Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinami vis pažangesnėmis padėti vairuoti saugiai skirtomis sistemomis. Tokie sprendimai kaip parkuojantis praverčiančios vaizdo stebėjimo kameros, laikytis eismo juostos ar saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių padedantys vairavimo asistentai jau tapo įprasti daugelyje naujesnių automobilių. Visgi draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad, nors tokios sistemos išties yra naudingos ir gali padėti išvengti eismo įvykių, savo ir kitų eismo dalyvių saugumo nereikėtų patikėti vien tik joms.
Technologijos vairuotojo budrumo neatstoja
Anot ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, vairuotojams vis labiau kliaujantis sistemomis, kurios automatiškai ištiesina vairą ar stabdo automobilį, kai jis pernelyg priartėja prie kliūties, nesunku pamiršti, kad už automobilio vairavimą, bent jau kol kas, visgi yra pilnai atsakingas žmogus. Naujasis lyderis medicinos bibliotekai
„Kai žinai, kad kelyje tau padeda išmaniosios skaitmeninės sistemos, nesunku prarasti budrumą ir pernelyg atsipalaiduoti. Vairas dažnai laikomas ne taip tvirtai, galbūt tik viena ranka, dėmesys nukrypsta į pašalines veiklas ir mažiau akylai stebima tai, kas vyksta kelyje. Visgi vairavimo asistentai tikrai nėra visagaliai ir kelyje pasitaiko situacijų, kai išvengti nelaimės leidžia tik paties vairuotojo meistriškumas. Be to, pernelyg pripratus prie elektroninių sistemų pagalbos, gali kilti daugiau iššūkių sėdus prie tokių sprendimų neturinčio automobilio vairo. Tad svarbu nepamiršti, kad technologijos yra tik pagalbininkės, o vairuoja žmogus, kuriam būtina susikoncentruoti į įvykius kelyje“, – pažymi R. Bieliauskas.
Kartais nepadeda, o trukdo
Maža to, anot ERGO atstovo, kai kuriais atvejais vairavimo asistentai kelyje gali netgi trukdyti. Pavyzdžiui, norint kelyje apvažiuoti duobę gali tekti šiek tiek „išlįsti“ iš eismo juostos. Sistema ima siųsti garsinį signalą ir taip išgąsdinti vairuotoją ar net pati tiesinti vairą ir sukelti pavojingą situaciją. Nuo šiol asmeniniai asistentai jau ne tik CEO kasdienybė
„Norėdami to išvengti vairuotojai apvažiuodami kliūtį visuomet turi įjungti posūkio signalą. Tuomet sistema ir kiti eismo dalyviai žino, kad yra atliekamas sąmoningas manevras. To reikalauja ir kelių eismo taisyklės. Tiesa, išmaniosios sistemos vis tiek ne visuomet sugeba tinkamai įvertinti situaciją. Pavyzdžiui, kelio darbų metu eismas neretai nukreipiamas taip, kad automobiliams tenka „lipti“ ant horizontaliojo kelio ženklinimo, o tai iš karto aktyvuoja sistemą. Dėl to nemažą kelio atkarpą gali tekti važiuoti su lydinčiu įkyriu pypsėjimu ar priešinantis automobilio pastangomis koreguoti vairą“, – sako R. Bieliauskas.
Pasak eksperto, vairuotojus taip pat gali trikdyti įvairių pranešimų ir automobilio kompiuterinės sistemos ekrane pateikiamos informacijos gausa. Dėl jos gali būti sunku susikoncentruoti į kelią. Šią užduotį dar labiau apsunkina multimedijos ir navigacijos sistemų naudojimas. 5 būdai, kaip dirbtinis intelektas gali palengvinti jūsų kasdienybę
Padeda sumažinti rizikas, bet jų neeliminuoja
Visgi, draudikų atstovo teigimu, nuolat tobulėjančios išmaniosios sistemos automobiliuose yra naudingos ir padeda didinti saugumą keliuose bei išvengti nelaimių. Tiesiog reikia mokėti jomis tinkamai naudotis ir nepiktnaudžiauti jų galimybėmis. Siekiate maksimalaus efektyvumo? Šios DI funkcijos pagreitins jūsų tikslų pasiekimą
„Į įvairius vairavimo asistentus ir kitas saugumui skirtas sistemas automobiliuose reikėtų žiūrėti kaip į pagalbinę saugos priemonę, o ne saugumo garantą ar priežastį kelyje elgtis mažiau atsakingai. Akivaizdu, kad, pavyzdžiui, parkavimo asistentai ir vaizdo kameros padeda išvengti smulkių eismo įvykių, o perspėjimo apie viršijamą greitį, aklosios zonos stebėjimo ar automatinio stabdymo pernelyg priartėjus prie kitų transporto priemonių sprendimai leidžia sumažinti pavojingų eismo įvykių riziką. Visgi ji nėra visiškai eliminuojama“, – pabrėžia R. Bieliauskas.
Prieš šventes pataria neskubėti: kitaip galima prarasti dar daugiau laiko
Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus: galima važiuoti ar geriau sustoti?
Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų
Artėja padangų keitimo metas: ragina atkreipti dėmesį ne tik į taisykles, bet ir į oro sąlygas
KASKO žalos kasmet – vis didesnės: greičiausiai vėl fiksuosime rekordinius metus
Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą: daugiausia įvykių nutinka vasarą
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Klimatologai sako, kad šiemet galime sulaukti dar daugiau audrų ir liūčių: kaip apsaugoti savo turtą?
Ekspertai pataria, kaip apsisaugoti nuo bagažo praradimo
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...
Norėdami greičiau įgyvendinti savo finansinius tikslus ar įgyti daugiau finansinės laisvės, galime ieškoti būdų, kaip gauti papildomų pajamų. „Luminor“ banko...
Nuomojantis būstą vienas svarbiausių kriterijų paprastai būna nuomos kaina, tačiau ekspertai pastebi, kad svarbu atkreipti dėmesį ir į kitus ne...
Beveik pusė lietuvių (47 proc.) pritaria, kad elektriniai automobiliai prisideda prie gamtos saugojimo ir anglies dvideginio išmetimo mažinimo. Tai daug...
Kasmet Lietuvos keliuose fiksuojama daugybė eismo įvykių, kurių priežastis – prastos būklės ar netinkamai sezonui parinktos padangos. Specialistų teigimu, tokios...