Paskelbta
1 mėnuo prieš-
35 proc. Lietuvos gyventojų vartojimo paskolas ima vartojimo reikmėms, 28 proc. būsto remontui, o dar 24 proc. – automobiliui įsigyti, rodo naujausi „Luminor“ duomenys. Kokias tendencijas atskleidžia šie skaičiai ir kuo Lietuva išsiskiria Baltijos šalių kontekste, pasakoja „Luminor“ banko Vartojimo paskolų verslo plėtros vadovė Rūta Mylė.
Skiria vartojimo reikmėms
„Luminor“ banko duomenimis, vidutinė paskolos suma mūsų šalyje siekia apie 6 tūkst. eurų. Pasak ekspertės, Lietuvos gyventojai vartojimo paskolas dažniausiai renkasi būtent vartojimo reikmėms.
„Tai gali būti tiek nenumatytos išlaidos, tokios kaip automobilio remontas ar skubios medicinos paslaugos, tiek sezoniniai pirkiniai, pavyzdžiui, žieminės padangos ar sodo įranga. Paskola tampa priemone užtikrinti finansinį stabilumą, kai mėnesinis biudžetas nepadengia papildomų poreikių“, – sako R. Mylė.
Be to, 28 proc. Lietuvos gyventojų vartojimo paskolas ima būsto remontui ar renovacijai. Kurios Baltijos šalies gyventojai kasdienėms išlaidoms skiria daugiausia pinigų?
„Tokios investicijos ilguoju laikotarpiu didina ne tik gyvenimo kokybę, bet ir būsto vertę. Galime daryti išvadą, kad Lietuvos žmonės į būstą žiūri strategiškai – kaip į ilgalaikę investiciją, kuri gali atsipirkti per mažesnes sąskaitas ir išaugusią būsto vertę“, – aiškina R. Mylė.
Lyderiai Baltijos šalyse
Palyginus Baltijos šalis, vidutinė vartojimo paskolos suma Lietuvoje siekia 6 tūkst. eurų, rodo „Luminor“ banko duomenys. Ši suma didesnė nei Latvijoje (5 tūkst. Eur) bei Estijoje (5,4 tūkst. Eur). Kas trečias susigrąžintą GPM permoką išleistų kasdienėms reikmėms
„Lietuvos gyventojai ryžtasi paskolomis padengti ne tik vartojimo išlaidas, bet ir imtis didesnių projektų, tokių kaip namų remontas ar energinio efektyvumo sprendimai. Siekiant ilgalaikės finansinės naudos, tokie pasirinkimai gali padėti apsaugoti šeimos biudžetą nuo netikėtų išlaidų ateityje. Vis dėlto skolintis visada būtina atsakingai, atsižvelgiant į savo finansines galimybes ir ilgalaikius įsipareigojimus“, – teigia R. Mylė.
Be to, mūsų šalies gyventojai daugiau investuoja ir į savo būsto atnaujinimą – vidutinė vartojimo paskolos suma šiam tikslui siekia 11 tūkst. eurų, o Latvijoje ir Estijoje – po 9 tūkst. eurų. R. Mylė taip pat atkreipia dėmesį, kad kaimynėje Latvijoje šias paskolas namų atnaujinimui ima vos 18 proc. gyventojų (Lietuvoje – 28 proc.) – 49 proc. jų pinigus išleidžia vartojimo reikmėms.
Lietuva taip pat išsiskiria tarp Baltijos šalių žaliųjų kreditų populiarumu. „Luminor“ banko paskolos aplinką tausojantiems automobiliams Lietuvoje yra dvigubai populiaresnės nei Latvijoje ir netgi dešimteriopai nei Estijoje. Lietuviai kasdienėms išlaidoms dažniausiai skiria iki 20 eurų
„Taigi, galima drąsiai sakyti, kad lietuviai skolinasi atsakingiau. Jie dažniau nei latviai ir estai paskolas ima namų atnaujinimui, tokiu būdu pagerindami savo gyvenimo kokybę ir turto vertę, taip sumažindami ir kasdienes šildymo ar elektros išlaidas. Taip pat džiugu, kad palyginus su kaimynais, mažesnė dalis mūsų šalies gyventojų pritrūksta lėšų vartojimo reikmėms – Lietuvoje trečdalis vartojimo paskolų imamos nenumatytoms kasdienėms ar sezoninėms išlaidoms, o Latvijoje tam imama beveik pusė visų vartojimo paskolų“, – apibendrina ekspertė. Net 73 proc. žmonių mano, kad dažniausiai Kelių eismo taisykles pažeidinėja elektrinių paspirtukų vairuotojai
Apklausą „Luminor“ banko užsakymu Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje 2025 metų rugsėjo mėnesį atliko tyrimų bendrovė „Norstat“. Kiekvienoje Baltijos šalyje buvo apklausta apie tūkstantį 18-74 metų amžiaus žmonių.
Nuolaidos ar apgaulė? Perspėja apie Juodojo penktadienio spąstus
Skolinimosi įpročiai keičiasi: kam skolinasi vyrai, o kam – moterys?
10 proc. pradinis įnašas – su daug „žvaigždučių“: laukti ar būstą pirkti dabar?
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio
Apleisti nameliai atgimsta keliautojams: grožis paprastume ir bendrystėje
„Luminor” novatoriškam nekilnojamojo turto pardavėjui „Numai“ skolina 6,2 milijono eurų
„Luminor“ pristatė trečiojo 2025 m. ketvirčio veiklos rezultatus
Apklausa: Lietuvos gyventojai – taupymo lyderiai Baltijos šalyse
„Luminor“ pensijų fondai į „FlyCap“ fondą investuoja 9 mln. eurų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...
Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...
Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...
Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...
Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...
Ar kada nors teko pastebėti, kad jūsų šuo, anksčiau energingai mojuodavęs uodega, pastaruoju metu vis dažniau renkasi tylą ir poilsį?...
Šiandien technologijos už mus ne tik tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą, bet net apsiperka. Inovacijomis ir dirbtiniu intelektu „pagardinami“...
Ekspertai skatina atkreipia dėmesį – sukčiai jau dabar siekia išnaudoti kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančią II pakopos pensijų reformą. Lietuvos...
Gavę pasiūlymą „čia ir dabar“ gauti 1000 eurų, didesnė dalis žmonių be ilgų svarstymų jį priimtų – net jei tai...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...