Paskelbta
6 metai prieš-
By
Raminta V.2019-aisiais bendrovės „Bitė Lietuva“ klientai išnaršė 65 proc. daugiau duomenų – nors vaizdo turinys vis dar pirmavo, itin populiarėjo socialinis tinklas „TikTok“ ir kompiuteriniai žaidimai. Tuo pačiu bendrovė į spartesnes atnaujino 34 proc. savo tinkle veikiančių bazinių stočių, o interneto ryšio kanalo spartą į užsienį padidino 2,1 karto. Šiemet „Bitė“ didelį dėmesį teiks tinklo išmanizacijai – jo valdymui pasitelks dirbtinio intelekto sprendimus.
Taip pat bendrovė aktyviai plėtė ir savo tarptautines jungtis. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, šiuo metu bendra „Bitės“ ryšio kanalo sparta į užsienį siekia 348 Gb/s – 2,1 karto daugiau nei 2018 metų pabaigoje. Jei turėtume tokios spartos interneto ryšį namuose, galėtume per sekundę parsisiųsti apie 50 tūkst. dainų iš „Spotify“.
„Šiuo metu turime tiesiogines jungtis su vienais didžiausių pasaulio interneto tiekėjų „CenturyLink“, GTT, „Cogent Communications“ bei populiariausiais turinio tiekėjais „Google“, „Facebook“, elektroninės prekybos milžinu „Amazon“ svarbiausiuose Europos interneto mazguose. „Bitės“ tinklas iš Lietuvos tiesiogiai sujungtas su mazgais Amsterdame, Frankfurte, Kijeve, Sankt Peterburge, Stokholme ir Varšuvoje. Visa tai padeda mūsų klientams, tarp kurių turime ir ne vieną šalies interneto tiekėją, greičiau ir stabiliau pasiekti turinį, esantį užsienio tarnybinėse stotyse“, – teigia „Bitės“ technologijų vadovas.
Pasak jo, mobilusis internetas jau pasiekė tokį spartos ir stabilumo lygį, kad RRT duomenimis pernai jį Lietuvoje naudojo daugiau vartotojų nei šviesolaidinį internetą. Per metus (lyginant 2019 m. ir 2018 m. 3 ketv.) visoje Lietuvos rinkoje aktyvių SIM kortelių, naudojamų teikti interneto paslaugas, skaičius išaugo dešimtadaliu: „Dar didesnį šuolį matome rinkoje, kur esame stiprus lyderis – SIM kortelės, kurios dedamos į mobiliojo interneto modemus ir naudojamos tik internetui teikti. Čia aktyvių SIM kortelių daugėjo 20,7 proc., o „Bitė“ vienintelė šiame segmente pernai plėtė savo rinkos dalį. Per metus ją išauginome 4,7 proc. punktais iki 38,1 procentų.“
Vaizdo turinys – vis dar karalius
Pernai „Bitės“ tinkle buvo išnaršyta 65 proc. daugiau duomenų – didžioji jų dalis tradiciškai teko įvairiam vaizdo turiniui, kaip „YouTube“ ar filmų, serialų transliavimo platformoms.
„Vartojimo statistika atskleidė ir kitų naujų tendencijų. Pavyzdžiui, Lietuvoje sparčiai populiarėja socialinis tinklas „TikTok“ – per metus jame buvo išnaršyta net 225 proc. daugiau duomenų. Taip pat matome, kad mūsų klientai vis daugiau dėmesio skiria kompiuteriniams žaidimams – jų parsisiuntimui prireikė nuo 120 iki 460 proc. daugiau duomenų, priklausomai nuo naudojamos platformos: „PlayStation“, „Xbox“, „Steam“ ar „Origin“. Be to, vis dažniau mėgstame žiūrėti kaip žaidžia kiti – duomenų sunaudojimas tiesioginių žaidėjų vaizdo transliacijų platformoje „Twitch“ augo trečdaliu“, – pastebi G. Butėnas.
Šiemet – dėmesys išmanesniam tinklui
Pasak G. Butėno, šiemet duomenų sunaudojimas tinkle ir toliau turėtų augti: „Plėsdami tinklą visada pirmiau orientuojamės ne į skambius skaičius, bet į galutinę vartotojo patirtį – kaip sklandžiai jam veikia visos kasdien naudojamos paslaugos. 2020-aisiais ir toliau didinsime „Bitės“ tinklo spartą ir stabilumą, nes turėsime naujienų, susijusių su televizijos, filmų, serialų ir kito panašaus turinio stebėjimu išmaniuosiuose įrenginiuose. Taip pat aktyviai dirbsime ir su įvairiais išmaniaisiais sprendimais tinkle – jau dabar turime keletą pilotinių projektų, kur dirbtinio intelekto pagalba efektyviau ir lengviau valdome tam tikras tinklo dalis. Be to, tikimės didesnio aktyvumo ir daiktų interneto srityje – planuojame pirmus realius technologijos „NB-IoT“ panaudojimo sprendimus. Pastaroji leidžia prie tinklo prijungti įvairius daviklius, skaitiklius ir kitus daiktų interneto įrenginius, kuriuose iki šiol buvo sudėtinga ir neefektyvu įtaisyti fizines SIM korteles.“
Šiemet „Bitė“ į tinklo plėtrą Lietuvoje planuoja investuoti tiek pat kiek pernai – 15 mln. eurų.
Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.
Klausos negalią turintiems žmonėms – dar patogesnės konsultacijos paslaugų vietose!
„Bitė Group“ pradeda svarbią verslo transformaciją: nauji vadovai Lietuvoje ir Latvijoje
Apklausa: žmones su negalia priimame kaimynystėje, darbe – vengiam
Nuo 2025-ųjų pradžios – svarbūs pokyčiai daugeliui mobiliojo ryšio vartotojų
Daugelyje naujų automobilių Lietuvoje veiks tiktai šios bendrovės internetas
Įvardijo tris „Metų interneto automobilio“ finalininkus
Papasakojo, kaip užtikrina ryšį ir kas gelbsti ekstremaliomis sąlygomis
Rekordinių investicijų į ryšio tinklo plėtrą šiemet sulaukė visos savivaldybės
Jūsų automobiliui būtinai reikia interneto, bet ar esate tam pasiruošę?
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...