Paskelbta
2 metai prieš-
Eismo nelaimė gali įvykti bet kuriame kelyje ar sankryžoje, tačiau autoįvykių statistika rodo, kad kai kuriose gatvėse jų koncentracija yra gerokai didesnė nei kitur. Draudikai atkreipia dėmesį, kad vairuotojai, važiuodami avaringiausiais kelių ruožais, turėtų būti gerokai atidesni ir atsakingai laikytis ne tik Kelių eismo taisyklių, bet ir dėmesingiau rūpintis jų pačių bei kitų eismo dalyvių saugumu. 2025-ųjų pirkėjų horoskopas
„Didžiausia tikimybė pakliūti į eismo įvykį yra ten, kur intensyviausias automobilių srautas ir didesnis leistinas važiavimo greitis. Būtent todėl, mūsų bendrovės duomenimis, Ukmergės, Ozo, Geležinio Vilko gatvės ir Savanorių bei Laisvės prospektai yra avaringiausi Vilniuje“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų vadovas Agnius Gučius.
Mantra vairuotojams – skaičiavimas iki trijų
Vairuotojams, važiuojantiems šiomis gatvėmis, A. Gučius pataria būti ypač dėmesingiems rikiuojantis į kitą eismo juostą, tinkamai įvertinti kitų eismo dalyvių greitį ir atstumus iki jų. „Naudojantis vien šoniniais veidrodėliais yra tikimybė netinkamai įvertinti iš paskos gretima eismo juosta važiuojančios transporto priemonės greitį bei likusį atstumą iki jos. Tokiais atvejais pradėtas persirikiavimo manevras gali baigtis eismo įvykiu. Papildomą pavojų sukelia ir aplinkybės, jei kitas eismo dalyvis nesilaiko leistino greičio apribojimų. Judriose gatvėse reikia elgtis dar atidžiau: rikiuotis tik įsitikinus, kad tai netrukdys kitiems eismo dalyviams“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovas. Lietuvos drifto čempionatas prasidės Panevėžio gatvėse
Itin svarbu tinkamai įvertinti atstumą iki priekyje esančios kitos transporto priemonės. „Intensyviu eismu išsiskiriančioje gatvėje reikia būti pasiruošus staigiai stabdyti, todėl būtina palikti užtektinai vietos, kad šis manevras būtų sėkmingas“, – sako draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovas.
Viena rekomendacijų, kurios turėtų laikytis saugumu kelyje besirūpinantys vairuotojai, yra trijų sekundžių taisyklė. „Kai automobilis, važiuojantis priekyje, pravažiuoja tam tikrą objektą, pavyzdžiui, kelio ženklą ar kitą orientyrą, mintyse pradėkite skaičiuoti tris sekundes. Jei pasirinktą objektą privažiuosite greičiau, vadinasi, esate per arti kitos transporto priemonės“, – pasakoja draudikas. Neatsipalaiduokite – ŠESD emisijas turės skaičiuoti vis daugiau organizacijų
Draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, kad šis laikas turi būti ilginamas priklausomai nuo eismo sąlygų. „Esant šlapiai, slidžiai kelio dangai rekomenduojamas atstumas gali pailgėti net iki 10 sekundžių. Atstumas nuo kitos transporto priemonės sumažina eismo nelaimės riziką, todėl kiekvienu atveju reikėtų atsakingai įvertinti vairavimo sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad labiausiai eismo įvykių rizika didžiausiuose šalies miestuose išauga piko valandomis – ryte maždaug 8-9 val. ir apie 5-6 val. po pietų“, – tvirtina A. Gučius.
Važiuojamoji kelio dalis – ne pėsčiųjų zona
Pasak A. Gučiaus, intensyviu eismu išsiskiriančiose gatvėse neretai nesilaikoma reikalavimo duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojančiai transporto priemonei: ar sukant į kairę, ar apsisukant pirmenybė nesuteikiama tiesiai arba į dešinę sukantiems automobiliams. Šios švenčių laukimo tradicijos populiarumas tik auga
Jis taip pat išskiria situacijas, kai eismo nelaimės nutinka automobiliui sustojus kelkraštyje: „Pernai išmokėjome 35 tūkst. eurų vairuotojui, kai į jo automobilį, sustojusį judrios gatvės pakraštyje, atsitrenkė kita transporto priemonė. Gedimų atvejais ar pasibaigus degalams įvyksta eismo nelaimės, kuriose, deja, nukenčia ne tik automobiliai, bet ir žmonės. Sustojus kelkraštyje reikėtų įjungti avarinį sustojimo signalą, visada dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Idealu, jei iš automobilio vairuotojas galėtų išlipti pro dešiniąsias transporto priemonės dureles.“
A. Gučiaus teigimu, išlipus iš transporto priemonės reikia pastatyti avarinio sustojimo ženklą. „Jeigu priverstinai sustojote ne gyvenvietėje, ženklą pastatykite už 50 metrų nuo automobilio. Gyvenvietėje trikampį statykite už 25 metrų. Venkite būti ant važiuojamosios kelio dalies, saugodami save pasislinkite į kelkraštį. Nepatariame patiems piltis degalus ar imtis remonto, geriausia kvieskite pagalbą kelyje, kurią vairuotojai įsigyja kartu su kasko draudimu”, – pabrėžia draudikas.
Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, mūsų šalies valstybinės reikšmės keliuose pernai susiformavo 38 juodos dėmės. Jose pastebimos pasikartojančios eismo įvykių tendencijos ir infrastruktūros trūkumai. Dažniausia (39 proc.) eismo įvykių schema juodosiose dėmėse, esančiose sankryžose, yra susidūrimai sukant į kairę ar apsisukant, o ruožuose – trečdalį eismo įvykių sudarė užvažiavimai ant pėsčiojo ar dviratininko. Naujas tvarumo įrankis verslui
Rugsėjį vairuotojams prireiks kantrybės: keliuose bus daugiau išsiblaškiusių ir taisyklių nesilaikančių eismo dalyvių
Iškeliaujate ieškoti saulės: kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad neprireiktų medikų pagalbos
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Ekspertų perspėjimas: kodėl delsti su sniego valymu po pūgos nevalia?
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...