Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Šilumos siurbliais, rekuperatoriais, kondicionieriais, katilais, šilumos valdikliais ir kitais būtiniausiais naujakuriams įrenginiais prekiaujanti ir juos montuojanti įmonė silumamums.lt gyvuoja jau septynerius metus, tačiau įmonės vadovas Aivaras Misiukonis šiame versle sukaupęs net 17 metų patirtį. Įmonės vadovas sako, kad jo variklis – optimizmas, kuris neleidžia sustoti ir nuleisti rankų. Įmonė sėkmingai išgyveno pandemiją ir gali suskaičiuoti net apie 250 laimingų klientų per metus. Kokia sėkmingo verslo paslaptis bei ko galėtų palinkėti pradedantiesiems verslininkams – kalbamės su A. Misiukoniu.
– Kiek metų skaičiuoja jūsų verslas? Kuo prekiaujate, kuo aprūpinate žmones?
– Mes patys šiame versle esame jau tikrai ilgai, 17 metų. Įmonė gyvuoja 7 metus. Iš tiesų, ilgas laiko tarpas. Kaip aš sakau, parduodame tai, ko šiai dienai žmogui labiausiai reikia. Jei ateiname į naują būstą, tai mes jame įdiegiame šildymo, vandentiekio, nuotėkų, vėdinimo sistemas. Taip pat vėsinimo sistemas. Viską, be ko naujuose namuose žmogus tiesiog negalėtų gyventi.
– Sakote, kad 17 metų užsiimate tokia veikla, tačiau verslas skaičiuoja 7 metus. Kaip kilo idėja įkurti nuosavą verslą? Kaip mokėtės šio verslo subtilybių? Juk universitete nėra specialybės, kur mokytų ir ruoštų būtent šiam verslui.
– Pradžia buvo visai nuo jaunų dienų. Mano paties kelias šioje srityje prasidėjo kaip montuotojo. Tai buvo toks pirmasis darbas. Kaip juokauju, vos ne mama už rankos atvedė, kad „sūnau, eik dirbti“. Bėgant metams, dirbant, galima sakyti buvome priversti atsidaryti savo įmonę, nes kažkam kitam dirbti nesinorėjo. Labai norėjosi visas savo žinias ir patirtį tiesiogiai perteikti klientui.
Tame ir esmė, kad jokio universiteto, kuris mokytų šio amato, nėra. Viskas atėjo per patirtį, teko mokytis ir iš klaidų. Buvo įvairių nesuderinimų, bet metai savo padarė – dabar galime plačiai girtis, kad tikrai galime įdiegti šiuolaikiškas ir patvarias sistemas.
– Ar sunki būna toji verslo pradžia? Nesinorėjo nuleisti rankų ir pasakyti sau, kad viso to nereikia? O gal kaip tik viskas ėjosi labai sklandžiai?
– Aš pats esu didelis optimistas ir tai veda į priekį. Tai, kad kažkas nesiseka, ar kažkas atsitiko, tai yra kasdienybė ir reikia su tuo susitaikyti. Tikrai nereikia nuleisti rankų, o dirbti toliau, kovoti už tai, ką pradedi kurti, daryti. Reikia tiesiog atkovoti, atstovėti, o po to blogio ateina gėris. Aš tiesiog visada tuo tikiu.
– Kokių patarimų jūsų dažniausiai klausia klientai? Kaip jiems žinoti, ką išsirinkti?
– Žinot, čia ne skalbimo mašina, kad išsirinko ir pardavėm. Mes dirbam su kiekvienu klientu individualiai. Visos sistemos paslepiamos po grindimis, lubomis, todėl kokybė ir patvarumas turi būti 100 procentų garantuoti. Tai, žinoma, padedam ir klientui išsirinkti visas sistemas, ir patarinėjam pagal kiekvieną būstą individualiai.
– Esate skaičiavę, kiek klientų turėjote? Arba kiek jų turite, pavyzdžiui, per metus?
– Daug, žinokit. Labai daug. Per metus mes turime panašiai apie 250 klientų, tai per visą darbo laikotarpį – tūkstančiais.
– O karantino laikotarpiu? Kaip jums sekėsi? Daug kas skundžiasi, jog jei ne sumažėja klientų, tai brangsta žaliavos arba jų labai trūksta.
– Aišku, iš pradžių mums, kaip ir visiems, buvo šokas. Žmonės gal taip pat kiek pabijojo išsileisti pinigus, tad atidėjo darbus prie namų statybos. Bet kad stovėjom, nedirbom ir laukėm, kol kažkas pasibaigs, tai taip tikrai nebuvo.
Dabar išvis dirbame pilnu pajėgumu, tik taip, kaip jūs ir minėjote, žaliavų trūkumas jaučiamas. Kai kurių specifinių prekių, kurios anksčiau atkeliaudavo per savaitę, dabar tenka laukti iki dviejų mėnesių. Todėl reikia labai viską sužiūrėti, gerai planuoti, kad tos prekės, kurios turi atkeliauti, kad jų turėtume šiek tiek daugiau. Kaip sakant, į priekį. Reikia tikrai geriau viską numatyti.
– Daug visko turite atlikti. Ar didelė jūsų komanda?
– 5 žmonės. Aš pats daug dirbu, ieškau prekių, kad jos kuo greičiau pasiektų klientus. Taip pat turime meistrus, kurie atlieka darbus.
– Kokių patarimų turėtumėte naujiems verslininkams? Gal jūsų srityje, o gal ir kitose. Ar iš viso jūsų nišoje dar yra vietos naujiems verslininkams?
– Šiame versle meistrų ir įmonių, kurios atlieka tokius darbus, tikrai yra labai daug. Konkurencija didelė. Bet žmogus, kuris turi įdirbį, žinių, gali pradėti vystyti tokią veiklą. Tik reikia apsišarvuoti kantrybe. Juk ir klientų būna visokiausių, su įvairiais pageidavimais. Reikia atstovėti, atkentėti, nes klientas visada teisus.
Aišku, reikia nepamiršti įrodyti savo tiesą, kad turi būti būtent taip, o ne kitaip. Juk profesionalas esate jūs. Gal šiai dienai dar ir egzistuoja žmonių, kur iš laikraščių kažką renkasi, bet iš esmės atgyveno visi „iš lūpų į lūpas“. Visi nori patikimumo, bendravimo ir bendradarbiavimo.
– Prakalbote apie „iš lūpų į lūpas“. O kaip jūs reklamuojatės? Ar užtenka klientų, ar visgi reikia save parodyti tam tikroje erdvėje?
– Sakykim apie 70 procentų mus žmonės žino. Šioje vietoje mums tikrai didelis pliusas. Čia gal ir sutaupome reklamoms. Bet taip, investavome ir į keletą svetainių, turime elektroninę parduotuvę, investuojame ir į reklamą.
Emitentams, prekiaujantiems savomis akcijomis, – rekomendacijos, kaip valdyti rizikas
Elektros rinkos barometras: didmeninė elektros kaina krito 10 proc., vartotojams kainos taip pat sumažėjo
„Lidl“ iššūkis: visą savaitę vien itališki patiekalai – įmanoma?
„ZeroSum Debt Fund I“ šiemet planuoja portfelį auginti iki 10 mln. eurų
Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo
Mažėjantis būsto įperkamumas Vilniuje daugiausia iššūkių kelia vidutines pajamas gaunančioms jaunoms šeimoms
Lietuvos bankas skelbia rekomendacijas įmonėms, kurios prekiauja arba ketina prekiauti savo akcijomis reguliuojamoje rinkoje. Jomis siekiama atkreipti dėmesį į svarbius...
Praėjusią savaitę didmeninė elektros kaina Lietuvoje krito 10 proc. ir siekė 112,23 Eur/MWh, tuo metu Latvijoje ir Estijoje elektra pigo...
Fokačija, rizotas, pesto ir ravioliai. Jei šie pasaulinės gastronomijos burtažodžiai ne tik girdėti, bet ir ragauti, galima jus vadinti tikru...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Prekių pristatymo startuolis „LastMile“ skelbia, kad nepaisant išaugusio užsakymų skaičiaus ir spūsčių gatvėse, pirkiniai šventiniu laikotarpiu klientams bus pristatomi kaip...
„Swedbank“, bendradarbiaudamas su finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centru „Rockit“, pristato Tvarių inovacijų programą. Šia programa siekiama ankstyvosios stadijos startuoliams...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...
Grybų verslas mūsų šalyje visada buvo laikomas vienu pelningiausių, bet kartu ir daug darbo reikalaujančių. Pievagrybiai yra populiari grybų rūšis,...
Pirmieji į galvą ateinantys garažo verslo variantai yra nuosavo automobilių serviso atidarymas arba garažo nuoma. Tiesiog autoservisas ar padangų montavimas...
Kylant energijos, prekių ir paslaugų kainoms viešojoje erdvėje daug kalbama apie artėjantį sunkmetį. Naujausios apklausos rodo, kad vasarą, nepaisant jau...