Sekite naujienas

Auto

Suklastota rida automobilio kainą Lietuvoje išpučia net ketvirtadaliu

Paskelbta

-

Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo būklės bei ridos. Tačiau transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas parodo, kad ridos klastojimas pirkėjams gali kainuoti reikšmingą pinigų sumą. Įsigydami automobilį su suklastota rida jie rizikuoja permokėti net 25 proc. kainos.

Kitose šalyse brangsta beveik trečdaliu

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Kone esminė problema globaliu mastu išlieka ta, jog naudotų automobilių pirkėjai pernelyg atmestinai renkasi transporto priemones. Skiriama per mažai dėmesio automobilio būklės nustatymui bei eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui (kiek reikės išleisti už aptarnavimus bei nenumatytus remontus), o tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, be jokio saiko klastodami odometro rodmenis.

Anot bendrovės tyrimo, automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu, o tai reiškia, kad pigių automobilių pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o itin brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.

Daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje bei Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.

Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas neišpučia naudotų automobilių kainų taip stipriai, tačiau piktavaliai sugeba iš to reikšmingai pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp visų 15 tyrime dalyvavusių valstybių.

Daugiausiai praranda brangių automobilių pirkėjai

Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo automobilis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 procentų, tačiau didžiausias kintamas čia – odometro rodmenų korekcijos apimtis (kilometrais).

Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 000 eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida – 400 000 kilometrų, o odometras rodo – 200 000 kilometrų, vadinasi, jos pirkėjas už šį modelį vidutiniškai gali sumokėti net 4 000 eurų daugiau nei jis vertas. Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, jog toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintam automobiliui gali pasirodyti didelis, tačiau dėmesį siūlo atkreipti į faktą, kad pirkėjai „carVertical“ dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės automobilius.

„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau istorinių faktų apie perkamą automobilį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi automobilį jau įsigiję, tačiau tada aptikus vertę mažinančios informacijos išsireikalauti iš pardavėjo kompensacijos arba atgauti visus pinigus ir grąžinti transporto priemonę gali būti labai sudėtinga“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Ridos klastojimas skirtingas automobilių markes veikia nevienodai

Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – mažiau. „carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 procentų „Dacia“ ir „Mazda“ automobiliams iki 27 procentų „Land Rover“ markės visureigiams.

Priklausomai nuo automobilio markės ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai gali permokėti už transporto priemonę net dešimtis tūkstančių eurų. Lietuviams tai kainuoja milijonus eurų – tiek pinigų atmestinai naudotą automobilį besirenkantys pirkėjai permoka kasmet.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos2 savaitės prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 savaitės prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas2 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |