Paskelbta
4 metai prieš-
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ atliktas tyrimas atskleidė, kad darbuotojai norėtų turėti galimybę lanksčiai rinktis darbo vietą. Tačiau toks darbo organizavimas nereiškia, kad reikės atsisakyti biurų – tyrimo dalyviai įvardino, kodėl galimybė atvykti į ofisą turi privalumų.
„Akivaizdu, kad pastarųjų metų patirtis visam laikui pakeitė darbo vietos sampratą – mišrus darbo modelis taps kasdieniu reiškiniu. Tai įrodo mūsų atliktų tyrimų rezultatai – abiejose apklausose darbuotojų išsakyti lūkesčiai panašūs, nors jas skiria daugiau nei metai“, – sakė Ieva Daugėlienė, „Tele2“ žmogiškųjų išteklių direktorė Baltijos šalims.
Siekiant išsiaiškinti, kaip darbuotojai nori dirbti per pandemiją ir po jos, „Tele2“ jau antrą kartą atliko darbuotojų apklausą.
Antrasis tyrimas atskleidė, kad per ilgus karantino mėnesius darbuotojai ne tik atrado nuotolinio darbo naudą, bet yra išsiilgę gyvo bendravimo biure.
Trečdalis apklaustųjų norėtų patys pasirinkti darbo vietą pagal poreikį, neįsipareigodami konkrečiam dienų skaičiui darbui biure. Kitas trečdalis respondentų balsuotų už „3 + 2“ hibridinio darbo modelį, kai 2 dienas per savaitę darbas biure yra privalomas.
Tuo tarpu dešimtadaliui respondentų tinka abu variantai, o likusiai daliai – dviem dešimtadaliams – bet kuris kitas hibridinio darbo modelio variantas.
Darbas iš namų respondentų labiausiai vertinamas dėl to, kad padeda sutaupyti laiko – nereikia važiuoti į darbą ir iš jo, daliai darbuotojų namuose tiesiog lengviau susikaupti. Kiti džiaugėsi galimybe ilgiau pamiegoti ir vilkėti patogius, kasdienius drabužius.
Vis tik pasikeitęs darbo pobūdis nereiškia, jog ateityje fizinės darbo vietos turėtų išnykti.
43 proc. darbuotojų pirmenybę teikia vienam iš hibridinio darbo modelio variantų. Tuo tarpu 40 proc. apklaustųjų kaip antrą tinkamiausią variantą pasirinko „2+3“ hibridinį darbo modelį.
Anoniminė „Tele2“ biuro darbuotojų apklausa buvo atlikta birželio 6-14 d., joje dalyvavo 127 darbuotojai. Tuo tarpu pirmoji apklausa vyko prieš metus – pirmojo karantino pradžioje.
„Žmonių saugumas yra pagrindinis mūsų prioritetas. Atsižvelgiant į Vyriausybės nutarimą nuo spalio 1-osios hibridinis darbo modelis įmonėje laikinai pakeistas į rekomendaciją dirbti iš namų“, – pasakojo I. Daugėlienė.
Galimybė atvykti į biurą išliko, tačiau bendrose erdves vaikščiodami darbuotojai turi dėvėti apsaugines kaukes ir turėti galiojantį galimybių pasą. Taip pat visos patalpos reguliariai dezinfekuojamos.
Nors pastaraisiais metais, dėl mišraus darbo modelio, poreikis biuro patalpoms kiek mažesnis, patalpų mažinti neketinama. I. Daugėlienė vardina atsilaisvinusių darbo erdvių privalumus – galima išlaikyti didesnius atstumus tarp darbo vietų ir taip užtikrinti didesnį darbuotojų saugumą.
Vadovė pabrėžia, kad pandemijos pradžioje visos pastangos buvo kreipiamos į darbuotojų sveikatą. Tačiau šiandien svarbi ne tik fizinė sveikata, bet ir emocinė būklė. Dirbant per nuotolį sunkiau pajausti komandos emocijas, suprasti kas, pasikeitus darbo aplinkybėms, motyvuoja labiausiai.
Paklausti, ko labiausiai trūksta dirbant nuotoliniu būdu, dažniausiai respondentai minėjo gyvą ir operatyvesnį bendravimą, naujienų aptarimą prie kavos puodelio ir bendrą atmosferą biure.
„Daugelis įmonių dabar siūlo psichologo pagalbą – tą darome ir mes. Tačiau tai jau tvarkymasis su pasekmėmis. Daug svarbiau iš anksto galvoti apie galimas pasekmes ir atrasti ilgalaikius sprendimus balansui tarp saugios darbo aplinkos ir geros emocinės savijautos užtikrinimo“, – dėmesį atkreipė I. Daugėlienė.
Pasak I. Daugėlienės, žmonių poreikiai yra skirtingi, o jų gerai savijautai įtakos turi daugybė veiksnių. Vienam geriausia susikaupti namų tyloje, kitas galbūt tą tylą randa tik biure, o trečią labiausiai motyvuoja pasitarimai su kolegomis.
Todėl ir darbą organizuoti, jei tik leidžia galimybės, darbdavys turėtų atsižvelgdamas į šiuos skirtingus poreikius.
„Mūsų sektorius dėkingas tuo, kad labai greitai galėjome mobilizuotis. „Tele2“ dar iki pandemijos turėjome galimybę dirbti lanksčiai, o darbą iš namų palengvino ir iki tol naudojami nuotolinio darbo priemonės ir įrankiai – išmanus skambučių valdymas, „Microsoft 365“ platforma ir kiti. Lygiai taip pat per nuotolį pasiteisino ir stipri ilgametė vidinė kultūra – pasitikėjimas darbuotojais ir galimybė veikti savarankiškai“, – patirtimi dalijosi I. Daugėlienė.
Anot vadovės, darbuotojų noras patiems spręsti, kada dirbti biure, o kada nuotoliniu būdu – nėra tik apie darbo vietą ar laiką. Ši tendencija atspindi ir lūkesčius, kokie turėtų būti darbdavio ir jo komandos santykiai – dominuojantys raktažodžiai respondentų atsakymuose: laisvė ir lankstumas.
Tai kartu reiškia darbuotojų norą prisiimti atsakomybę ir jausti vadovų pasitikėjimą. Norėdami prisitraukti talentus, darbdaviai turės išmokti būti lankstesni ir leisti savo darbuotojams patiems nuspręsti, kokiu būdu jie dirba efektyviausiai.
Pasak vadovės, lankstaus darbo modelių gali būti įvairių. Tokiomis aplinkybėmis padeda ir didesnis vadovų įsitraukimas į kasdienius procesus, kad galėtų padėti komandos nariams lengviau prisitaikyti prie pokyčių.
„Tereikia klausti ir išgirsti savo darbuotojus, tam labai tinka reguliarios apklausos, nuotaikų matavimo tyrimai. Žinoma, svarbu ne tik domėtis, bet ir įtraukti darbuotojus į sprendimų priėmimus, o jų pasiūlymus išbandyti praktikoje“, – akcentavo I. Daugėlienė.
Petras Masiulis paskirtas „Tele2” grupės vykdančiuoju viceprezidentu ir vadovų komandos nariu
Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“
Technologijų ekspertas septynerius metus gyvena be telefono pranešimų: „Nenumirsite ir jūs“
Tučtuojau perkraukite interneto modemą: skirtumą pajusite iš karto
„Tele2″ – pirma vieta „Financial Times“ Europos klimato lyderių reitinge
Sukčiai apsimeta ir VMI – ekspertas primena, ko nereikėtų daryti
„Tele2“ pirmąjį ketvirtį stiprino veiklos efektyvumą
Tęsia kovą su vaikų seksualiniu išnaudojimu internete: „Tele2″ blokavo 40 proc. daugiau bandymų pasiekti tokio pobūdžio puslapius
Psichoterapeutas apie perdegimo prevenciją: poilsis turi būti tikras, o ne apsimestinis
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...