Paskelbta
4 metai prieš-
By
Raminta V.
Savaitgalį pakilsiantis pirmasis sezono lėktuvas į Turkiją simboliškai atidarys populiariausią vasaros atostogų kryptį. „Tez Tour“ duomenimis, šią šalį praėjusiais metais rinkosi daugiausiai Lietuvos keliautojų.
Turkijos turizmo atstovai dalijasi prognozėmis, kokio sezono jie tikisi šiais metais, bei atskleidžia, kaip Rusijos pradėtas karas Ukrainoje koreguoja jų planus.
Pandemija pažėrė pamokų
Pandemijos laikotarpis stipriai paveikė Turkijos ekonomiką, turizmas čia – viena svarbiausių sričių, didelės dalies šalies gyventojų pragyvenimo šaltinis. Suprasdama tai, Turkijos valdžia kuo sparčiau siekė vėl atverti sienas turistams.
„2021 m. pavasarį dar dauguma populiariausių krypčių nebuvo pasirengę atsiverti užsienio lankytojams. Turkija buvo viena pirmųjų šalių, atitinkančių Pasaulio sveikatos organizacijos reikalavimus – saugi ir išsiilgusi poilsiautojų“ – sako lietuvė Evelina Nacevičiūtė, jau trejus metus dirbanti Turkijoje, viešbučio „Saphir hotel“ svečių priėmimo ir rezervacijų skyriuje.
Turkijos viešbučių atstovai prisipažįsta, kad keli pastarieji metai negailėjo išbandymų visoms turizmo sektoriaus įmonėms, jos buvo priverstos ieškoti kūrybiškų sprendimų.
„Didžiausiu iššūkiu planuojant pardavimus tapo pasikeitę keliautojų įpročiai – itin išaugo paskutinės minutės kelionių planavimo tendencija, kurią buvo sunku valdyti, – kalba Anna Yiğit, Turkijos viešbučio „Pine Beach“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Pasak jos, vis tik ilgametė patirtis bei greita reakcija į nuolat kintančią situaciją padėjo užsitikrinti viešbučio užimtumą net ir lapkričio mėnesį, kuris laikomas „žiemos“ mėnesiu.
„Turkija sugebėjo labai greitai atsigauti po krizių ir 2021 m. nukonkuravo pagrindinius varžovus Viduržemio jūros regiono turizmo srityje, iš viso pritraukusi daugiau nei 30 mln. turistų“, – tęsia A. Yiğit bei priduria, kad vien Antalijos regionas praėjusiais metais pritraukė 9 mln. turistų, kai 2020 m. – tik 3,4 mln.
Pandeminiais metais įgauta patirtis koordinuojant poilsiautojų srautus itin pravers šiuo karo diktuojamų iššūkių metu, kai paskutinės minutės rezervacijų skaičius gali vėl kilti.
Karas koreguoja planus
Metų pradžioje sparčiai besipildančios naujojo sezono rezervacijos lėmė optimistines Turkijos turizmo įmonių prognozes 2022-iesiems metams. A. Yiğit tikėjosi, kad Antalija bus arti rekordinių 16 mln. turistų skaičiaus.
Tačiau prognozes verčia koreguoti Ukrainoje vykstantis karas. Turkijos viešbučių atstovų teigimu, rusų turistai sudarydavo svarbią dalį poilsiautojų, todėl šiuo metu reikia skubiai ieškoti priemonių, kaip kompensuoti prarastus srautus.
„Prasidėjus karui, iš karto nukėlėme viešbučio atidarymo datą. Turėjome atsidaryti balandžio 1 d., bet atidėjome balandžio 15-ajai. Sekame naujienas, visi kartu ieškome išeičių. Sezonas prasidės vėliau, bet tikimės įsivažiuosime“, – dalijasi „Saphir hotel“ atstovė.
Pardavimai pateisina lūkesčius
Lietuvos kelionių organizatoriai naująjį Turkijos sezoną pasitinka kupini optimizmo – lietuviai jau aktyviai planuoja keliones į šią šalį bei nori kuo greičiau pradėti maudymosi ar paplūdimių sezoną.
„Pardavimai rodo, kad keliautojai vis dar nėra linkę eksperimentuoti, jie renkasi tas poilsio kryptis, kurias puikiai pažįsta. Dažniausias pasirinkimas – Turkijos kurortai Antalija, Alanija, Bodrumas, Marmaris, kurie siūlo kokybišką poilsį už patrauklias kainas“, – pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Jos teigimu, tiek išaugęs Lietuvos gyventojų sukauptų atostogų kiekis, tiek išankstiniai pardavimai rodo, kad sezonas bus intensyvus. Todėl Turkijos viešbučiai gali tikėtis panašaus Lietuvos keliautojų srauto kaip 2019 m.
Technologijos neturi širdies: kodėl emocinis intelektas tampa organizacijų išlikimo įrankiu?
„Innohub Lithuania“ mentorius pataria, kaip ankstyvosios stadijos įmonėms pasiruošti sėkmingam prisistatymui JAV
Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams: „Telia“ praneša apie stipriai išaugusius skambučių blokavimo mastus
Butas Tenerifėje: kodėl ieškoti dabar, o pirkti „po metų“ – dažnai brangiau ir sunkiau
Ką galime išmokti iš „Breaking Bad“ apie riziką: 5 pamokos verslui
„SAGA“ kredito unija kartu su partneriais suteikė 7,14 mln. eurų sindikuotą kreditą NT vystytojui „Rewo“
Jau netrukus įsigalios Moterų valdybose direktyva: ką tai reiškia Lietuvos įmonėms
Ieškomi jauni DI kūrėjai: TOP 5 geriausi kviečiami apsigyventi viename name Vilniuje ir gauti iki 500 tūkst. eurų investiciją
Verslininkė Lauryna Glicienė parduoda sėkmingą ir populiarų „Lovely Mess“ verslą: atskleidė priežastį ir kainą

„Breaking Bad“ – serialas apie mokytoją Walterį White’ą, kuris tapo narkotikų magnatu. Iš pradžių tai atrodo kaip istorija apie nusikaltimus,...
Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...