Paskelbta
57 minutės prieš-
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami sutartą žinutę. Šis reiškinys buvo plačiai paplitęs ir kitose pasaulio šalyse, ypač ten, kur mobiliojo ryšio minutės bei trumposios žinutės (SMS) tuo metu buvo brangios. Poreikį „majakinti“ išstūmė ne tik atpigusios mobiliojo ryšio paslaugos, bet ir žmonių pasikeitę bendravimo įpročiai, rašoma „Bitės“ pranešime žiniasklaidai.
„Tuo metu „majakai“ buvo savotiška koduota kalba tarp draugų ir artimųjų. Trumpu skambučio garsu būdavo pranešama apie grįžimą namo, kvietimą išeiti į lauką ar tiesiog draugišką paerzinimą. Įdomu tai, kad žmonės įsigudrindavo „majakinti“ net į laidinio ryšio telefonus, kas nebūdavo itin patogu. Tokio trumpo skambtelėjimo sulaukęs žmogus dažnai negalėdavo net pamatyti, kas tai padarė“, – pasakoja „Bitės“ technologijų direktorius Mindaugas Rauba.
Pasak jo, toks elgesys buvo prigijęs ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Kai kur „praleisti skambučiai“ (angl. missed calls) buvo netgi dažnesni nei SMS žinutės. Juodasis penktadienis
„Majakai“ buvo dažnai naudojami vien dėl finansinių sumetimų, nes nutrauktas skambutis nieko nekainuodavo. 90-ųjų kartos atstovai puikiai atsimena, kad pirmieji pokalbiai kainuodavo ir po 0,6–1 lito už minutę, tad pokalbiai būdavo itin trumpi. Net ir turint mobiliųjų paslaugų planą, pokalbių minučių kiekis būdavo ribotas, kaip ir SMS žinučių“, – pažymi M. Rauba.
Gausus praleistų skambučių kiekis buvo savotiškas iššūkis ir mobiliojo ryšio operatoriams. Nors praleistas skambutis trunka vos kelias sekundes, tinklui vis tiek reikia atlikti daug veiksmų – surasti gavėją, užmegzti ryšį, kad telefonas suskambėtų, ir trumpam rezervuoti ryšio kanalą.
„Praleisti skambučiai neapkrauna tinklo taip stipriai, kaip ilgi pokalbiai, tačiau masiškai naudojami „majakai“ vis tiek sukeldavo papildomą krūvį. Dėl to kai kuriose šalyse operatoriai ieškojo būdų žmones paskatinti rinktis SMS ar kitas pigesnes paslaugas“, – aiškina šiemet 30-ąjį gimtadienį mininčios „Bitės“ technologijų direktorius.
Bendravimas persikėlė į internetą
Poreikį „majakinti“ pamažu išstūmė ne tik ženkliai atpigusios mobiliojo ryšio paslaugos, bet ir į interneto erdvę persikėlęs bendravimas. Pokalbiai su vaikais apie pinigus
„Šiuo metu turėdami planus su neribotais pokalbiais ir SMS žinutėmis, žmonės vis daugiau bendrauja tiesiogiai per įvairias pokalbių programėles – „Messenger“, „WhatsApp“ ir kitas. Įdomu tai, kad nors pokalbių minutės ir SMS žinutės šiuo metu yra nemokamos, jų populiarumas pamažu blėsta“, – teigia vienas skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė“ vadovų.
Pasak M. Raubos, į technologijų istoriją nugulę „majakai“ yra geras pavyzdys, kaip žmonės greitai prisitaiko prie naujų technologijų ir susikuria naujus įpročius. Rekordiškai auga SMS siuntimas, bet ne tarp žmonių
„Kiekviena karta turi savo bendravimo kodus. Kadaise tai buvo „majakai“, tada atsirado jaustukų (angl. emoji) kalba ir žodžių trumpinimas. Dabar net nebesiunčiame atsakymo, o pažymime gautą žinutę jaustuku – širdele ar patiktuku (angl. like). Technologijos keičiasi, bet poreikis bendrauti pigiai ir patogiai išlieka visada“, – apibendrina jis. Šventinis laikotarpis – sukčių suaktyvėjimo metas
Būrys žinomų veidų susirinko į ilgametės kulinarinės laidos naujojo sezono pristatymo vakarėlį
Vis daugiau žmonių sąmoningai renkasi būti bedarbiais: ekspertai įžvelgia dvi medalio puses
Diena be telefono kroviklio – misija neįmanoma? Technologijos ekspertai įvardijo priežastis
Vasara išryškino darbuotojų piktnaudžiavimo atvejus – „atostoginius“ keičia „biuleteniai“
Įvardijo, kodėl kai kurių naujų „Google Maps“ funkcijų nesulauksime Lietuvoje
Personalo specialistė įvardijo didžiausias darbo pokalbių klaidas
Žaibai ir telefonas: kaip iš tikrųjų elgtis, kai dangus grūmoja?
Pirmadienio naktį „Bitė“ vykdys mobiliųjų paslaugų valdymo sistemos atnaujinimo darbus: ryšys veiks įprastai
Ar jūsų įmonės skaitmeninės paslaugos pritaikytos žmonėms su negalia? Įsigaliojo nauji reikalavimai
Telefonas dingo, bet panikuoti neverta – ekspertas pataria, ką daryti
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...
Daugelis mūsų visomis savo išlaidomis – nuo maisto prekių iki būsto mokesčių – rūpinamės naudodami tik vieną banko sąskaitą. Tačiau...