Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Pavasario pradžia atneša ne tik šiltesnius orus, bet ir aktyvesnius pirkėjus, kurie šį laikotarpį išnaudoja tiek dovanoms, tiek savęs lepinimui. El. prekybos Lietuvoje duomenys atskleidžia, kad kovo mėnesį vartotojų aktyvumas ženkliai išauga, o kai kurie sektoriai netgi fiksuoja rekordinį pardavimų šuolį, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Matome aiškią tendenciją, kad kovo pradžia tampa ne tik šventinių pirkinių laikotarpiu, bet ir savotišku naujo sezono startu. Žmonės ieško būdų atsinaujinti, skiria daugiau dėmesio savo savijautai, o tai ypač atsispindi sveikatos, sporto, grožio ir laisvalaikio prekių pardavimuose,“ – teigia rinkodaros ekspertas, „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai Evaldas Mockus.
E. Mockus pastebi, jog viena aktyviausių – pirmoji kovo savaitė. 2024 m. kovo 7 d. bendra užsakymų suma pasiekė 182 tūkst. Eur: tai rodo didžiausią prekybinį aktyvumą per visą mėnesį. Išsiųstų reklamos pranešimų kiekis tą dieną taip pat buvo didelis – daugiau nei 508 tūkst. Nors kovo 8-ąją atliktų prekių užsakymų skaičius buvo kone dvigubai didesnis nei dieną anksčiau, užsakymų suma buvo mažesnė – kiek daugiau nei 100 tūkst. Eur. Tai rodo, kad kovo 7 d. pirkėjai linkę užsakyti brangesnes prekes.
Įdomu tai, kad vartotojų įsitraukimas į reklamines kampanijas buvo didžiausias kovo 3 d., kai paspaudimų konversijų rodiklis siekė 14,3 proc. Tačiau realus pardavimų augimas labiausiai suaktyvėjo nuo kovo 5 d., kai bendra užsakymų suma viršijo 34 tūkst. Eur ir išliko auganti iki pat šventės.
„Tai leidžia daryti išvadą, kad Tarptautinė moterų solidarumo diena yra svarbus pardavimų katalizatorius, tačiau ne vienintelis. Šis laikotarpis sutampa su natūraliu sezono lūžiu, kai žmonės pradeda ruoštis sugrįžtančiai šilumai, daugiau dėmesio skiria sveikatai, grožiui ir gyvenimo būdo pokyčiams“, – sako rinkodaros ekspertas.
Kovo 8-oji ir pavasaris – derinys, kurį verta išnaudoti
Nors Tarptautinė moterų solidarumo diena išlieka vienu didžiausių komercinių įvykių pavasario pradžioje, svarbu nepamiršti platesnio konteksto. E. Mockus pabrėžia, kad verslai, kurie sugebės apjungti šiuos du aspektus – šventinį pirkimo impulsą ir sezoninius pokyčius, ne tik padidins pardavimus, bet ir sukurs stipresnį emocinį ryšį su klientais.
„Analizuojant pastarųjų metų tendencijas pastebime, kad pirkimo aktyvumas dažnai prasideda dar iki kovo 8 d. Pavyzdžiui, pernai aukščiausias reklaminių paspaudimų rodiklis buvo užfiksuotas kovo 3 d. (14,3 proc.), tačiau užsakymų pikas pasiektas būtent per šią šventę. Tai rodo, kad pirkėjų sprendimų priėmimo procesas nėra susijęs tik su vienos dienos emociniu pirkimu – jie aktyviai domisi pasiūlymais iš anksto ir renkasi juos pagal asmeninius poreikius“, – teigia „Omnisend“ atstovas.
Anot jo, kovo 8 d. pardavimų dinamika atskleidžia, jog norint maksimaliai išnaudoti šios šventės potencialą, verslams svarbu neapsiriboti vienos dienos kampanijomis.
„Daugiapakopė komunikacija pasiteisina labiausiai – geriausių rezultatų pasiekia tie verslai, kurie vartotojus įtraukia palaipsniui. Tai galima padaryti keliais etapais: pirmasis rinkodaros pranešimas siunčiamas likus savaitei ar dviem iki šventės, kitas – likus kelioms dienoms, o galutinis raginimas veikti – per pačią Tarptautinę moterų solidarumo dieną. Be to, vis didesnį efektyvumą demonstruoja SMS ir iššokantys pranešimai, kurių konversijos rodikliai rodo reikšmingą vartotojų įsitraukimą“, – sako pašnekovas.
Galimybė sustiprinti prekės ženklą
Be pardavimų skatinimo, Tarptautinė moterų solidarumo diena suteikia prekės ženklams progą stiprinti savo socialinį atsakingumą ir kurti gilesnį emocinį ryšį su klientais. Pasak rinkodaros eksperto, šiuo laikotarpiu verslai, dalindamiesi įkvepiančiomis istorijomis, gali priminti savo auditorijai apie moterų indėlį visuomenėje, taip pat atkreipti dėmesį į egzistuojančias problemas, pavyzdžiui, smurtą artimoje aplinkoje.
„Vis daugiau prekės ženklų ryžtasi prisidėti prie socialinės atsakomybės iniciatyvų: skiria dalį pajamų moterų paramos organizacijoms arba taiko „vienas už vieną“ modelį, kai kiekvienas pirkimas prisideda prie konkrečios priežasties ar fondo, pavyzdžiui, remiant švietimo programas, lyčių lygybės iniciatyvas ar moterų verslumo skatinimą. Tokios kampanijos taip pat padeda sukurti stipresnį prekės ženklo įvaizdį, parodydamos, kad verslas veikia atsakingai, vertina savo klientų vertybes ir siekia ilgalaikio, pozityvaus poveikio visuomenei, o ne vien tik aukštų finansinių rezultatų“, – teigia „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai E. Mockus.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Verslas – prieš GPM didinimą: talentai pasirinks dirbti ten, kur jų indėlis vertinamas, o ne baudžiamas
Steigiama organizacija „Švietimas numeris vienas“: tikslas – Lietuva švietimo lyderė Europoje
Daugiakanalės rinkodaros sprendimai automobilių dalims – ne tik parduoda, bet ir saugo aplinką
Užtenka vos dienos: technologijų bendrovės atranda netikėtų būdų vartotojų patirčiai pagerinti
B2B marketingo ateitis 2025 m.: kokie pokyčiai laukia ir kaip jiems pasiruošti?
Valentino diena – auksinė verslo galimybė, kurią daugelis vis dar praleidžia
Rytis Laurinavičius. Norite uždirbti daugiau? Investuokime į švietimą!
Tyrimas atskleidžia: pernai iš el. prekybos Lietuvos prekių ženklai uždirbo 110 mln. eurų
„Biržų duona“ žengė į naują etapą ir įmonės direktoriumi (CEO) paskirtas Andrius Kurganovas, iki šiol ėjęs vykdančiojo direktoriaus pareigas. Šis...
Pastarosiomis savaitėmis Europos grūdų rinkai nemenką spaudimą darė du pagrindiniai veiksniai – sustiprėjęs euras JAV dolerio atžvilgiu ir lietūs pagrindiniuose...
„Tele2” grupė užėmė pirmąją vietą tarp 500 įmonių Europos klimato lyderių reitinge, kurį kartu su duomenų analitikos bendrove „Statista“ jau...
Absoliuti dauguma šalies gyventojų teigia kelyje susiduriantys su pavojingu kitų vairuotojų elgesiu. Deja, gatvėje matydami agresyviai, pavojingai manevruojančius ar apsvaigusius...
Apie tirpiąją kavą vis dar sklando įvairių mitų. Vis dėlto juos lengva paneigti, kai geriau supranti esminius dalykus: pavyzdžiui, kaip...
Dirbtinis intelektas, nuotolinis darbas ir kintantys lūkesčiai darbuotojams – darbo rinka šiandien keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Todėl profesinis...
Artėjant gyventojų pajamų deklaravimo terminui, šia situacija naudojasi ir sukčiai – prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu, klastodami nuorodas, jie...
Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas –...