Sekite naujienas

Auto

Kodėl PAO keičia variklinių alyvų rinką – SCT Lubricants ir įkūrėjo Juri Sudheimer patirtis?

Paskelbta

-

Trumpai tariant, PAO arba polialfaolefinai (pilnas pavadinimas) yra tiesiog perdirbtas „nebaigtas polietilenas“. Polietileną jūs visi žinote, nes tikriausiai turite namuose kažką iš šios medžiagos. Vietoj cheminės reakcijos, kurios metu tūkstančiai etileno dujų molekulių susidaro į vieną polietileno molekulę, buvo pradėta kita reakcija ir gauta dešimties molekulių grandinė, tada šios molekulių grandinės buvo sujungtos tarpusavyje įvairiomis konfigūracijomis naudojant alfa ryšį (iš čia ir pavadinimas), tada prie kiekvienos grandinės pridėjo vandenilį ir gavo iš esmės skirtingų savybių medžiagas, priklausomai nuo tos pačios konfigūracijos, vadinamas (Bingo!) polialfaolefinais – PAO. Jos iš esmės yra sotieji šakoti angliavandeniliai, t. y. izoparafinai.

Reklama

PAO gaminami iš dujų, o ne tiesiogiai iš naftos. Todėl tai yra visiškai sintetiniai produktai – cheminės sintezės produktai. Jie gaminami cheminiuose reaktoriuose, todėl gaunami gryni skaidrūs skysčiai be jokių priemaišų. Jie yra tokie gryni, kad naudojami kaip komponentas veterinarinių vakcinų tirpinimui, kosmetikos ir net maisto pramonėje.

Kaip gaminami polialfaolefinai

Juri Sudheimer įkurta bendrovė „SCT Lubricants“ alyvų gamybą Lietuvoje pradėjo dar 2003 m., įsigijusi gamyklą Klaipėdoje. Juri Sudheimer vadovaujama įmonė buvo visiškai modernizuota: išpilstymo linijų skaičius padidėjo nuo 2 iki 16, pastatyti nauji 50 000 m² ploto sandėliai, įdiegtos 17 tonų galios maišymo įrenginiai ir unikali vamzdynų valymo sistema „Pig System“.

Šiuolaikiniai SCT Lubricants gamyklos pajėgumai

Šiandien SCT Lubricants turi mokslinių tyrimų laboratoriją, savo plastikinės ir metalinės taros gamybą, 40 milijonų litrų talpos rezervuarų parką ir kasmet pagamina iki 150 milijonų litrų alyvų. Daugiau nei 200 darbuotojų užtikrina produktų tiekimą į 150 pasaulio šalių, o asortimentas viršija 500 pavadinimų alyvų. Būtent tokia gamybos bazė leido įmonei įdiegti modernias technologijas dirbant su PAO ir užtikrinti kokybės kontrolę pagal ISO 9001 ir ISO 14001 standartą. Bendrovė „SCT Lubricants“ naudoja šią bazinę alyvą aukštos kokybės variklinių alyvų gamybai.

PAO kosmetikoje ir buityje

Kosmetikoje PAO naudojami minkštinimui ir kondicionavimui, nes dėl savo glotnios tekstūros ir gebėjimo sudaryti apsauginį sluoksnį ant odos, PAO odą minkština ir suteikia jai glotnumo. Be to, jie apsaugo odą. Jie suformuoja barjerą, kuris padeda išlaikyti drėgmę ir apsaugoti odą nuo išorės poveikio. Taigi, nepaisant tokio grėsmingo pavadinimo, polialfaolefinai jums yra labai artimi. Greičiausiai jie dabar yra ant jūsų odos. Na, arba ant jūsų žmonos odos.

Pirmosios PAO pagrindu pagamintos variklinės alyvos

Reklama

1973 m. pasirodė pirmosios polialfaolefinų pagrindu pagamintos automobilių variklinės alyvos. Dėl to yra daug konspiracinių teorijų. Korporacijų sąmokslas ir panašiai… Iš tiesų viskas yra daug paprasčiau. Polialfaolefinai nusileido ant žemės iš dangaus. Jie atėjo iš aviacijos, nes dėl savo puikių žemos temperatūros savybių ten labai gerai pasiteisino. Ten už debesų temperatūra kartais nukrinta iki minus 500 С.

Jie brangūs, be to, jų ypatingos būtinybės nebuvo. Alyvos buvo sezoninės – vasarą pilta vasarinės, žiemą pilta žieminės alyvos ir viskas buvo gerai.

Tačiau varikliai tapo sudėtingesni, jų darbo režimai – sunkesni, alyvos tapo universalios ir žiemai, ir vasarai, esant -300 °C ir +500 °C temperatūrai tuo pačiu metu, ir iškilo problema: kaip užtikrinti alyvos darbingumą tokiame temperatūrų intervale?

Siekiant pagerinti žemos temperatūros savybes, į alyvas pradėta dėti polialfaolefinus. Variklių alyvas galima gaminti ir iš 100% PAO, bet to daryti nebūtina, nes tai brangu ir nenaudinga. Arba žalinga? Tai tas pats, kas gerti koncentruotą apelsinų sultis. Neatskiestas vandeniu.

Nuo sezoninių alyvų prie universalių formulių

PAO labai gerai sumažina alyvos užšalimo temperatūrą. Jei alyva būtų pagaminta tik iš PAO, būtų galima pasiekti užšalimo temperatūrą minus 550 C ir net žemesnę. Tačiau paprastai tiek nereikia. Paprastai pakanka minus 300 C, retais atvejais minus 400 C. Taigi, jei alyvos ženklinimas prasideda nuo OW, tai jos ten tikrai yra, o jei nuo 5W, tai greičiausiai jos ten yra. Paprastai pridedama ne daugiau kaip 20% – to pakanka, kad sumažintų alyvos užšalimo temperatūrą ir pagerintų jos pumpavimo ir sukimo rodiklius paleidžiant variklį šaltyje. Kad žiemą alyva greičiau pasiektų variklio detales.

Taigi, ką dar naudingo daro polialfaolefinai variklio alyvoje, be to, kad neleidžia jai sustingti ir padeda paleisti variklį žiemą?

Čia reikia suprasti, kad 100% PAO alyvos yra labai brangios, jos sėkmingai naudojamos aviacijoje, nes ten pirmiausia svarbi keleivių ir įgulos sauga. Automobiliui yra mažai tikimybės nukristi iš 9 km aukščio kartu su keleiviais, todėl įprastai variklinei alyvai kaina vaidina ne paskutinį vaidmenį. Yra gaminama variklinių alyvų ir 100% PAO pagrindu, bet jų dalis rinkoje nėra tokia didelė. Todėl kalbame apie emulsiją.

Alyvos kaip emulsija: PAO vaidmuo sudėtyje

Alyvos yra emulsija. Alyva tai stabili emulsija sudaryta is PAO, kitų bazinių alyvų bei eksploatacinę klasę užtikrinančių priedų. Kai pradedama lyginti Group 3 bazines alyvas su PAO, Group 2 bazines alyvas us Group 3 t. t., kuo užsiima visas internetas, tai vis tiek, kaip malti vandenį girnoje. Paprastai alyva realiame gyvenime yra mišinys, emulsija iš įvairių bazinių alyvų, ir reikia kalbėti apie tam tikrų komponentų poveikį šios emulsijos savybėms. Todėl čia pabandysime pakalbėti apie PAO poveikį šios emulsijos savybėms.

PAO poveikis alyvų mišiniui

Daugeliu atvejų tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkiųjų sunkvežimių savininkai susiduria su alyvomis, kurių sudėtyje yra iki 20% PAO, iki 20% priedų, o likusi dalis yra Group 3 bazinės alyvos, vadinamasis hidrokrekingas. Pažiūrėkime, kaip PAO paveiks tokio mišinio savybes.

Paprastai internete rašoma, kad PAO yra atsparesni oksidacijai, terminiai oksidacijai ir nuosėdų susidarymui. Čia nėra ko ginčytis. Reikia tik paaiškinti, apie ką kalbama. Paimkime pavyzdžiui įprastą saulėgrąžų aliejų. Jei jis bus ilgai laikomas atidarytoje pakuotėje, jis suges. Tai yra paprastas oksidacijos procesas. Aliejus reaguoja su oro deguonimi. Jei aliejų naudosite kaip kepimo aliejų, jau po 3 ar 4 kartų jis patamsės ir pradės keisti savo savybes. Tai yra terminė oksidacija, t. y. sąveika su oro deguonimi esant aukštai temperatūrai. Žinoma, tuo pačiu aliejus praranda savo savybes daug greičiau. O kiek nešvarumų susidaro aliejuje, jūs patys žinote. Tas pats vyksta ir su variklių alyvomis.

Tačiau yra vienas niuansas, apie kurį internete pamirštama: Group 3 bazinės alyvos taip pat daugiausia susideda iš izoparafinų (> 90%), bet gautų kitu būdu, t. y. tokių pačių molekulių, kurios yra lygiai tokios pačios atsparios viskam, kas minėta aukščiau, todėl PAO čia labai nepagerins visos mišinio kokybės.

Dar rašoma, kad PAO turi mažesnį garavimą. Praktikoje tai reiškia mažesnį alyvos suvartojimą. Na, aišku, mažiau išgaruoja – daugiau lieka. Be abejo, jei nėra priemaišų, tai ir išgaruoti anksčiau laiko nėra kam. Tai reiškia, kad 20% mišinio neišgaruos arba išgaruos lėčiau. Na, tai ne toks jau didelis pasiekimas.

Na, ir, žinoma, rašoma apie pačios alyvos ilgaamžiškumą ir mažesnį nusidėvėjimą, nes alyvos plėvelės atsparumas yra didesnis. Kas gi galėtų su tuo nesutikti? Tačiau pažvelkite į 1 punktą. Group 3 bazinės alyvos taip pat daugiausia susideda iš izoparafino (> 90%), turi tokį patį ilgaamžiškumą ir tokį patį alyvos plėvelės atsparumą. Čia PAO labai nepagerins mišinio kokybės.

Ir paskutinis dalykas – PAO neturi priemaišų, ypač sieros junginių, todėl turi geresnes antikorozines savybes (siera yra labai agresyvi metalams – ji jų nemėgsta) ir mažiau rūgšties susidarymo (taip pat dėl sieros), kuris naikina plovimo savybes.

PAO turi aukštesnį klampumo indeksą. Taip, 20% mišinio klampumo indeksas bus 15–20 vienetų aukštesnis. Už tai PAO nusipelno medalio.

Tačiau PAO alyvos kaina yra kartais kelis kartus didesnė už Group 3 alyvos kainą. Siūlau pagalvoti.

Geriausias elektros laidininkas yra sidabras, tačiau žmonija kažkodėl ne visus laidus gamina iš sidabro. Kažkaip apsieina su variu arba aliuminiu. Taip pat ir su PAO – mūsų įmonės technologai siekia pasiekti reikiamą kokybę mažiausiomis sąnaudomis, kad nebūtų apsunkinamas vartotojas. Tai reiškia, kad mūsų gaminamuose alyvose yra tiek visų mėgstamų, bet brangių PAO alyvų, kiek reikia. Tai kaip saldinti ir per saldinti kavą. Na, mes jos nepersaldiname.

SCT ESTER – nauja technologija, kuriai vadovauja Juri Sudheimer

Pasak įkūrėjo Juri Sudheimer, svarbus SCT Lubricants pasiekimas buvo esterių (V grupės alyvos), anksčiau naudotų aeronautikos pramonėje, įdiegimas į masinę variklinių alyvų gamybą. 2019 m. bendrovės tyrimų ir plėtros skyrius pristatė SCT ESTER technologiją, kuri leido sukurti naujos kartos variklines alyvas su unikaliomis savybėmis: stabilia alyvos plėvele, dideliu degalų taupumu ir mažu garavimu.

Šiandien „SCT Lubricants“ aktyviai plečia savo veiklą tarptautinėse rinkose, įskaitant JAV ir Lotynų Ameriką, plėtoja savo priedų paketų gamybą JAE ir bendradarbiauja su amerikiečių bazinių alyvų tiekėjais. Pardavimų apimtis siekia 12 milijonų litrų per mėnesį, o kiekviena partija praeina trijų etapų kokybės kontrolę. Kaip pabrėžia Juri Sudheimer, įmonės filosofija yra paprasta: naudoti tiek PAO ir esterių, kiek reikia, kad būtų pasiektas maksimalus rezultatas be nepagrįsto kainos padidėjimo, kad vartotojas gautų optimalų kainos ir kokybės santykį.

Taigi, jei jūsų tikslai sutampa su mūsų ir norite turėti kokybišką alyvą už malonią kainą, jūsų paslaugoms – visas mūsų įmonės SCT Lubricants variklinių alyvų asortimentas.

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |