla klausimas, ką daryti, jei senoji paskola vis dar nėra išmokėta. Apie reikalingus žingsnius ir...
Prekės ženklai, kurių komunikacijoje atsispindi 90-ųjų tematika, sulaukia apie 30 procentų didesnio auditorijos įsitraukimo, o nostalgija grįstas turinys sukelia net...
Skaitmeniniame amžiuje, kai socialiniai tinklai formuoja mūsų įpročius, nuomones ir net emocinę savijautą, prekių ženklams ar turinio kūrėjams sukurti „virusinį“...