Paskelbta
2 metai prieš-
Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, pernai pasaulyje įsigyta daugiau nei 10 mln. naujų elektromobilių ir jau šiemet šis rekordas turėtų būti pagerintas, mat 2023 m. planuojama parduoti net 14 mln. tokių transporto priemonių. Nors šį pokytį labiausiai lemia būtinybė atsisakyti iškastinio kuro, gyventojai – tiek Lietuvoje, tiek kitose valstybėse – elektromobilius visų pirma renkasi dėl ekonominių sumetimų.
Apklaususi 26 tūkst. automobilių naudotojų visame pasaulyje, „Deloitte“ šių metų pradžioje paskelbė duomenis, rodančius, kad vairuotojai Vokietijoje, JAV, Indijoje, Japonijoje bei Pietų Korėjoje kuro kainas minėjo kaip pagrindinę priežastį įsigyti elektromobilį. Lietuvoje atlikta didesnes pajamas gaunančių (vienam ūkio nariui tenka daugiau nei 1000 Eur) gyventojų apklausa atskleidė, kad pas mus situacija labai panaši. Smulkaus verslo idėjos: TOP 220 geriausių idėjų
Beveik kas antras ketina pirkti elektromobilį
Apklausus didesnes pajamas gaunančius respondentus paaiškėjo, kad 3 proc. jų jau turi elektromobilį, lygiai tokia pati dalis ketina jį įsigyti dar šiemet, o 37 proc. tą ketina padaryti per artimiausiu kelis metus.
„Matome, kad elektromobiliai tebėra „ant bangos“ ir panaši situacija turėtų išlikti ateityje. Tai reiškia, kad ir jų krovimo infrastruktūros poreikis bus didžiulis.
Nors elektromobilių pardavimai tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse skatinami kaip priemonė pereiti prie tvarios energetikos, gyventojai juos pirmiausiai renkasi ne dėl rūpesčio aplinka, o dėl finansinių išskaičiavimų“, ‒ komentuoja apklausą užsakiusios bendrovės „Enefit“ atstovė, energetinių paslaugų vystymo vadovė Ingrida Šein. Norite papildomai užsidirbti? Išmanūs būdai, kuriems prireiks tik telefono
Jos žodžius patvirtina ir „Regitros“ statistika – per paskutinius 3,5 metų, elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo 6 kartus – 2020 m. sausio pradžioje jų buvo 2606, o šių metų liepos pradžioje registruotas jau 15531 grynasis elektromobilis bei įkraunamas hibridas.
Laimi ir aplinka, ir piniginės
Net 62 proc. „Enefit“ apklausos respondentų, kurie nurodė ketiną įsigyti elektromobilį, savo apsisprendimą grindė ekonominiais argumentais: pigesnis kuras, paprastesnė priežiūra, mažiau gedimų.
Antras pagal dažnumą atsakymas – respondentai galėjo nurodyti daugiau nei vieną argumentą – siekis mažinti savo neigiamą įtaką aplinkai ‒ 49 proc. Dar 32 proc. respondentų ketina įsigyti elektromobilį ir dėl to, kad nori būti technologiškai pažengę. Kokias žalas lietuviai patiria tvarkomuose ruožuose
„Elektromobilius Lietuvoje galima palyginti su saulės elektrinėmis ‒ jie pirmiausiai matomi kaip atsiperkanti investicija. O jų kuriamas pokytis yra papildomas akstinas pirkti. Tai nestebina, mat ekonominę dalį galima lengvai paskaičiuoti ir palyginti.
Įdomu tai, kad poveikį aplinkai dažniau akcentuoja moterys, norą būti technologiškai pažangiu, t. y. atitikti tam tikras normas, dažniau mini vyrai“, ‒ sako „Enefit“ specialistė. Anot jos, nesvarbu kokiais – aplinkosauginiais ar finansiniais ‒ motyvais vedini gyventojai įsigyja elektromobilius, vis tiek galų gale laimi ir aplinka, ir vairuotojų piniginės.
Du trečdaliai nori nuosavos įkrovimo stotelės
Norėdami sutaupyti, šalia elektromobilio Lietuvos gyventojai linkę įsigyti ir nuosavą įkrovimo stotelę. Tik trečdalis – 33 proc. ‒ elektromobilį pirkti ketinančių respondentų planavo apsieiti be nuosavos stotelės. 57 proc. ją įsigyti ketinančių respondentų savo planus grindė noru sutaupyti, antras pagal dažnumą atsakymas – krautis namuose patogiau, trečias – trūksta viešų įkrovimo aikštelių. VDI informuoja: šią savaitę – du mirtini nelaimingi atsitikimai darbo vietose
I. Šein teigimu, respondentų išskaičiavimas yra pagrįstas. „Taip, krauti elektromobilį namuose visada patogiau ir – jeigu skaičiuoti tik mokamas krovimo aikšteles ‒ pigiau. Labiausiai tai apsimoka turintiems su birža susietą planą, nes tuomet automobilio bateriją galima krauti kai elektra biržoje pigiausia. O tais atvejais kai kainos biržoje būna minusinės, elektromobilio krovimas net sumažina galutinę mėnesinę sąskaitą už elektrą.
Tiesa, paprastai žemiausios kainos būna naktį, tačiau tai nėra didelė problema, mat savo klientus aprūpiname išmaniąją programėle, kuri suteikia galimybę elektromobilį krauti tik kai kainos būna mažiausios ir tai daro automatiškai“, ‒ pasakoja „Enefit“ energetinių paslaugų vystymo vadovė.
Jos teigimu, nors stotelių nuolat daugėja, tačiau elektromobilių registravimo tempai šalyje dar didesni. Visgi artimiausiu metu situacija turėtų gerėti, mat tik šiemet planuojama įrengti virš pusantro šimto naųjų „Enefit“ viešojo įkrovimo taškų. Investicijas į tokios infrastruktūros plėtrą spartina ir kiti rinkos dalyviai, o tai reikš didesnę konkurenciją ir mažesnes eiles prie krovimo. Nepaisant to, greičiausiai nė viena vieša krovimo stotelė savo patogumu neprilygs tai, kurią gyventojas gali turėti savo name ar kieme.
„Rimi“ ir „Eldrive“ partnerystė – elektromobilių įkrovimo stotelės visoje Lietuvoje
Sekmadienį vėl suksime laikrodžius: ar tai sumažins sąskaitas už elektrą?
Anglys ir dujos ar saulė ir vėjas: ar lietuviai už elektrą moka mažiau nei lenkai?
Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės
Ekspertai: skatinant vairuotojus rinktis elektromobilius, tik įkrovimo stotelių nebeužtenka
Kylant elektros kainoms – ekspertų žvilgsnis į rudenį: ko tikėtis ir kas darys didžiausią įtaką
Vilniuje įrengtos dar 4 itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės
„Enefit“ tinklas tapo vienu didžiausių regione: daugiau kaip 1500 įkrovimo jungčių
Žolinę švęsite ne namie? Ekspertas atsakė, ką padaryti, kad sąskaita už elektros energiją būtų mažesnė
Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...