Sekite naujienas

Verslas

Inovacijos Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale: planuojama moderniausia regione registruoto bagažo valdymo ir patikros sistema

L

Paskelbta

-

2024 metų antroje pusėje Vilniaus oro uoste planuojama įdiegti moderniausią Pabaltijo šalių oro uostuose registruoto bagažo valdymo ir patikros sistemą. Išimtinai naujajam Vilniaus oro uosto išvykimo terminalui pritaikyta sistema leis didinti aptarnaujamų keleivių pralaidumą, automatizuos daugelį saugumo procesų ir tuo pačiu mažins žmogiškosios klaidos riziką, įrengiant keturių lygių aviacinio saugumo patikros sistemą.

Reklama

Numatoma projekto vertė 8,65 mln. (be PVM), projektavimo, pritaikymo specifiniams poreikiams, diegimo ir vėlesnės priežiūros darbus atliks bendrovė „Fima“ su partneriais „Daifuku Logan Ltd“ bei bendrovė „Atea“ su partneriais „Rapiscan Ltd“.

„Šiuo metu su technologijų diegėjais esame bagažo valdymo ir patikros sistemos projektavimo stadijoje, kurios metu glaudžiai bendradarbiaujame su naujojo terminalo statybų rangovo projektuotojais, vidiniais padaliniais ir oro uoste veikiančiomis tarnybomis, kad rezultatas užtikrintų visų poreikius. Registruoto bagažo valdymo ir patikros sistema, kuri bus vienas iš svarbiausių technologinių sprendimų šiame objekte, turės galimybes apdoroti 2400 bagažo vienetų per valandą, tai reiškia, kad keleivių pralaidumas, lyginant su esama situacija, didės dvigubai ir tai yra esminis faktorius, įgalinantis Vilniaus oro uostą aptarnauti daugiau keleivių“, – teigė Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.

Anot eksperto, be to, kad didės keleivių ir jų bagažo pralaidumas oro uoste, vienas iš esminių naujos sistemos privalumų yra tai, kad beveik neliks vietos žmogiškai klaidai, todėl gerokai augs saugumo lygis, daugelis procesų bus automatizuoti, o taip pat naujoji sistema leis pasiūlyti keleiviams naujas paslaugas, kurios bus diegiamos lygiagrečiai. Teigiama, kad tai bus viena moderniausių bagažo valdymo ir patikros sistemų Pabaltijo regiono oro uostuose.

Bagažo tikrinimas vyks 3D formatu

Kaip vieną iš planuojamos bagažo valdymo ir patikros sistemos Vilniaus oro uoste išskirtinumų, G. Paulikaitis įvardija tai, kad kartu su bagažo valdymo sistema bus diegiama ir moderniausia sprogmenų aptikimo įranga, kuri gebės analizuoti bagažo turinį ir pateikti vaizdą 3D formatu, tuo pačiu įgalins atlikti bagažo patikrą per keturis saugumo patikros lygmenis. Šios įrangos galimybės leis vykdyti specialias procedūras ir taikyti automatinius saugumo modelius, taip gerokai sumažinant žmogiškosios klaidos riziką tikrinant gabenamus daiktus.

„Galima teigti, kad šių inovatyvių technologijų veikimo principas bus panašus į ligoninėse naudojamus magnetinio rezonanso tomografijos įrenginius. Be sprogmenų aptikimo įrangos, sveriančios daugiau nei 13 tonų, Vilniaus oro uoste bus sumontuota visiškai naujo tipo transporterinė ir bagažo rūšiavimo sistema, kurios ilgis sieks net apie 1 kilometrą, tačiau jos pagalba bagažas nuo registracijos vietos labai greitai ir efektyviai įveiks patikros kelią. Svarbu paminėti ir tai, kad planuojant šią sistemą, ypatingas dėmesys buvo skiriamas saugumui ir nenutrūkstamam veikimui, užtikrinant dubliavimo galimybes, jei toks poreikis atsirastų“, – pasakojo G. Paulikaitis

carvertical VIN patikra

Efektyvus bagažo valdymas: sudėtingų sistemų derinys

Bagažo valdymo ir patikros sistemoje bus įdiegta energijos taupymo funkcija, bagažo transporteriai (specialios plokštumos, ant kurių juda sukrautas bagažas) bus sustabdomi, kai ant jų nėra bagažo, ir automatiškai įjungiami, kai ant transporterio juostos atsiranda bagažas.

Sistema leis priskirti 5 rūšiavimo karuseles prie tam tikrų registracijos stalų, iš kurių vykdomas atitinkamo skrydžio bagažo registravimas: konkretaus skrydžio bagažas priskiriamas atitinkamai rūšiavimo karuselei per rūšiavimo paskirstymo sistemą (SAC).

Naujosios bagažo valdymo ir patikros sistemos priežiūros kontrolę ir duomenų surinkimą leis užtikrinti kompiuterinė sistema (SCADA). Bagažo valdymo ir patikros sistema turės rūšiavimo zonoje įrengtus ekranus (BIDS), kuriuose bus atvaizduojama bagažo krovimo būklė, lagaminų, kurie turi būti pakrauti, kiekis, jau pakrautų lagaminų skaičius, blogai išrūšiuotų arba per anksti atiduotų lagaminų kiekis. Šios visos pagrindinės sistemos užtikrins, kad atiduotas bagažas nepasimes ir tikrai pasieks orlaivius nustatytu laiku.

Atsiras savitarnos galimybės

G. Paulikaičio teigimu, naujoji sistema suteiks galimybes pasiūlyti kitą inovaciją – registruoto bagažo savitarnos terminalus. Keleiviai atiduos savo bagažą savarankiškai, o jis vėliau bus tikrinamas sistemoje ir pakraunamas į orlaivius. Teigiama, kad tai padės sutaupyti laiko ne tik oro uostų operacijose, bet ir bus patogiau keleiviams.

Registruoto bagažo valdymo ir patikros sistemos diegimo darbai planuojami įgyvendinti 2024 m. antroje pusėje.

Primenama, kad šiuo metu Vilniaus oro uoste jau vyksta naujojo išvykimo terminalo statybos, o terminalo veikla turėtų startuoti jau 2025 metų pradžioje.

Naujienos

Verslas11 val prieš

„Hero“ projektas žingsnis po žingsnio artėja link finišo: patalpos jau įrengiamos pagal nuomininkų poreikius, vyksta aplinkotvarkos darbai

Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...

Startuoliai1 d. prieš

Kauno startuolių bendruomenė – investicijos į mokslinius tyrimus ir antreprenerystę

2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...

Verslas1 d. prieš

Greta Ranonytė. 152 milijardai eurų – ne riba. Kiek dar gali augti „fintech“ Lietuvoje?

Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...

Verslas1 d. prieš

„SBA Urban“ grupės įmonė pradeda platinti 23,5 mln. eurų obligacijų emisiją verslo centro „Hermanas“ Kaune plėtojimui

„SBA Urban“ ir „TABA Invest“ valdoma įmonė „S3 Business“ pradeda platinti pirmąją 23,5 mln. eurų bendros obligacijų emisijos dalį. Jos...

Nekilnojamasis turtas2 d. prieš

„EIKA Development“ pradeda II etapo pardavimus Pašilaičiuose – daugiau nei 70 % erdvių būstų skirtų šeimoms

„EIKA Development“ Vilniuje, Medeinos g. statomame projekte „Medeinos namai“, pradeda II etapo butų pardavimus. Šiame etape iškils 3 namų korpusai,...

Ekspertai

Ekspertai2 val prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai6 val prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai1 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai5 d. prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Ekspertai5 d. prieš

Motociklų sezonas įsibėgėja: kodėl svarbu vairuoti atidžiau?

Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |