Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Prasidėjus šventiniams apsipirkimams ir renginiams žmonės dažniau nei įprastai juda miestų gatvėmis bei užmiesčio keliais. Draudikai įspėja, kad ir dėl sudėtingesnių eismo sąlygų prieš šventes padaugėja smulkių eismo įvykių. Jie nepadaro didelės finansinės žalos, tačiau itin dažnai sutrikdo ne tik kelių gatvių, bet ir tam tikros miesto ar užmiesčio važiuojamosios dalies eismą.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, maždaug 45 proc. smulkių eismo įvykių registruojama didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje Kaune ir Klaipėdoje. Praėjusiais metais šiuose miestuose užfiksuota daugiau negu 7 200 smuklių eismo nelaimių, šiemet – beveik 5 700 tokių įvykių. Pernai už šiuos eismo įvykius buvo išmokėta beveik 3 mln. eurų draudimo išmokų, šiais metais ši suma jau siekia 2,3 mln. eurų. Lietuva žengia į ateitį
„Jeigu įvykis nutinka esant didesniam eismo intensyvumui, net ir nedidelis eismo sutrikimas sukelia spūstį. Jei užtveriama viena eismo juosta iš dviejų, teoriškai kelio pralaidumas sumažinamas 50 procentų. Tačiau reali situacija būna dar blogesnė, kadangi pralaidumas mažėja ir dėl vairuotojų manevravimo bei juos praleisti ketinančių vairuotojų stabdymo veiksmų. Situacija blogėja, jei oro sąlygos ir prastas matomumas apsunkina vairuojančiųjų reakciją ir sprendimą rikiuotis bei stabdyti. Tokios vietose kelio pralaidumas gali mažėti ir iki 70 procentų. Tokiais atvejais, vietoj šimto pravažiuoti galinčių automobilių, per laiko vienetą pravažiuos tik 30“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.
Jo teigimu, toks nedidelis eismo įvykis sukelia grandininę reakciją ne tik eismo įvykio vietoje, tačiau ir toliau nuo jos esančiose gatvėse bei sankryžose. „Sutirštėjęs lengvųjų automobilių srautas turi įtakos ir automatinei eismo srauto reguliavimo sistemai, ir visuomeniniam transportui. Taigi, smulki eismo nelaimė automobiliui tampa iššūkiu miesto transporto sistemai“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovas. Inovacijų agentūra kviečia smulkių ir vidutinių verslų savininkus gilinti e. komercijos žinias
Kelios sekundės – lemiamos
Pasak A. Gučiaus, dažniausios tokių smulkių eismo įvykių priežastys yra vairuotojo neatidumas ir netinkamas situacijos įvertinimas. „Net ir dalyvaujant nedidelio intensyvumo eisme, negalima naudotis telefonu ar užsiimti pašaliniais reikalais, pavyzdžiui, tikrinti navigaciją ar ieškoti geresnės radijo stoties. Šie veiksmai mažina vairuotojo dėmesį. Kelių sekundžių žvilgtelėjimas į telefoną ar į automobilio multimedijos ekraną, ir jūs jau bakstelėjote į priekyje važiuojančio automobilio galą“, – apie dažnai mieste pasitaikančias eismo nelaimes kalba draudikas.
A. Gučius pataria vengti ir pernelyg agresyvaus bei skuboto vairavimo. „Net jeigu labai dėmesingai stebite eismą, svarbu vengti staigių manevrų bei per greito judėjimo. Turėkite galvoje, kad ne visada jūsų staigius manevrus sugebės numatyti ir įvertinti kiti eismo dalyviai. Pavyzdžiui, ramiai persirikiuojantis vairuotojas, neįvertinęs jūsų staigaus ir agresyvaus persirikiavimo, iš galo jums tampa kliūtimi, dėl kurios turėsite staigiai stabdyti ar netgi pakliūti į eismo įvykį. Net jeigu pagal Kelių eismo taisykles ir nebūsite atsakingas už eismo įvykį, prarastas laikas bus garantuotas. Dėl padidėjusio srauto miestuose ir gerokai pablogėjusių eismo sąlygų, dėl kelio dangos ir prasto matomumo tai ypač aktualu lapkričio – gruodžio mėnesiais“, – sako draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovas. Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas
Nuotraukos – itin svarbus įrodymas
Pateikus į eismo įvykį, pirmiausia A. Gučius pataria nusiraminti. „Nesvarbu, ar esate eismo įvykio kaltininkas, ar nukentėjusysis, nebepakeisite to, kas įvyko. Geriausia ką galite padaryti – įvertinti situaciją, užfiksuoti eismo įvykį ir imtis veiksmų: pašalinti transporto priemones iš įvykio vietos nedidinant spūsčių“, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.
Jo teigimu, didžioji dalis smulkių eismo įvykių aplinkybių ir kaltininkų dažniausiai būna aiškūs, todėl vairuotojai gali teisingai ir greitai įvertinti eismo nelaimės aplinkybes. „Reikėtų nufotografuoti eismo įvykio vietą, automobilius. Fotografuodami arba eismo įvykio deklaracijoje braižydami eismo įvykio vietą, užfiksuokite ją detaliau: nepamirškite eismo juostų, automobilių padėties eismo juostų atžvilgiu ir kelio ženklų. Jei tai padarėte, galite eismo įvykio deklaraciją užpildyti ir pasitraukę iš įvykio vietos“, – tvirtina A. Gučius. Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Eismo įvykio deklaracija – telefone
Draudimo žalų ekspertas atkreipia dėmesį, kad popierinės eismo įvykio deklaracijos pildymas, ypač nemaloniu oru, nėra nei greita, nei maloni patirtis, todėl rekomenduoja pasinaudoti internetine eismo įvykių deklaravimo forma draudimoivykiai.lt
„Eismo įvykio deklaraciją galėsite užpildyti savo telefone. Elektroninis pildymo būdas suteikia galimybę kiekvienam vairuotojui savo deklaracijos dalį pildyti atskirai. Tokiu būdu sutrumpinsite deklaracijos pildymo laiką. Elektroninio dokumento užpildymui bus reikalingos jūsų anksčiau darytos eismo įvykio vietos nuotraukos, todėl jas fiksuokite itin atidžiai“, – pabrėžia A. Gučius.
Artėjantis švenčių laikotarpis tik dar labiau padidina eismo intensyvumą ir vairuotojų streso lygį, todėl draudikas ragina vairuotojus elgtis sąmoningai: net ir patekus į eismo įvykį, atsakingai pagalvoti apie sklandų eismą mieste.
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Ekspertų perspėjimas: kodėl delsti su sniego valymu po pūgos nevalia?
Naujieji Metai su trenksmu: kokių klaidų nedaryti leidžiant fejerverkus
Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...