Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip teigia technologijų ekspertai, stiprios produktų kūrimo komandos turi ne tik techninius gebėjimus, bet ir organizacijos paramą bei kultūrą, kurioje komanda gali veikti savarankiškai, jaustis atsakinga už rezultatą ir turėti prieigą prie visų reikalingų resursų, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
Sėkmės receptas – iš 4 ingredientų
Pasak „Omnisend“ produkto direktoriaus Žilvino Lešinsko, komandos sėkmė priklauso nuo keturių pagrindinių komponentų: autonomijos, savininkiškumo, atskaitomybės ir stiprios organizacinės paramos. Kiekvienas komponentas – svarbus savarankiškai, bet tik veikiant kartu jie užtikrina efektyvią ir į rezultatą orientuotą darbo kultūrą. SpaceX į kosmosą paleido Lietuvos įmonės „NanoAvionics“ pagamintą palydovą
„Autonomija – tai komandos galimybė savarankiškai priimti sprendimus dėl klientų problemų sprendimo būdų. Tačiau laisvė nėra visiškai absoliuti – komanda turi turėti aiškias kryptis ir nuolatinį dialogą su vadovais, kad nenukryptų nuo tikslų,” – teigia Ž. Lešinskas.
Pasak jo, autonomija taip pat reiškia tinkamą komandos struktūrą. „Produkto komandoje esantys skirtingų sričių specialistai – nuo inžinierių iki dizainerių – gali kartu dirbti sprendžiant sudėtingus iššūkius ir lengviau rasti sprendimus, nes visi dirba prie to paties tikslo.”
Kodėl savininkiškumas ir atskaitomybė yra būtini?
Pasak eksperto, sparčiai augančiose technologijų įmonėse komandos nariai skatinami prisiimti savininkiškumą už savo darbą. Tai reiškia, kad kiekvienas komandos narys rūpinasi ne tik savo atlikta užduotimi, bet ir viso produkto funkcionalumu, greitaveika ir kokybe. Lietuviškos įmonės Bazelyje mezgė verslo ryšius su Šveicarijos gyvybės mokslų sektoriaus lyderiais
„Savininkiškumo kultūra turi būti vystoma nuo pirmosios darbo dienos. Kiekvienas turi suprasti, kodėl jų darbas svarbus įmonės ir kliento sėkmei. Svarbu, kad visi jaustų atsakomybę už savo veiksmų pasekmes ir ilgalaikį produkto augimą,“ – paaiškina Ž. Lešinskas.
Kartu su savininkiškumu, komandos stebi savo darbo efektyvumą naudodamos metrikas. Nuolatinis savo pažangos ir rezultatų vertinimas padeda komandoms laikytis atskaitomybės principų ir įsitraukti į nuolatinį tobulėjimo procesą.
Misijos, ne projektai: į rezultatą orientuotas darbas
Technologijų produktus kuriančiose komandose darbas organizuojamas ne aplink projektus, o aplink misijas – aiškiai apibrėžtus tikslus, siekiančius ilgalaikės vertės kūrimo. Tai, anot „Omnisend“ atstovo, gerokai skiriasi nuo įprasto verslo modelio. Lietuviškos dronų technologijos skinasi kelią į JAE
„Skirtumas tarp projekto ir misijos yra svarbus: projektai – tai konkretūs veiksmai, o misijos – ilgalaikės vertės siekimas klientui ar verslui. Dirbdami ties misijomis, komandos turi laisvę ieškoti inovatyvių sprendimų ir lengviau prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų,“ – paaiškina Ž. Lešinskas.
Organizacijos vaidmuo: parama ir nuolatinis dialogas
Tam, kad komandos galėtų veikti efektyviai, reikalinga nuolatinė organizacijos parama. Pasak Ž. Lešinsko, labai svarbu, kad komandos ne tik dalintųsi savo pažanga, bet ir gautų atsiliepimus iš kitų skyrių. Tai užtikrina sklandų informacijos perdavimą ir leidžia komandoms veikti sinchroniškai su bendrais įmonės tikslais.
„Kuriant naujas produkto funkcijas, svarbu nuolat palaikyti dialogą tarp komandos narių ir kitų skyrių, tokių kaip pardavimai ar klientų aptarnavimas. Kiekvienas turi jaustis įsitraukęs į produkto vystymo procesą, kad bendradarbiavimas būtų efektyvus ir klientai gautų vertę greičiau,“ – priduria „Omnisend“ produkto direktorius Ž. Lešinskas. Atskleistos kertinės ateities lyderio atsakomybės
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina). Be duomenų – negerai
„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar
Netrukus grįšime į mokyklą: kaip verslui pasiruošti rudens prekybos karštinei?
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Nuo eilinių susitikimų – iki ekspertiškumo mainų: kodėl IT specialistai buriasi į bendruomenes?
Didelė konkurencija dėl talentingų darbuotojų verčia ieškoti netradicinių paskatų: prireikia ir LEGO
Programuoti gali kiekvienas: dirbtinis intelektas praverčia ir finansininkams, ir personalo specialistams
Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams
Dirbtinis intelektas – ne magiška piliulė, bet nepamainoma pagalba optimizuojant verslo procesus
Ekspertas tikina: dirbtinis intelektas – ne baubas, o pagalbininkas aptarnaujant klientus
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...