Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Kiek daugiau nei kas trečias (37 proc.) verslas pasaulyje pernai sklandžiam klientų aptarnavimui užtikrinti pasitelkė dirbtiniu intelektu (DI) paremtus pokalbių robotus, rodo turimi duomenys. Atskleidžiama ir tai, kad šiais robotais praėjusiais metais pasinaudojo beveik 1 mlrd. pasaulio gyventojų, ir tikėtina, jog ši dalis ateityje – tik augs, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Pokalbių robotai ypač populiarūs tokiuose sektoriuose kaip internetinė mažmeninė prekyba, kuriuose dėl poreikio nedelsiant įtraukti klientus yra labai paplitę. Šie įrankiai padeda valdyti didelę dalį bendravimo su klientais, nes, remiantis skaičiavimais, jie gali išspręsti net iki 80–90 proc. įprastų klientų klausimų. Žinoma, jei tik DI modelis bus tinkamai paruoštas“, – sako „Omnisend“ klientų patirties skyriaus vadovas Paulius Milišauskas.
Dėl visko kaltas „ChatGPT“
Pasak P. Milišausko, pagrindinė priežastis, kodėl verslai imasi diegti pokalbių robotus – sėkminga patirtis išbandžius šiuo metu pasaulyje populiariausią DI pokalbių robotą – „ChatGPT“. Jo teigimu, šią ir panašias programas pamėgo ir eiliniai vartotojai, kurie dabar kelia didelius lūkesčius įmonėms, bandančioms pasitelkti pokalbių robotus. Vejos pjovimas taps dar paprastesnis
„Jei dar prieš keletą metų pokalbių robotai buvo be galo primityvūs, gebantys atsakyti tik pagal kelis iš anksto parengtus klausimus, dabartiniai DI modeliai – kur kas pažangesni. Be to, žmonės juos ir vertina gerokai palankiau: statistiniais duomenimis, maždaug 80 proc. žmonių, susidūrusių su DI paremtais klientų aptarnavimo pokalbių robotais, juos vertina arba pozityviai, arba neutraliai. Tai leidžia manyti, kad vis daugiau verslų įsidiegs arba svarstys galimybę įsidiegti šį įrankį į klientų aptarnavimo procesus“, – sako klientų patirties valdymo ekspertas.
Vienais pagrindinių DI pokalbių robotų privalumų ekspertai įvardija greitį ir galimybę užtikrinti informacijos prieinamumą visą parą. Palyginti su įprastu klientų aptarnavimo modeliu, pokalbių robotai gali reikšmingai sumažinti išlaidas.
„Ypač mažesnėms organizacijoms gali būti aktualu užtikrinti visą parą pasiekiamą klientų aptarnavimo galimybę. Įprastai, tam gali reikėti bent jau trijų žmonių, kurie dirbtų aštuonių valandų pamainomis. Tačiau dar turime savaitgalius, per kuriuos klientams irgi kyla klausimų. Vadinasi, gali prireikti mažiausiai penkių–šešių darbuotojų komandos. Be to, nemaža dalis klientų pirmenybę teikia atsakymo greičiui, ir tik tada – tikslumui. Todėl sprendimas įsidiegti DI pokalbių robotą gali būti ekonomiškai naudingesnis“, – teigia P. Milišauskas.
Jis taip pat atskleidžia, kad pernai bendra pokalbių robotų rinkos vertė siekė apie 7–8 mlrd. JAV dolerių, o po penkerių metų ji išaugs iki maždaug 15–16 mlrd. JAV dolerių. Specialisto vertinimu, ši rinka kasmet gali vidutiniškai augti apie 23 proc.
„Pokalbių robotų rinka dabar – augimo stadijoje: šia inovacija naudojasi kas trečia organizacija. Ją itin palaiko startuoliai, kurie praktiškai garbės reikalu laiko naujų DI pokalbių įrankių diegimą ar esamų vystymą. Be to, atsiranda ir pakankamai radikalių pasiūlymų, pavyzdžiui, visiškai atsisakyti realių klientų aptarnavimo komandų“, – sako P. Milišauskas. Ar jūsų robotą dulkių siurblį apsėdo demonas?
Privalumų – daug, bet žmogiška pagalba niekur nedings
Tačiau, anot jo, įmonėms reikėtų įvertinti ir tam tikrus iššūkius: nagrinėjamų duomenų jautrumas, informacijos pateikimo tikslumas ir integracijos patogumas. Tai ypač aktualu naudojantiems šiuo metu populiarius modelius.
„Jeigu dirbate medicinos srityje, vargu, ar norėsite pacientų duomenis patikėti „OpenAI“ ar kitų sukurtiems populiariems pokalbių robotams: galite nuspręsti teikti pirmenybę savo kuriamam DI modeliui. Be to, sudėtingiems ar jautriems klientų klausimams spręsti vis dar būtinas žmogiškasis kontaktas, kad būtų užtikrintas klientų pasitenkinimas ir veiksmingas problemų sprendimas“, – aiškina Paulius. 5 priežastys, kodėl verta rinktis „Husqvarna“ robotą vejapjovę
Pagrįsdamas išsakytą mintį, specialistas pataria nepervertinti dabartinių DI galimybių ir nenuvertinti tradicinių klientų aptarnavimo būdų. Jo teigimu, kad ir kokie pažangūs būtų pokalbių robotai, juos turi nuolat prižiūrėti ir tobulinti dedikuoti klientų aptarnavimo profesionalai.
„Norint užtikrinti klientams pateikiamos informacijos tikslumą, būtina nuolat apmokyti savo robotą, idant būtų prevenciškai užkertamas kelias DI modelio klystkeliams: jų gali atsirasti, nes DI dar nesupranta vartotojo įpročių, naudojimosi duomenų ir pan.. Tam gali reikėti atskiros komandos, kuri darytų ne tik tai, bet ir būtų pasiruošusi laiku sureaguoti į klientų užklausas. Tai leistų užtikrinti itin greitą ir kokybišką aptarnavimą, ypač tose srityse, kur yra reikalingos prieigos prie sudėtingų sistemų ar jau minėtų jautrių duomenų“, – tikina P. Milišauskas.
Tačiau ir patys klientų aptarnavimo specialistai, teigiama, gali ir turi gebėti savo kasdieniame darbe pasitelkti DI sprendimus. Be to, pasak eksperto, įmonės gali turėti netgi dviejų lygių klientų aptarnavimo sprendimus – pokalbių robotą ir tiesioginį kontaktą, abu kurie gali papildyti vienas kitą.
„Tiek klientas gali naudotis pokalbių robotu, tiek ir mūsų specialistas gali bendrauti su juo, ieškodamas greičiausio ir tiksliausio atsakymo. DI paremta technologija taip pat gali veikti kaip klientų aptarnavimo specialisto asistentas, padedantis greitai surasti reikiamą informaciją ir padėti atsakyti į kylančius klausimus. Visa tai turi būti daroma užtikrinant kuo greitesnę ir geresnę klientų patirtį“, – teigia „Omnisend“ klientų patirties skyriaus vadovas P. Milišauskas. Sukčių atakuojamas verslas
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Pernai tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 250 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
Programuoti gali kiekvienas: dirbtinis intelektas praverčia ir finansininkams, ir personalo specialistams
Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams
Dirbtinis intelektas – ne magiška piliulė, bet nepamainoma pagalba optimizuojant verslo procesus
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Verslas – prieš GPM didinimą: talentai pasirinks dirbti ten, kur jų indėlis vertinamas, o ne baudžiamas
Steigiama organizacija „Švietimas numeris vienas“: tikslas – Lietuva švietimo lyderė Europoje
Pavasaris žadina ne tik gamtą, bet ir pinigines: kovo 8-ąją pirkėjai šluoja el. parduotuves
Daugiakanalės rinkodaros sprendimai automobilių dalims – ne tik parduoda, bet ir saugo aplinką
Užtenka vos dienos: technologijų bendrovės atranda netikėtų būdų vartotojų patirčiai pagerinti
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Vilniuje kylantis verslo centras „Hero“ siunčia aiškią žinutę rinkai – biurų administravimas gali būti modernus, skaidrus, patogus ir orientuotas į...
Techarena, pristatoma kaip viena sparčiausiai augančių platformų Europoje, skirta įkūrėjams ir inovacijoms, pritraukė 1 mln. eurų naują finansavimą iš Stokholme...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...
Artėjant Joninėms daugelis jau planuoja, kaip minės trumpiausią metų naktį. Vienas svarbiausių šios šventės akcentų – Joninių laužas, simbolizuojantis šviesą,...
Keliaujant telefonas tampa mūsų dešiniąja ranka – juo planuojame maršrutus, fiksuojame įspūdžius ir bendraujame su pasauliu. Tačiau būtent atostogų metu...