Paskelbta
3 d. prieš-
2025 m. populiariausiu naudotu automobiliu Lietuvoje tapo „Nissan Qashqai“. Šis miesto visureigis užėmė pirmąją vietą tarp pirkėjų pasirinkimų, aplenkdamas kitus rinkos senbuvius: „Volvo V60“, „Škoda Octavia“, „Volkswagen Passat B8“ ir „Opel Astra“. Tokius duomenis pateikia naudotų automobilių prekybos bendrovė „Longo LT“.
Pasak bendrovės vadovo Pauliaus Valiukėno, šis penketukas aiškiai atspindi vartotojų elgsenos pokyčius – pirkėjai vis dažniau renkasi automobilius, kurie ne tik patikimi, bet ir komfortiški bei pritaikyti kasdieniam gyvenimui.
„Matome, kad šiemet klientai automobilio pirkimo neatidėjo, tačiau dažniau koreguoja savo biudžetą. Ieškoma modelių, kurie pasižymi geru kainos ir kokybės santykiu, yra patikimi, ekonomiški ir tinkami kasdieniam naudojimui. Tokių pasirinkimų augimas atsispindi ir mūsų rezultatuose – bendrovės pardavimai per metus ūgtelėjo 8–12 proc.“, – komentuoja P. Valiukėnas.
Nepaisant nepalankios ekonominės aplinkos – augusių palūkanų, infliacijos ir pragyvenimo kaštų – naudotų automobilių pirkėjai išliko aktyvūs. Sprendimų neatidėjo, tačiau rinkosi atsakingiau: koregavo biudžetą, ieškojo racionalių sprendimų ir daugiau dėmesio skyrė praktinei automobilio vertei.
SUV segmentas – aiškus lyderis
Pasak P. Valiukėno, metų lyderiu tapęs „Nissan Qashqai“ – neatsitiktinis pasirinkimas. Miesto visureigis su aukštesne sėdėsena, ekonomišku varikliu ir pakankama erdve patogiai kelionei tiek mieste, tiek užmiestyje atliepia daugelio pirkėjų poreikius.
Antroje vietoje pagal populiarumą – „Volvo V60“, dažnai pasirenkamas dėl saugumo ir komforto. Trečioje – lietuvių itin pamėgta „Škoda Octavia“, vertinama už patikimumą ir universalumą. Ketvirtoje vietoje – „Volkswagen Passat B8“, o penktoje – „Opel Astra“, kuri 2024 m. dar buvo populiariausia, tačiau šiemet gerokai smuko žemyn.
„Šis pokytis atspindi aiškų poslinkį – pirkėjai vis dažniau atsisako kompaktiškų hečbekų ir renkasi praktiškesnius miesto visureigius. Universalai vis dar išlieka paklausūs, tačiau jų dalis mažėja. Tai tendencija, stebima visoje Europoje – pirkėjai ieško komforto, erdvės ir lankstesnio pritaikymo“, – aiškina ekspertas.
Dėmesys techninei būklei ir įrangai
Pasak P. Valiukėno, keičiasi ne tik tai, ką žmonės perka, bet ir kaip tai daro. Vis daugiau dėmesio skiriama ne vien kainai, bet ir automobilio istorijai, techninei būklei bei papildomai įrangai.
„Šildomos sėdynės, LED žibintai, išmaniosios saugumo sistemos tampa vis aktualesnės. Toks dėmesys rodo brandesnį vartotojo požiūrį – emociniai, impulsyvūs sprendimai užleidžia vietą racionaliems, duomenimis grįstiems pasirinkimams“, – pažymi jis.
Anot eksperto, pirkėjai kur kas dažniau domisi garantijomis, analizuoja automobilio patikros dokumentus ir į pirkimą žvelgia kaip į ilgalaikę investiciją, o ne tik trumpalaikį sprendimą.
Automatinė pavarų dėžė ir komfortas
2025 m. stipriai augo automatinės pavarų dėžės populiarumas – anksčiau buvusi „prabanga“, šiandien tampa standartu. Dauguma pirkėjų ieško automobilių su daugiau komforto įrangos: šildomomis sėdynėmis, multimedija, parkavimo pagalbinėmis sistemomis, autonominiu stabdymu.
„Tai susiję ne tik su augančiais vartotojų lūkesčiais, bet ir su tuo, kad rinkoje dominuoja naujesni – 2018–2021 m. gamybos – automobiliai, kurie dažnai turi gausesnę standartinę komplektaciją“, – pastebi P. Valiukėnas.
Tarp dažniausiai įvardijamų poreikių – aukštesnė sėdėsena ir geresnis matomumas. Šiuos aspektus itin vertina šeimos su vaikais bei vyresnio amžiaus vairuotojai. Ne mažiau svarbus ir talpus bagažo skyrius, ypač aktualus kelionėms. Nissan prideda saulės stogą populiariausiam mažam Japonijos EV
Elektromobilių proveržio teks palaukti
Nepaisant augančio susidomėjimo elektromobiliais, realūs pardavimų skaičiai kol kas išlieka nedideli. 2025 m. elektromobilių bendrovė pardavė apie 10–15 proc. daugiau nei pernai, tačiau didžioji dalis pirkėjų vis dar renkasi hibridinius arba ekonomiškus dyzelinius automobilius.
„Susidomėjimas auga, bet realybė tokia, kad elektromobiliai dažnai kelia klausimų – dėl baterijos būklės, realaus ridos nuotolio žiemą ar techninės priežiūros išlaidų. Todėl daugeliui pirkėjų patrauklesnis kompromisas yra hibridai“, – komentuoja „Longo LT“ vadovas.
Pasak jo, elektriniai modeliai kol kas dažniau pasirenkami važinėti mieste, o mišriam naudojimui ar ilgesnėms kelionėms vairuotojai vis dar renkasi labiau patikrintus sprendimus – hibridus ar dyzelius. Darbo biure ateitis
Žvilgsnis į 2026-uosius
Anot eksperto, galima tikėtis, kad 2026-aisiais naudotų automobilių pirkėjų elgsena ir toliau bus pagrįsta racionalumu. Vis stiprės miesto visureigių paklausa, augantis dėmesys bus skiriamas automobilio istorijos skaidrumui, realiai ridai, techninei būklei. Naujiena elektromobilių rinkoje
„Rinka tampa brandesnė. Žmonės nori automobilio, kuris tarnautų ilgai, būtų ekonomiškas ir patikimas. Matysime didesnį lojalumą patikrintiems modeliams, daugiau susidomėjimo 2018–2021 m. gamybos automobiliais, didesnį komforto ir saugumo sistemų poreikį. Elektromobilių dalis augs, tačiau lėtai – hibridai išliks dominuojantis kompromisas“, – prognozuoja P. Valiukėnas.


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...