Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Nors visi vairuotojai yra įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, tačiau dažnas, norėdamas kelyje jaustis dar ramiau, renkasi ir KASKO draudimą. Šis draudimas gali apsaugoti nuo itin didelių išlaidų tais atvejais, kai dėl avarijos kaltas pats vairuotojas, automobiliui nukentėjus nuo gamtos stichijų ar kelyje susidūrus su laukiniais gyvūnais. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad nors automobiliuose diegiamos pažangiausios saugumo technologijos, dėl KASKO žalų kreipiasi vis daugiau klientų, o pavojingos tendencijos matomos keliose kategorijose.
Žalų skaičius kasmet auga
Draudimo bendrovės ERGO duomenimis, jau kelerius metus stebimas KASKO žalų skaičių augimas. 2022 metais šio draudimo žaloms išmokėti skirta virš 19,4 mln. eurų, pernai prireikė beveik 23,5 mln. eurų, o šiemet KASKO žaloms padengti jau išmokėta ir rezervuota beveik 17,7 mln. eurų. Kaip prognozuoja ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, vėl galime sulaukti rekordinių metų.
„Lyginant pirmus aštuonis šių ir praėjusių metų mėnesius, 2024 metais užfiksuota beveik puse tūkstančio daugiau žalų. Jei tendencija nesikeis, panašu, kad galime sulaukti dar vienerių metų, kai KASKO savo automobilius apdraudusiems asmenims buvo išmokėta daugiausiai lėšų“, – teigia ERGO atstovas.
Nemažai pavojų – būtent dabar
Kaip rodo statistika, dažniausiai atlyginamos avarijų metu padarytos KASKO žalos. Daugiatūkstantiniai nuostoliai patiriami tiek dėl nemažai kainuojančių krovininių, tiek dėl lengvųjų transporto priemonių vairuotojų kaltės. Pernai net virš 130 tūkst. eurų siekianti žala buvo patirta vairuotojui dėl ant kelio buvusio smėlio praradus lengvojo automobilio kontrolę ir nuvažiavus nuo kelio.
Šiemet apie 45 tūkst. eurų siekiančią žalą patyrė vairuotojas, kuris norėdamas išvengti kliūties autostradoje turėjo staigia sukti į šalikelę ir gerokai apgadino savo automobilį. Kaip pastebi R. Bieliauskas, dažnai kliūtimi kelyje tampa ir laukiniai gyvūnai, kurie itin aktyvūs būna būtent šiuo metų laiku. Deja, kartais tokių incidentų metu nukenčia ne tik automobiliai, bet ir žmonės. Todėl kelyje rekomenduojama būti akyliems, ypač kai kelio ruožas pažymėtas apie laukinius gyvūnus pranešančiu ženklu.
„Vien pernai užfiksuota virš 700 susidūrimų su laukiniais gyvūnais nulemtų žalų, o šiemet, likus dar trims mėnesiams iki metų pabaigos, tokių incidentų – vos šimtu mažiau. Neramina, kad tokių žalų kiekvienais metais užfiksuojame vis daugiau, 2024-ieji, panašu, pagal šį rodiklį bus rekordiniai. Didėja ir žalų dydžiai. Vien šiemet dviejuose incidentuose, kai buvo bandoma išvengti į kelią išbėgusių laukinių gyvūnų, patirta bendra žala siekė maždaug 100 tūkst. eurų“, – tendencijas pristato pašnekovas.
Nukenčia ir ne kelyje
R. Bieliauskas pastebi, kad KASKO apsidraudę asmenys dažnai kreipiasi ir dėl apgadintų automobilio veidrodėlių, žibintų bei stiklų. Vien pernai tokių žalų buvo virš 5,1 tūkst., šiemet, panašu, bus dar daugiau. Didžiąją dalį atvejų nulemia kelyje į transporto priemonę pataikę akmenukai, o žalos, kai kartu su stiklu reikia keisti ir reguliuoti sensorius, kainuoja tūkstančius eurų. Didžiausia žala dėl įskelto priekinio stiklo siekė net 8,7 tūkst. eurų.
Kartais minėtos automobilio dalys nukenčia jo net nejudinant. 2022 metais dėl krušos, lietaus ir kitų gamtos stichijų sukeltų transporto priemonių apgadinimo buvo kreiptasi 281 kartą, o žaloms padengti skirti 443 tūkst. eurų. Pernai tokių žalų buvo kone dvigubai daugiau – net 498, o bendra išmokėta ir rezervuota KASKO žalų suma siekė beveik 777 tūkst. eurų. Nereikėtų pamiršti, kad ir šiemet Lietuvą ne kartą niokojo gamtos stichijos, kurios pridarė nemažai žalos ne tik gyventojų nekilnojamam turtui, bet ir jų transporto priemonėms. Vien liepos gale Lietuvą niokojusi audra buvo susijusi su 81 transporto priemonių žala. Joms išmokėti skirta virš 140 tūkst. eurų.
Kartais automobiliai nukenčia ir nuo ilgapirščių. 2022 metais užfiksuotos 6 automobilių vagystės, o pernai – net 9. Iki 13 tūkst. eurų paaugo ir vidutinė jų padaroma žala. Dažnai vagiami ne tik patys automobiliai, bet ir jų detalės, pavyzdžiui, veidrodėliai ir žibintai. Rečiausiai KASKO apdraustos transporto priemonės nukenčia nuo gaisrų, bet išmokos čia vidutiniškai būna didžiausios.
„KASKO žalų kasmet daugėja žvelgiant į visas kategorijas. Nerimą kelia didėjantis nelaimių, kurių dalies tikrai galima išvengti, skaičius. Kita vertus, KASKO žalų daugėja ir dėl didesnio žmonių noro apsaugoti savo turtą nepriklausomai nuo situacijos. Juk KASKO žala kompensuojama net ir tapus įvykio kaltininku, aišku, jei nevairuojama išgėrus, chuliganiškai ar kitais draudimo poliso taisyklėse nurodytais atvejais. Lietuvių automobilių parkui tampant vis naujesniam ir brangesniam, natūralu, kad ateityje turbūt matysime tik didėjančias vidutines KASKO žalas“, – prognozuoja ERGO atstovas.
Prieš šventes pataria neskubėti: kitaip galima prarasti dar daugiau laiko
Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus: galima važiuoti ar geriau sustoti?
Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų
Temperatūrai vėstant – lenktynininko R. Baciuškos patarimai vairuotojams, kaip elgtis kelyje atsiradus plikledžiui
„Balcia“ tapo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2025” rėmėju
Kokius automobilius lietuviai vairuoja atsargiau – asmeninius ar įmonės?
Artėja padangų keitimo metas: ragina atkreipti dėmesį ne tik į taisykles, bet ir į oro sąlygas
Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą: daugiausia įvykių nutinka vasarą
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...
Artėjant vienai didžiausių metų švenčių, kone visos šeimos stengiasi paruošti įvairesnį stalą ir primarginti kiaušinių. Prekybos tinklo „Rimi“ duomenimis, šiemet...
Nors daugelis gyventojų puikiai žino, kad tapus sukčiavimo auka reikia informuoti savo banką ir policiją, kas dešimtas bandytų susitvarkyti savarankiškai...