Paskelbta
6 val prieš-
2020 m. prekybos platforma „Vinted“ tarp kolegų turėjo vos kelis elektromobilių savininkus, bet keldamasi į naują biurą Vilniaus Naujamiestyje nusprendė įrengti iškart 10 įkrovimo vietų. Šiandien įmonė skaičiuoja, kad savo laiku ambicingas sprendimas su kaupu pasiteisino skatinant kolegas rinktis tvaresnes transporto priemones.
Nors elektromobilių Lietuvos keliuose sparčiai daugėja, dar prieš keletą metų jie buvo egzotika. „Regitros“ duomenimis, 2020 m. sausį šalyje buvo registruota vos 2,6 tūkst. elektromobilių ir įkraunamų hibridų – 10 kartų mažiau nei šiuo metu. Atitinkamai, tuomet retas biuras ryždavosi diegti bent vieną elektromobilių įkrovimo stotelę.
„Vinted“ sprendimas įrengti sąlyginai didelę įkrovimo infrastruktūrą – 5 stoteles su 10 įkrovimo taškų – atrodė ambicingas, ypač turint omenyje, kad iš beveik 500 darbuotojų Vilniuje elektromobilius turėjo vos keli.
Stotelės išsklaidė abejones
Pasak „Vinted“ bedraįkūrėjo Manto Mikucko, tuo metu įmonė buvo jau gerai išnagrinėjusi elektromobilių rinkos raidos prognozes, bet dar svarbesnis motyvas buvo parodyti pavyzdį kolegoms ir paskatinti juos nebijoti.
“Mūsų misija yra atsakingesnis planetos išteklių naudojimas, todėl visada palaikėme elektromobilius. Prieš penketą metų kalbėdami su darbuotojais supratome, kad daugelis juos pirktų tik žinodami, kad turės kur krautis. Investuodami į infrastruktūrą norėjome kolegoms išspręsti šią problemą“, – sako M. Mikuckas
Pasak jo, ši prognozė greitai išsipildė: jau per pirmus kelis mėnesius naujajame biure prie ankstesnių elektromobilių savininkų prisijungė keli nauji kolegos. Jie jau anksčiau svarstė elektromobilio pirkimą, tačiau realų sprendimą priėmė pamatę, kad nuo šiol galės patogiai įsikrauti darbe. Per pirmą naujo biuro pusmetį aktyviais naudotojais užsipildė penki „Vinted“ biuro įkrovimo taškai, o visi 10 – per kiek ilgiau nei metus.
Šiuo metu „Vinted“ biure per dieną vidutiniškai atliekama 15 elektromobilių įkrovimo sesijų. Praėjusiais metais pasiektas rekordas – per dieną elektromobilius krovėsi net 33 vairuotojai.
„Elektromobiliai tapo neatsiejama „Vinted“ kultūros dalimi, nes jie organiškai derėjo su mūsų verslo filosofija, kurios ašis – tvari inovacija. Mes suteikiame naują gyvenimą naudotiems daiktams, o elektra kraunamas transportas suteikia antrą galimybę mūsų aplinkai, todėl emociškai elektromobilis dažnam „Vinted“ darbuotojui yra labai artimas. Aš tikiu, kad jų kiekis tik augs“, – sako M. Mikuckas.
Išvengė didelių investicijų – toliau plečia EV tinklą
Kai prieš penkerius metus „Vinted“ nusprendė įrengti savo pirmąsias elektromobilių įkrovimo stoteles, jie kreipėsi į tuo metu dar jauną startuolį – „Inbalance grid“.
Ši partnerystė – puikus startuolių bendruomeniškumo pavyzdys, nes „Vinted“ suteikė galimybę kylančiai įmonei žengti pirmuosius žingsnius rinkoje, o „Inbalance grid“ savo ruožtu padėjo kompanijai prisitaikyti prie besikeičiančių mobilumo rinkos poreikių.
„Augome kartu su „Vinted“. Kai įrengėme jų stoteles, dar tik žengėme pirmuosius žingsnius, o dabar esame vieni didžiausių EV įkrovimo operatorių Baltijos šalyse“, – prisimena Simonas Stankus, „Inbalance grid“ vadovas.
Vienas pagrindinių iššūkių diegiant EV stoteles buvo elektros įvadas. Kaip ir daugelyje biurų pastatų, rezervuoti didesnę galią buvo brangu, todėl nuo pat pradžių idėja buvo aiški – įkrovimo infrastruktūra turi veikti su tuo, kas jau yra, t.y. nekoreguojant esamo elektros įvado. „Vinted“ tapo pirmuoju pavyzdžiu, įrodančiu, kad biure galima įrengti įkrovimo parką be brangių tinklo plėtros darbų. Ši patirtis tapo įkvėpimu ir kitiems biurams.
„Praėjo jau penkeri metai, o „Vinted“ vis dar sėkmingai naudoja tą pačią elektros infrastruktūrą, o mes 2024-aisias įrengėme dar 4 naujus įkrovimo taškus. Manau, kad dažną įmonę vis dar atbaido EV infrastruktūra, nes vyrauja klaidinga nuomonė, jog reikės vėjais išleisti pinigus didinant galios įvadą. Mes įrodėme, kad tai yra mitas“, – sako S. Stankus.
Pasak S. Stankaus, jau tuomet buvo akivaizdu – kai darbuotojai turi galimybę patogiai įkrauti elektromobilius, jų skaičius pradeda augti. Ir jei dar prieš kelerius metus biurų pastatuose įrengtos įkrovimo stotelės ilgai likdavo nenaudojamos, tai šiandien jos užsipildo vos per kelis mėnesius. O „Vinted“ tapo vienu pirmųjų Lietuvos pavyzdžių, kad infrastruktūra ne seka paskui elektromobilius, o atvirkščiai – būtent ji skatina žmones įsigyti elektrines transporto priemones.
2 mln. eurų obligacijų emisijos paklausa viršijo pasiūlą – „Inbalance grid“ plečia įkrovimo tinklą
Elektromobilio įkrovimas: kur įkrauti, jei ne kieme? Prekybos centro aikštelė laukia
Startuoliai pernai sumokėjo 473 mln. eurų mokesčių, o vidutinis atlyginimas viršijo 4 tūkst. eurų.
IT darbo rinka Lietuvoje: kokių talentų trūksta labiausiai ir kokias sąlygas jie gauna?
Lietuvos startuolių vertė išaugo iki 16 mlrd. eurų
Ryškiausi technologijų lyderiai įvertinti prestižiniais „Vilnius TechFusion Awards 2024“ apdovanojimais
Vilniaus dėmesio centre – TechFusion Awards: sužinokite, kas taps šių metų žvaigždėmis
Naujas investavimo fondas lietuviams: per 6 mln. eurų – ar tai pats geriausias metas investuoti?
Kur nukeliauja jūsų grąžintos prekės? Rezultatai, kurie jus nustebins
Komentaro autorius Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse Įmonių valdybos šiemet ypač daug dėmesio skiria geopolitiniams...
Lietuva kartu su kitomis Europos Sąjungos šalimis siekia ambicingo tikslo – užtikrinti, kad iki 2050 metų keliuose nežūtų nė vienas...
Hibridinis darbo modelis vis labiau trina ribas tarp asmeninio ir darbo laiko – nuotoliu dirbantys darbuotojai neretai linkę prisėsti prie...
Sveikatos specialistai teigia, kad tai, ką valgome kasdien, daro tiesioginę įtaką mūsų sveikatai, energijai ir gyvenimo kokybei. Balandžio 7-oji –...
Lietuvoje vyraujant permainingiems orams, vairuotojai dažnai susiduria su dilema: kada plauti automobilį? Vieną dieną nuplauta transporto priemonė jau kitą gali...
Į Lietuvą grįžus šiltesniems orams, gyventojai vis aktyviau imasi lauko darbų savo namų kiemuose, soduose ir sodybose. Kartu didėja ir...
Padangų keitimas nėra vien tik sezoniškumo klausimas – svarbu įvertinti ir jų realią būklę. Net jei protektoriaus gylis atrodo pakankamas,...