Paskelbta
1 d. prieš-
„ChatGPT“ kūrėja „OpenAI“ patvirtino, kad iš įmonės modelio nutekėjo duomenys. Šis incidentas labiausiai palietė verslo klientus, kurie savo sistemose naudoja „OpenAI“ integracijas. Nors pačios užklausos (angl. prompts) ir sugeneruotas turinys nebuvo atskleistas, tarp nutekintos informacijos atsidūrė vartotojų vardai, el. pašto adresai, organizacijų ir vartotojų identifikaciniai numeriai (ID), apytikslė buvimo vieta bei IP adresai.
„Telia“ kibernetinio saugumo vadovas Darius Povilaitis pabrėžia, kad tai svarbi žinutė verslui. Jei jūsų įmonė naudoja automatizuotus dirbtinio intelekto (DI) sprendimus, tikėtina, kad šios sistemos veikia per API. API (angl. Application Programming Interface) funkcionuoja kaip tiltas, kuris leidžia įmonių vidinėms sistemoms, pavyzdžiui, klientų aptarnavimo platformoms ar HR įrankiams, automatiškai keistis duomenimis su „OpenAI“ modeliais.
Duomenų pėdsakas: kur slypi rizika?
Anot D. Povilaičio, visos integracijos kelia vienokią ar kitokią grėsmę. Nors patys DI modeliai yra saugūs, sąsajos su jais palieka duomenų pėdsaką, dėl kurio atsiranda spragų, patrauklių sukčiams.
„Reikia, kad integracija iš įmonės pusės aiškiai ribotų, ką galima pasiekti, ir nustatytų tikslius veikimo principus. Duomenų turi būti tiek, kiek būtina konkrečiam poreikiui, o trečiose šalyse jie neturi būti saugomi – tik naudojami ir iškart ištrinami. Įmonė turi nuolat stebėti, kokius duomenis perduoda trečiajai šaliai, kur jie keliauja ir ar jais nepiktnaudžiaujama. Visa tai turi vykti realiu laiku“, – sako D. Povilaitis.
Kad sumažėtų rizika, įmonėms rekomenduojama suskirstyti savo informaciją pagal jautrumą. DI sistemoms galima teikti tik anonimišką turinį – pavyzdžiui, tekstą be konkrečių detalių ar techninį kodą. Tinka ir nuasmeninti duomenys, tačiau jokiu būdu nereikėtų dalintis jautrausia informacija: asmens duomenimis, slaptažodžiais ar konfidencialiais dokumentais.
Šešėlinis DI: kasdienė praktika, apie kurią niekas nepraneša
Incidentas taip pat atkreipė dėmesį į „šešėlinio DI“ problemą, kai darbuotojai savarankiškai naudoja DI įrankius. Pasaulinės technologijų bendrovės „Cisco“ 2025 m. kibernetinio saugumo ataskaitoje nurodoma, kad net 60 proc. IT skyrių bendrovėse nežino apie šią praktiką. Dirbtinis intelektas online free
„Jeigu įmonė nesuteikia saugių, patogių DI įrankių, darbuotojai juos susiranda patys – ir ne iš blogos valios. Žmonės tiesiog nori dirbti greičiau, geriau, sutaupyti laiko. Tačiau būtent čia ir prasideda bėdos, nes geras noras gali netyčia atverti duris saugumo rizikoms“, – paaiškina kibernetinio saugumo vadovas.
Siekiant apsaugoti duomenis ateityje, ekspertas rekomenduoja imtis kompleksinių priemonių. Visų pirma, būtina griežtai atskirti asmenines ir darbo paskyras – įmonės privalo užtikrinti darbuotojams prieigą prie centralizuotų, saugumo standartus atitinkančių DI įrankių, o organizacijos vidaus politika turėtų aiškiai apibrėžti jų naudojimo taisykles.
Vartotojams patariama „ChatGPT“ nustatymuose išjungti funkciją, kuri pokalbių informaciją leidžia naudoti modelių apmokymui, bei visose paskyrose aktyvuoti dviejų faktorių autentifikaciją (MFA). Startuolis OpenAI
Privatiems asmenims papildomo saugumo suteikia ir techninės priemonės, pavyzdžiui, „Telia Safe“. Ši programėlė saugo, kad jūsų duomenys nepatektų į netinkamas rankas, o nutekėjimo atveju iškart jus įspėja. Medicinos mokslų daktaras – apie vis dar stigmatizuojamą problemą
Ekspertas pataria: kodėl verslams jau dabar verta investuoti į matomumą DI įrankiuose?
„Cloudflare“ sutrikimas atskleidė interneto svetainių atsparumo ribas: ką turi žinoti verslai?
Kai „Black Friday“ tampa „Hack Friday“: kaip verslui apsaugoti duomenis nuo sukčių?
Naujos kartos „Gemini 3“ – didžiausias „Google“ dirbtinio intelekto šuolis iki šiol
Nasdaq savaitės apžvalga: AI gigantų spaudimas, technologijų sektoriaus korekcija ir investuotojų laukimas prieš svarbius duomenis
Didžiausias pavojus slepiasi jūsų spintelėje: atskleidė, į kuriuos įrenginius taikosi programišiai
Naujas „Facebook“ veidas: kaip pasiruošti pokyčiams?
Pamiršti slaptažodžiai, programuotojų klaidos ir „ChatGPT“: dėl ko dažniausiai sutrinka įmonių IT?
Rinkodara dirbtinio intelekto paieškos eroje: žaidimo taisyklės keičiasi


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...