Sekite naujienas

Teisė

Šiuolaikinė prekyba žmonėmis: auka gali tapti bet kuris gyventojas

Paskelbta

-

Priverstinis darbas apibūdinamas kaip bet koks darbas, paslaugos, įskaitant priverstinį elgetavimą, kurį prekybos žmonėmis auka verčiama dirbti prieš jos valią, t. y. panaudojant fizinį smurtą, grasinimus ar kitaip atimant galimybę priešintis, pasinaudojant nukentėjusio asmens priklausomumu ar pažeidžiamumu, panaudojant apgaulę, priimant ar sumokant pinigus, gaunant ar suteikiant kitokią naudą asmeniui, kuris faktiškai kontroliuoja nukentėjusį asmenį.

Reklama

Anot Neteisėtos veiklos priežiūros skyriaus vedėjos Birutės Macijauskienės, ši problema mažiau matoma dėl įvairių priežasčių. Šiuolaikinės prekybos žmonėmis aukomis gali tapti bet kurios šalies gyventojas, o jos taikiniai nėra tik viena, lengvai identifikuojama asmenų grupė. Žmogaus pavergimui ne visada naudojama grubi ir taip pat lengvai identifikuojama jėga, o subtilesni būdai, sudarantys regimybę, kad pats asmuo sutiko su vergovės sąlygomis. Tipiškas pavyzdys yra žmogaus pavergimas už skolas.

Prekybos žmonėmis esmę atskleidžia trys pagrindiniai požymiai: neteisėti veiksmai (aukos pardavimas, pirkimas, verbavimas, gabenimas, laikymas nelaisvėje ir kt.); asmens valią palenkiantys būdai (fizinis ir psichologinis smurtas, įvairūs grasinimai, apgaulė, pasinaudojimas asmens priklausomumu ar pažeidžiamumu ir kt.) ir išnaudojimo tikslas (priverstiniam darbui ar paslaugoms, elgetavimui, įvairioms seksualinio išnaudojimo formoms, nuskalstamoms veikoms daryti ir kt.).

Atsižvelgiant į didelį atvykstančių ir įdarbinamų užsieniečių skaičių bei besitęsiantį karą Ukrainoje, Valstybinė darbo inspekcija (VDI), stiprindama pajėgas nustatant priverstinį darbą, tęsia projektą, kuriuo siekiama skirti daugiau dėmesio priverstinio darbo atvejams nustatyti ir kelti darbo inspektorių kompetenciją prekybos žmonėmis darbo išnaudojimo srityje. VDI įsteigtos dvi specializuotos kontrolės ir prevencijos prekybos žmonėmis priverstiniam darbui srityje grupės. Kaip akcentuoja skyriaus vedėja B. Macijauskienė, abiejų grupių pagrindinis uždavinys – analizuoti nustatytus galimus priverstinio darbo atvejus, kaupti ir sisteminti informaciją apie juos, rinkti įrodymus ir perduoti ikiteisminio tyrimo institucijai.

VDI kartu su Policijos departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos aktyviai vykdo bendrus veiksmus dėl prekybos žmonėmis priverstinio darbo išnaudojimo tikslais prevencijos ir kontrolės. Bendros priemonės yra nukreiptos į siekį skatinti ir stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą kovos su prekyba žmonėmis ir nelegalaus darbo kontrolės srityje. Be to, vykdydama prevenciją ir dalijimąsi informacija, VDI aktyviai bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, kurios suteikia reikiamą pagalbą prekybos žmonėmis aukoms.

VDI ragina darbuotojus ir gyventojus pranešti apie galimus priverstinio darbo atvejus tel. (8 5) 213 9772  (reikia spausti 2, t. y. pasirinkti liniją, kur pranešama apie nelegalų darbą) arba el. paštu priverstinisdarbas@vdi.lt ir kitoms nevyriausybinėms organizacijoms – Nacionalinei asociacijai prieš prekybą žmonėmis. Ši organizacija vienija pagrindines šalies nevyriausybines organizacijas, teikiančias socialinę pagalbą prekybos žmonėmis aukoms ir įsteigė visą parą veikiančią pagalbos telefonu liniją pranešimams apie prekybos žmonėmis atvejus ir (arba) aukas. Linijos numeris + 370 616 91 119.

Reklama

Naujienos

Verslas22 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas23 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |