Paskelbta
2 savaitės prieš-
By
LukasMaždaug 50 mln.: tiek vidutiniškai incidentų per metus įvyksta keliaujant automobiliais visame pasaulyje, o kasmet keliuose žūsta apie 1,3 mln. žmonių, skaičiuoja Pasaulio sveikatos organizacija. Tuo metu komercinės aviacijos sektoriuje per metus vidutiniškai įvyksta maždaug 30–40 incidentų, iš kurių tragiškai pasibaigia vos 1–2. Tokie skirtumai susidaro dėl to, kad aviacijoje taikomi itin aukšti saugumo standartai, taip pat atliekami reguliarūs patikrinimai ir griežtos saugumo procedūros, rašoma „J&C Aero“ pranešime žiniasklaidai.
„Viename lėktuve gali keliauti keli šimtai keleivių, todėl visos patikros ir kitos procedūros atliekamos užtikrinant maksimalų saugumą keliaujant. Be to, lėktuvai – itin sudėtingi inžineriniai objektai, kuriems reikia nuolatinės priežiūros ir reguliarios patikros. Nors orlaiviai yra patikimi ir jie gali skraidyti dešimtmečiais, incidentai ore gali būti labai pavojingi dėl didelių greičių, aukščių ir techninių iššūkių, todėl saugumas – pagrindinis prioritetas“, – sako lietuvių orlaivių interjero projektavimo ir gamybos bendrovės „J&C Aero“ vadovas Laurynas Skukauskas.
Gausybė reikalavimų, standartų ir sertifikatų
Pasak aviacijos eksperto, šioje srityje taikoma itin daug taisyklių, reglamentų ir reikalavimų dėl keleivių, įgulos ir aplinkos saugumo užtikrinimo, nes bet kokie incidentai lėktuvuose gali turėti katastrofiškų pasekmių. Jo teigimu, suskaičiuoti visus aviacijai taikomus reglamentus ir taisykles būtų sudėtinga, nes jų yra tūkstančiai, ir kiekvienas jų yra suskirstytas į atskiras kategorijas: nuo oro erdvės valdymo, skrydžių saugos iki aplinkosaugos taisyklių ir keleivių teisių.
Vertinama, kad tokių standartinių orlaivių kaip „Airbus A320“ ar „Boeing 737“ dokumentacijos kiekis gali labai skirtis, priklausomai nuo dokumentų tipo ir paskirties. Skaičiuojama, kad vos vieno tokio orlaivio modelio bendra dokumentacijos apimtis gali lengvai viršyti 10 tūkst. ir siekti net 20 tūkst. puslapių, įskaičiuojant visas instrukcijas, katalogus, sertifikatus ir kitą informacinę medžiagą.
„Be viso to, aviacijos pramonėje veikia griežtai reglamentuota sistema, kuri užtikrina, kad kiekvienas lėktuvas ir jo įgula būtų tinkamai sertifikuoti prieš leidžiant jiems vykdyti skrydžius. Jei lėktuvas neturi kokio nors reikalingo sertifikato, jis negali skristi legaliai. Todėl aiški ir griežta sertifikavimo sistema užtikrina, kad skrydžiai būtų vykdomi tinkamai, o svarbiausia – saugiai“, – teigia L. Skukauskas.
Jis paaiškina, kad aviacijos sektoriaus sertifikavimą ir atitikties patikrinimus atlieka kelios pagrindinės institucijos, kurios užtikrina, kad lėktuvai, jų įgulos ir oro linijos atitiktų griežtus tarptautinius ir nacionalinius saugumo bei kokybės reikalavimus. Šios institucijos – Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO), Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) – dirba glaudžiai bendradarbiaudamos, kad užtikrintų globalų saugumo standartų laikymąsi. Lietuvoje tai užtikrina Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Saugumui užtikrinti svarbios ir pačios mažiausios detalės
L. Skukauskas pasakoja, kad itin griežti aviacinės saugos reikalavimai kai kada gali tapti ir skrydžių vėlavimo priežastimi. Tačiau, anot jo, šioje srityje negalimos net ir menkiausios klaidos, dėl kurių gali nukentėti ar net žūti žmonės.
„Sertifikuojami bei dokumentuojami turi būti ir patys mažiausi pakeitimai orlaiviuose, pavyzdžiui, informacinių lipdukų perklijavimas, nes juose pateikiama informacija turi būti aiškiai matoma kiekvienam keleiviui. Bet koks pakeitimas lėktuve yra dokumentuojamas, kad būtų užtikrinama skaidri ir nuosekli techninė istorija. Be to, aiški ir reguliari dokumentacija yra svarbi ne tik techninei orlaivių priežiūrai, bet ir tyrimų metu, kilus avarinėms situacijoms“, – teigia lietuvių aviacijos įmonės atstovas.
Nurodoma, kad tiek oro linijoms, tiek ir orlaivių gamintojams teisiškai privaloma sertifikuoti visus pakeitimus. Jei pakeitimai nebuvo sertifikuoti ar dokumentuoti, tai gali turėti rimtų teisinių pasekmių incidento ar avarijos atveju.
20 metų lėktuvas – naujesnis nei tokio pat amžiaus automobilis
Aiški ir tiksli dokumentacija, taip pat nuolatinė ir griežtai reglamentuojama priežiūra – tik kelios priežastys, kodėl, pavyzdžiui, net ir 20 metų amžiaus lėktuvas gali būti laikomas tinkamu skraidyti, kai tokio pat amžiaus automobilis – senu ir netgi netinkamu eksploatuoti.
„Lėktuvai praeina nuolatinius ir kruopščius patikrinimus, o jų techninė priežiūra atliekama tik laikantis griežtų taisyklių, nustatytų aviacijos priežiūros institucijų: ICAO, EASA ir kt. Tai reiškia, kad 20 metų ar net senesnis lėktuvas gali būti saugus, nes jame nuolat keičiamos dalys, atnaujinamos sistemos ir atliekami būtini remontai. Skirtingai nuo automobilių, kurių techninė priežiūra praktiškai priklauso tik nuo pačių savininkų noro, lėktuvų priežiūra yra privaloma ir sistemingai atliekama“, – teigia L. Skukauskas.
Aviacijos ekspertas taip pat paaiškina, kad lėktuvai yra suprojektuoti intensyviam naudojimui, o jų dizainas skirtas atlaikyti tūkstančius valandų skrydžio, daugybę pakilimų ir nusileidimų. Be to, orlaiviai yra dažnai modernizuojami – jų elektronikos, navigacijos ir kitos sistemos nuolat atnaujinamos: tai leidžia pasiekti aukščiausius technikos standartus ir po 20 metų.
Modernizacija apima ir lėktuvų interjero atnaujinimą: nuo sėdynių pervilkimo ir pertvarų įrengimo iki visapusiško orlaivio vidaus atnaujinimo, pakeičiant visus elektros, elektronikos komponentus, perkuriant saloną ir kt. Vėlgi, kiekvienas toks pakeitimas yra dokumentuojamas, o visos pakeistos dalys ir detalės privalo atitikti griežtus saugumo reikalavimus bei būti sertifikuotos.
„Tokie atnaujinimai padeda lėktuvams ilgai išlikti saugiems ir funkcionaliems, net jei jų konstrukcija yra sena. Todėl kitą kartą, jei kils abejonių dėl skrydžio saugumo, galite neabejoti, kad kelionė bus saugi ir sėkminga: lėktuvai yra viena saugiausių transporto rūšių. Dėl itin griežtų saugumo procedūrų, reguliarių patikrinimų ir labai aukštų saugos standartų kelionės lėktuvais yra laikomos pačiomis saugiausiomis“, – tikina „J&C Aero“ vadovas L. Skukauskas.
SBA grupės NT plėtros kompanija „SBA Urban“ „Nemunaičių“ rajoną Kaune toliau kurs ir vystys pasitelkę tiek pasaulinę, tiek ir vietinę...
Jau 2035 m. gyvą bendravimą keis bičiulystė su dirbtiniu intelektu (DI), o verslui kils dar nematytų iššūkių pelnant vartotojų pasitikėjimą....
Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio...
„Summus Capital“, viena didžiausių nekilnojamojo turto investicijų bendrovių Baltijos šalyse, Lietuvoje valdanti biurų kompleksą „Park Town“ ir prekybos centrą „Nordika“,...
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...