Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Stiklas yra trapiausia automobilio konstrukcijos dalis, kurią gali pažeisti net iš po priešais važiuojančios transporto priemonės atskriejęs smulkus akmenukas. Tokiais atvejais stiklą tenka taisyti ar keisti – net ir nedidelis smūgis į stiklą automobilio savininkui, rodo draudimo bendrovės ERGO duomenys, gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Kaip apsidrausti nuo tokių nelaimių ir ką daryti joms įvykus, pasakoja ekspertas.
Daugiausia įvykių – vasaros mėnesiais
Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, priekinio automobilio stiklo įdaužos – itin dažni draudžiamieji įvykiai. Tradiciškai jų skaičius pradeda augti kovo ir balandžio mėnesiais, o daugiausia tokių atvejų fiksuojama vasarą, vairuotojams iš miestų išvažiavus į gamtą ir žvyrkelius.
„Praėjusiais metais daugiausia tokių KASKO paraiškų gavome gegužę ir rugpjūtį – atitinkamai 539 ir 534, o mažiausiai gruodį – 297. Pavasarį prasideda aktyvūs kelio dangos tvarkymo darbai, po kurių kelio ruožuose kurį laiką būna daugiau akmenukų ir kitų smulkių nuotrupų, tad išauga ir rizika įskelti automobilio stiklą. Be to, šiltuoju metų laiku daugiau važinėjama rajoniniais keliais, kurių didelė dalis yra dengti žvyru“, – kalba R. Bieliauskas.
ERGO atstovas pažymi, kad vien per pirmąjį metų pusmetį jau registruota daugiau nei 3 tūkst. KASKO žalų, susijusių su automobilio stiklo pažeidimais. Šiemet draudimo bendrovės klientams už jas jau išmokėta arba rezervuota daugiau kaip 1,3 mln. eurų, vidutinė žala siekė beveik 450 eurų.
Nuostoliai gali siekti tūkstančius eurų
Pasak R. Bieliausko, kartais didelę žalos sumą gali lemti ir automobilio savininkų neatidumas. „Labai svarbu vos pastebėjus įskilimą kuo greičiau kreiptis į autoservisą. Jei įskilimas nėra didelis, nėra aplinkinių įtrūkimų, modernių technologijų pagalba stiklą dažniausiai galima pataisyti. Toks variantas – kur kas pigesnis, o stiklas ir atrodo, ir funkcionuoja kaip naujas“, – pataria specialistas.
Jis pažymi, kad jokiu būdu negalima į įskilimą nekreipti dėmesio ir toliau važinėti su pažeistu stiklu. Įskilimo vietoje kaupiasi purvas ir dulkės, o nuo smūgio taško pradeda formuotis įtrūkimai. Kuo ilgiau laukiama, tuo didesnė tikimybė, kad stiklo nebebus įmanoma suremontuoti, teks keisti.
„Jei stiklas negali būti suremontuotas ir jį reikia pakeisti, dėl naujesniuose automobiliuose esančių išmaniųjų technologijų kaina gali siekti ir 800-1000 eurų už vieną stiklą. Šiemet didžiausia ERGO išmokėta KASKO draudimo kompensacija už akmenuko sukeltą žalą stiklui siekė 3 tūkst. eurų – lengvojo automobilio priekiniame stikle po akmenuko, kuris atskriejo nuo priešais važiuojančio automobilio, smūgio susidarė įtrūkimas ir stiklą teko visiškai pakeisti. Praėjusiais metais didžiausia kompensacija už panašų atvejį siekė net 8,7 tūkst. eurų. Neretai tokių didelių nuostolių galima išvengti, jei į servisą kreipiamasi laiku“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Išvengti nelaimės – įmanoma
Ekspertas priduria, kad imantis tam tikrų atsargumo priemonių, automobilio stiklo pažeidimų neretai apskritai galima išvengti. Jis pataria važiuojant žvyrkeliu ar remontuojamu kelio ruožu rinktis mažesnį greitį, palaikyti saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių.
„Ypač atsargiems reikėtų būti važiuojant už sunkiasvorių transporto priemonių ar jas lenkiant. Sunkvežimių padangos yra aukštesnės, tad tuo pačiu yra ir didesnė tikimybė, kad iš po tokios padangos išlindęs akmenukas skris aukščiau, dažniausiai – tiesiai į jūsų automobilio priekinį stiklą. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl važiuojant už sunkiasvorių transporto priemonių reikia laikytis didesnio atstumo“, – kalba R. Bieliauskas.
Jis taip pat primena, jog tam, kad pavyktų išvengti priekinio stiklo įbrėžimų, svarbi ir tinkama kasdienė priežiūra: kokybiški, stiklo nebraižantys valytuvai, specialiai tam skirtos stiklo valymo priemonės.
Šokiruojanti statistika: lietuviai automobiliais rūpinasi labiau nei savo sveikata
Prieš šventes pataria neskubėti: kitaip galima prarasti dar daugiau laiko
Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus: galima važiuoti ar geriau sustoti?
Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų
Temperatūrai vėstant – lenktynininko R. Baciuškos patarimai vairuotojams, kaip elgtis kelyje atsiradus plikledžiui
„Balcia“ tapo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2025” rėmėju
Kokius automobilius lietuviai vairuoja atsargiau – asmeninius ar įmonės?
Artėja padangų keitimo metas: ragina atkreipti dėmesį ne tik į taisykles, bet ir į oro sąlygas
KASKO žalos kasmet – vis didesnės: greičiausiai vėl fiksuosime rekordinius metus
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
„SBA Urban“ ir „TABA Invest“ valdoma įmonė „S3 Business“ pradeda platinti pirmąją 23,5 mln. eurų bendros obligacijų emisijos dalį. Jos...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...