Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Po ilgos darbo dienos niekam nesinori brangaus laiko švaistyti eilėse. Kai daugelis jau priprato už maisto produktus, statybų reikmenis ar baldus atsiskaityti nelaukiant, greičiau nusipirkti jau galima ir knygas. Didžiausiame Baltijos šalyse „Pegaso“ knygyne pradeda veikti savitarnos kasos. Jas diegiančios įmonės „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis sako, kad savitarnos sprendimai padės žmonėms apsipirkti savo tempu.
Knygas vis dažniau perka gyvai
Gyvas lankymasis parduotuvėje išlieka itin svarbus – vis daugiau skaitytojų nori prieš įsigydami knygą ją palaikyti rankose. „Ryder System Inc.“ kasmetinio prekybos tyrimo duomenimis, 61 proc. apklaustųjų teigia, kad lankosi fizinėse parduotuvėse būtent todėl, kad jiems patinka pats apsipirkimo procesas, pavyzdžiui, galimybė pasimatuoti prekes, palyginti produktus ir pan. „Pegaso“ duomenys šią tendenciją patvirtina. 2024 m. net 73 proc. visų tinklo pardavimų sudarė apsipirkimas fiziniuose knygynuose.
„Srautas į fizines parduotuves šiais metais didėja, tai rodo, jog klientai nėra linkę pirkti tik internetu. Pastaraisiais metais vis dažniau matome, kad žmonės nori ne tik įsigyti knygą, bet ir ją pačiupinėti, pavartyti, pasikalbėti su konsultantu. Žmonės ieško patirties, emocinio ryšio ir įkvėpimo vietoje. Todėl diegdami savitarnos sprendimus siekiame dar labiau pagerinti lankymosi knygyne patirtį”, – sako Jurga Sakalauskaitė, knygynų tinklo direktorė.
Pasak jos, fiziniai knygynai tampa vis svarbesne patirčių vieta, kur žmonės rinkdamiesi knygas ieško bendravimo, įkvėpimo bei kasdienio gyvenimo pauzės. „Pastebime, kad skaitytojams svarbus jaukumas, estetika, net kvapas – visa tai sudaro bendrą patirtį, kurios negali suteikti internetinės platformos“, – teigia J. Sakalauskaitė. „Ignitis“ kviečia padėti artimiesiems pasikeisti planą internetu
Dėl šios priežasties savitarnos kasos pritaikytos taip, kad natūraliai įsilietų į knygyno aplinką – jos turi lentynėles pirkinių krepšiui, minimalistines svarstykles, baltą apšvietimą. Jei klientui kyla klausimų, apšvietimas palaipsniui keičiasi į raudoną, signalizuodamos darbuotojams.
Savitarna leidžia rinktis: kalbėtis ar tylėti
„Savitarna yra nematoma, bet reikšminga pagalba, kurią siūlome knygynams, kad jie galėtų pagreitinti apsipirkimo procesą, sumažintų eiles ir išlaikytų tą ypatingą atmosferą, kurioje brangiausias žmonėms – laikas sau. Knygyne savitarnos kasa yra tylus pagalbininkas. Ji netrukdo bendrauti, bet ir netrukdo tylėti, tiesiog prisitaiko prie lankytojų norų”, – sako R. Mažulis. Vis daugiau klientų naudojasi savitarnos privalumais
Pasak jo, vieni siekia kuo skubiau įsigyti konkretų leidinį, kiti – pasikonsultuoti ir pasivaikščioti tarp lentynų. Savitarna suteikia galimybę pasirinkti, kaip elgtis. Pardavėjai gali tapti konsultantais, padėti išsirinkti knygą, o ne vien aptarnauti kasoje. Tai stiprina santykį su klientu ir kuria didesnę vertę.
„Spartėjant gyvenimo ritmui, greitis pirkėjo dienoje tampa lemiamu veiksniu, kur ir kada jis apsipirks. Tokiose vietose, kur lankytojų srautai dideli, visi nori jaustis patogiai ir laisvai pasirinkti, kaip praleisti laiką knygyne – ar greitai nusipirkti knygą, ar mėgautis ramybe tarp lentynų. Todėl kiekvienas sprendimas yra pritaikytas tam, kad klientas jaustųsi svarbiausias”, – teigia „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims. Vien gero darbo skelbimo negana
Kartu su savitarnos kasų kompleksu knygyne pradeda veikti ir dar viena technologinė naujovė – kainų tikrintuvai. Jie leidžia pirkėjams patiems greitai ir patogiai patikrinti knygų ir kitų prekių kainas, todėl klientai jausis dar labiau kontroliuojantys savo apsipirkimo procesą. „Ignitis“ verslo klientai jau naudojasi naująja savitarna
Pagerinus klientų patirtį, bus svarstoma galimybė plėsti savitarnos kasų sprendimus ir kituose knygynuose. Tokiu būdu siekiama išlaikyti pusiausvyrą tarp efektyvumo ir žmogiško ryšio, kuris vis dar išlieka vienu svarbiausių veiksnių renkantis knygą gyvai. „Netflix“ TOP kalėdiniai filmai ir serialai
Naujas etapas verslui: reikalavimas naudoti išmaniuosius kasos aparatus padės mažinti šešėlį
Parduotuvės keičiasi greičiau nei pastebi pirkėjai: ką netrukus išvysime Lietuvoje?
Atsisako laukti eilėse: tyrimas atskleidė, kaip apsiperka Z karta
Senjorai apsipirkinės paprasčiau: maisto parduotuvėse pradeda veikti išmanioji pagalbos sistema
Centų neliks, sumaišties – taip pat: nauja sistema palengvins atsiskaitymą kasose
QR kodai palaipsniui užima brūkšninių kodų vietą: kaip verslas gali šiuo pokyčiu pasinaudoti?
„Pirkau riešutus, bet įmušiau pomidorus“? Pamirškite! DI savitarnos kasose nuo šiol atpažins kiekvieną prekę
Ir vėl neteisinga prekės kaina kasoje? Štai kokių žingsnių imasi prekybininkai, kad to išvengtų
Pamirškite impulsyvius pirkinius: išmanusis telefonas padės sutaupyti
Kodėl tamsusis režimas neišnyksta ir kas skatina jo populiarumą Pradėkime nuo to, kodėl tamsusis režimas yra daugiau nei tik laikina...
Lietuvos gyventojai savo vaikui ar kitam mokyklą baigiančiam giminaičiui rekomenduotų pasirinkti informacinių technologijų (65 proc.), medicinos (41 proc.) arba inžinerijos...
Vaizdo įrašų scenarijų kūrimas Sukurti įtraukiantį vaizdo įrašą prasideda nuo gerai apgalvoto scenarijaus. Nesvarbu, ar esate turinio kūrėjas, rinkodaros specialistas,...
Kaip naudoti dirbtinį intelektą versle? Dirbtinis intelektas (DI) skirtas padėti, todėl verta jį naudoti, ypač jei valdote mažą verslą, kuriame...
Šių metų pradžioje JAV uždraustas kinų valdomas socialinių tinklų hitas „TikTok“ iš programėlių parduotuvių dingo tik akimirksniui. Patyliukais grįžęs, sulaukęs...
Įsibėgėjusi vasara daugeliui dirbančių tėvų Lietuvoje – tikras galvosūkis: kaip pasirūpinti vaikais, kai mokyklos atostogauja, o darželiai užveria duris? Specialistai...
Šių metų sausio-gegužės mėnesiais dyzelino pardavimai Lietuvoje sumažėjo beveik penktadaliu – tai beveik triskart daugiau, nei buvo prognozavusi Finansų ministerija....
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...