Paskelbta
1 metai prieš-
Šilumos siurbliais, rekuperatoriais, kondicionieriais, katilais, šilumos valdikliais ir kitais būtiniausiais naujakuriams įrenginiais prekiaujanti ir juos montuojanti įmonė silumamums.lt gyvuoja jau septynerius metus, tačiau įmonės vadovas Aivaras Misiukonis šiame versle sukaupęs net 17 metų patirtį. Įmonės vadovas sako, kad jo variklis – optimizmas, kuris neleidžia sustoti ir nuleisti rankų. Įmonė sėkmingai išgyveno pandemiją ir gali suskaičiuoti net apie 250 laimingų klientų per metus. Kokia sėkmingo verslo paslaptis bei ko galėtų palinkėti pradedantiesiems verslininkams – kalbamės su A. Misiukoniu.
– Kiek metų skaičiuoja jūsų verslas? Kuo prekiaujate, kuo aprūpinate žmones?
– Mes patys šiame versle esame jau tikrai ilgai, 17 metų. Įmonė gyvuoja 7 metus. Iš tiesų, ilgas laiko tarpas. Kaip aš sakau, parduodame tai, ko šiai dienai žmogui labiausiai reikia. Jei ateiname į naują būstą, tai mes jame įdiegiame šildymo, vandentiekio, nuotėkų, vėdinimo sistemas. Taip pat vėsinimo sistemas. Viską, be ko naujuose namuose žmogus tiesiog negalėtų gyventi.
– Sakote, kad 17 metų užsiimate tokia veikla, tačiau verslas skaičiuoja 7 metus. Kaip kilo idėja įkurti nuosavą verslą? Kaip mokėtės šio verslo subtilybių? Juk universitete nėra specialybės, kur mokytų ir ruoštų būtent šiam verslui.
– Pradžia buvo visai nuo jaunų dienų. Mano paties kelias šioje srityje prasidėjo kaip montuotojo. Tai buvo toks pirmasis darbas. Kaip juokauju, vos ne mama už rankos atvedė, kad „sūnau, eik dirbti“. Bėgant metams, dirbant, galima sakyti buvome priversti atsidaryti savo įmonę, nes kažkam kitam dirbti nesinorėjo. Labai norėjosi visas savo žinias ir patirtį tiesiogiai perteikti klientui.
Tame ir esmė, kad jokio universiteto, kuris mokytų šio amato, nėra. Viskas atėjo per patirtį, teko mokytis ir iš klaidų. Buvo įvairių nesuderinimų, bet metai savo padarė – dabar galime plačiai girtis, kad tikrai galime įdiegti šiuolaikiškas ir patvarias sistemas.
– Ar sunki būna toji verslo pradžia? Nesinorėjo nuleisti rankų ir pasakyti sau, kad viso to nereikia? O gal kaip tik viskas ėjosi labai sklandžiai?
– Aš pats esu didelis optimistas ir tai veda į priekį. Tai, kad kažkas nesiseka, ar kažkas atsitiko, tai yra kasdienybė ir reikia su tuo susitaikyti. Tikrai nereikia nuleisti rankų, o dirbti toliau, kovoti už tai, ką pradedi kurti, daryti. Reikia tiesiog atkovoti, atstovėti, o po to blogio ateina gėris. Aš tiesiog visada tuo tikiu.
– Kokių patarimų jūsų dažniausiai klausia klientai? Kaip jiems žinoti, ką išsirinkti?
– Žinot, čia ne skalbimo mašina, kad išsirinko ir pardavėm. Mes dirbam su kiekvienu klientu individualiai. Visos sistemos paslepiamos po grindimis, lubomis, todėl kokybė ir patvarumas turi būti 100 procentų garantuoti. Tai, žinoma, padedam ir klientui išsirinkti visas sistemas, ir patarinėjam pagal kiekvieną būstą individualiai.
– Esate skaičiavę, kiek klientų turėjote? Arba kiek jų turite, pavyzdžiui, per metus?
– Daug, žinokit. Labai daug. Per metus mes turime panašiai apie 250 klientų, tai per visą darbo laikotarpį – tūkstančiais.
– O karantino laikotarpiu? Kaip jums sekėsi? Daug kas skundžiasi, jog jei ne sumažėja klientų, tai brangsta žaliavos arba jų labai trūksta.
– Aišku, iš pradžių mums, kaip ir visiems, buvo šokas. Žmonės gal taip pat kiek pabijojo išsileisti pinigus, tad atidėjo darbus prie namų statybos. Bet kad stovėjom, nedirbom ir laukėm, kol kažkas pasibaigs, tai taip tikrai nebuvo.
Dabar išvis dirbame pilnu pajėgumu, tik taip, kaip jūs ir minėjote, žaliavų trūkumas jaučiamas. Kai kurių specifinių prekių, kurios anksčiau atkeliaudavo per savaitę, dabar tenka laukti iki dviejų mėnesių. Todėl reikia labai viską sužiūrėti, gerai planuoti, kad tos prekės, kurios turi atkeliauti, kad jų turėtume šiek tiek daugiau. Kaip sakant, į priekį. Reikia tikrai geriau viską numatyti.
– Daug visko turite atlikti. Ar didelė jūsų komanda?
– 5 žmonės. Aš pats daug dirbu, ieškau prekių, kad jos kuo greičiau pasiektų klientus. Taip pat turime meistrus, kurie atlieka darbus.
– Kokių patarimų turėtumėte naujiems verslininkams? Gal jūsų srityje, o gal ir kitose. Ar iš viso jūsų nišoje dar yra vietos naujiems verslininkams?
– Šiame versle meistrų ir įmonių, kurios atlieka tokius darbus, tikrai yra labai daug. Konkurencija didelė. Bet žmogus, kuris turi įdirbį, žinių, gali pradėti vystyti tokią veiklą. Tik reikia apsišarvuoti kantrybe. Juk ir klientų būna visokiausių, su įvairiais pageidavimais. Reikia atstovėti, atkentėti, nes klientas visada teisus.
Aišku, reikia nepamiršti įrodyti savo tiesą, kad turi būti būtent taip, o ne kitaip. Juk profesionalas esate jūs. Gal šiai dienai dar ir egzistuoja žmonių, kur iš laikraščių kažką renkasi, bet iš esmės atgyveno visi „iš lūpų į lūpas“. Visi nori patikimumo, bendravimo ir bendradarbiavimo.
– Prakalbote apie „iš lūpų į lūpas“. O kaip jūs reklamuojatės? Ar užtenka klientų, ar visgi reikia save parodyti tam tikroje erdvėje?
– Sakykim apie 70 procentų mus žmonės žino. Šioje vietoje mums tikrai didelis pliusas. Čia gal ir sutaupome reklamoms. Bet taip, investavome ir į keletą svetainių, turime elektroninę parduotuvę, investuojame ir į reklamą.
Techninių analitikų mokytojas Tomas Dulkys: „Didžiausia investuotojų ir spekuliantų klaida – noras praturtėti, o ne tapti šios srities profesionalu“
„A Management“ vadovė Aušra Virkietytė: Sužvaigždėjimas renginių organizatoriui – karjeros pabaiga
LAVA SALES kompanijos vadovas Paulius Gumbelevičius: „Komanda – branduolys, padedantis sukurti sėkmingą verslą”
29-erių į pensiją išėjęs Gintaras Pociūnas: „Finansiškai raštingas ir investuojantis žmogus – turtingo mąstymo žmogus“
BIPA ir PLATIO: Nors saulės energetika Lietuvoje įgavusi pagreitį, saulės grindinys – vis dar naujovė
NUMAI įkūrėjas A. Čiagus: „Mūsų misija – padėti žmonėms įsigyti pirmuosius savo namus“
„GloberTop“ vadovas Aivaras Milašauskas: „Esu kaip tiltas, kuris padeda sujungti pardavėjus, partnerius ir pačią eBay organizaciją“
UAB „Town projects“ įkūrėja Vilma Bružienė: „Per savo jubiliejinį gimtadienį nusprendžiau pradėti nuosavą verslą ir įkūriau įmonę“
„Įmonės „carVertical“ įkūrėjai: Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams sužinoti tikrąją automobilių istoriją“
Galvojate, kokį verslą atidaryti mažame miestelyje? Pateikiame 25 verslo idėjas pradedantiesiems, kurias galima įgyvendinti mažame miestelyje ar mažame mieste. Rakto...
Šis straipsnis yra natūralus verslo idėjų paieškos medžiaga. Jei bent kartą gyvenime tikrai susimąstėte, kaip kurti idėjas savo verslui, tikriausiai...
Patikėkite savimi Negalėsite vadovauti sėkmingam verslui, kol pakankamai pasitikėsite savimi, kad susitvarkytumėte su iškilusiomis problemomis. Dauguma žmonių negali įgyvendinti idėjos...
Dirbtinio intelekto (DI) srityje vyksta didžiuliai pokyčiai, kurie neaplenkia ir Lietuvos startuolių – aktyviai vystomos naujos paslaugos ir produktai, jie...
Ar įmanoma užsidirbti pinigų su minimaliomis investicijomis arba be jų? Ar galvojate apie verslą? Kiek kartų pagauname save galvojant, kad...
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...