Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Stiklas yra trapiausia automobilio konstrukcijos dalis, kurią gali pažeisti net iš po priešais važiuojančios transporto priemonės atskriejęs smulkus akmenukas. Tokiais atvejais stiklą tenka taisyti ar keisti – net ir nedidelis smūgis į stiklą automobilio savininkui, rodo draudimo bendrovės ERGO duomenys, gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Kaip apsidrausti nuo tokių nelaimių ir ką daryti joms įvykus, pasakoja ekspertas.
Daugiausia įvykių – vasaros mėnesiais
Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, priekinio automobilio stiklo įdaužos – itin dažni draudžiamieji įvykiai. Tradiciškai jų skaičius pradeda augti kovo ir balandžio mėnesiais, o daugiausia tokių atvejų fiksuojama vasarą, vairuotojams iš miestų išvažiavus į gamtą ir žvyrkelius.
„Praėjusiais metais daugiausia tokių KASKO paraiškų gavome gegužę ir rugpjūtį – atitinkamai 539 ir 534, o mažiausiai gruodį – 297. Pavasarį prasideda aktyvūs kelio dangos tvarkymo darbai, po kurių kelio ruožuose kurį laiką būna daugiau akmenukų ir kitų smulkių nuotrupų, tad išauga ir rizika įskelti automobilio stiklą. Be to, šiltuoju metų laiku daugiau važinėjama rajoniniais keliais, kurių didelė dalis yra dengti žvyru“, – kalba R. Bieliauskas.
ERGO atstovas pažymi, kad vien per pirmąjį metų pusmetį jau registruota daugiau nei 3 tūkst. KASKO žalų, susijusių su automobilio stiklo pažeidimais. Šiemet draudimo bendrovės klientams už jas jau išmokėta arba rezervuota daugiau kaip 1,3 mln. eurų, vidutinė žala siekė beveik 450 eurų.
Nuostoliai gali siekti tūkstančius eurų
Pasak R. Bieliausko, kartais didelę žalos sumą gali lemti ir automobilio savininkų neatidumas. „Labai svarbu vos pastebėjus įskilimą kuo greičiau kreiptis į autoservisą. Jei įskilimas nėra didelis, nėra aplinkinių įtrūkimų, modernių technologijų pagalba stiklą dažniausiai galima pataisyti. Toks variantas – kur kas pigesnis, o stiklas ir atrodo, ir funkcionuoja kaip naujas“, – pataria specialistas.
Jis pažymi, kad jokiu būdu negalima į įskilimą nekreipti dėmesio ir toliau važinėti su pažeistu stiklu. Įskilimo vietoje kaupiasi purvas ir dulkės, o nuo smūgio taško pradeda formuotis įtrūkimai. Kuo ilgiau laukiama, tuo didesnė tikimybė, kad stiklo nebebus įmanoma suremontuoti, teks keisti.
„Jei stiklas negali būti suremontuotas ir jį reikia pakeisti, dėl naujesniuose automobiliuose esančių išmaniųjų technologijų kaina gali siekti ir 800-1000 eurų už vieną stiklą. Šiemet didžiausia ERGO išmokėta KASKO draudimo kompensacija už akmenuko sukeltą žalą stiklui siekė 3 tūkst. eurų – lengvojo automobilio priekiniame stikle po akmenuko, kuris atskriejo nuo priešais važiuojančio automobilio, smūgio susidarė įtrūkimas ir stiklą teko visiškai pakeisti. Praėjusiais metais didžiausia kompensacija už panašų atvejį siekė net 8,7 tūkst. eurų. Neretai tokių didelių nuostolių galima išvengti, jei į servisą kreipiamasi laiku“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Išvengti nelaimės – įmanoma
Ekspertas priduria, kad imantis tam tikrų atsargumo priemonių, automobilio stiklo pažeidimų neretai apskritai galima išvengti. Jis pataria važiuojant žvyrkeliu ar remontuojamu kelio ruožu rinktis mažesnį greitį, palaikyti saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių.
„Ypač atsargiems reikėtų būti važiuojant už sunkiasvorių transporto priemonių ar jas lenkiant. Sunkvežimių padangos yra aukštesnės, tad tuo pačiu yra ir didesnė tikimybė, kad iš po tokios padangos išlindęs akmenukas skris aukščiau, dažniausiai – tiesiai į jūsų automobilio priekinį stiklą. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl važiuojant už sunkiasvorių transporto priemonių reikia laikytis didesnio atstumo“, – kalba R. Bieliauskas.
Jis taip pat primena, jog tam, kad pavyktų išvengti priekinio stiklo įbrėžimų, svarbi ir tinkama kasdienė priežiūra: kokybiški, stiklo nebraižantys valytuvai, specialiai tam skirtos stiklo valymo priemonės.
Prieš šventes pataria neskubėti: kitaip galima prarasti dar daugiau laiko
Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus: galima važiuoti ar geriau sustoti?
Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų
Temperatūrai vėstant – lenktynininko R. Baciuškos patarimai vairuotojams, kaip elgtis kelyje atsiradus plikledžiui
„Balcia“ tapo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2025” rėmėju
Kokius automobilius lietuviai vairuoja atsargiau – asmeninius ar įmonės?
Artėja padangų keitimo metas: ragina atkreipti dėmesį ne tik į taisykles, bet ir į oro sąlygas
KASKO žalos kasmet – vis didesnės: greičiausiai vėl fiksuosime rekordinius metus
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...
Artėjant vienai didžiausių metų švenčių, kone visos šeimos stengiasi paruošti įvairesnį stalą ir primarginti kiaušinių. Prekybos tinklo „Rimi“ duomenimis, šiemet...
Nors daugelis gyventojų puikiai žino, kad tapus sukčiavimo auka reikia informuoti savo banką ir policiją, kas dešimtas bandytų susitvarkyti savarankiškai...
Gera derliaus kokybė, kenkėjams ir kitoms negandoms atsparūs pasėliai – kiekvieno ūkininko siekiamybė, kurią stiprina susidomėjimas biostimuliatoriais. Tačiau tinkamas jų...
Pastaruoju metu vis garsiau kalbama apie būtinybę visiškai drausti mobiliuosius telefonus ne tik pamokų, bet ir pertraukų metu. Dažnai tėvai...