Paskelbta
3 d. prieš-
Veiksmų planai, veiklos rezultatai, nesibaigiančios užklausos – kiekvienos produktinės organizacijos kasdienybė, kuri neretai būna itin chaotiška. Tam, kad tvyrantis chaosas spinduliuotų ramybe, reikalingas tvirtas produkto vadovas. „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai aiškinamasi, ką daro produkto vadovas ir koks jis turėtų būti.
„Produkto vadovo darbą galima prilyginti LEGO konstruktoriaus dėliojimui. Šioje pozicijoje dirbantis žmogus nekuria kaladėlių, jų formų, bet aiškinasi, koks šis konstruktorius turi būti, jog jį norėtų dėlioti vaikai (ir pirktų jų tėvai). Tada produkto vadovas padeda užtikrinti, kad visa komanda kurtų tai, ką yra sutarę kurti. Prie darbo laikantis bendros vizijos pridėkime ryšių mezgimą, vieningo naratyvo ir dialogo tarp organizacijos ir kliento palaikymą, ir gausime tipinio produkto vadovo portretą“, – sako „Omnisend“ produkto vadovė Karolina Kasnauskė.
Tikslas: sudėtingą paversti aiškiu
Kasdien versti abstrakčias, tarpfunkcines idėjas – verslo tikslus, techninius apribojimus, klientų poreikius – į kažką žmogiško ir įgyvendinamo: tokia yra produkto vadovo kasdienybė, o jis pats yra daugelio dalykų sankirtoje.
„Klientų įžvalgos, funkcinis dizainas, duomenys, technologijos, verslo strategija – turime kalbėti visomis šiomis „kalbomis“, o pasakojimai – naratyvas – yra tai, kas padeda mums užpildyti dialogo spragas. Tačiau aiškumas neatsiranda iš niekur – jis turi būti sąmoningai kuriamas“, – tvirtina K. Kasnauskė.
Kaip teigia pati specialistė, norėdama paaiškinti kažką sudėtingo, ji pradeda nuo dviejų paprastų klausimų: „Kam aš tai aiškinu?“ ir „Ką jie iš tikrųjų turi suprasti?“ Kai tai sužino, ji pradeda kurti tinkamą analogiją, struktūrą ir detalumo lygį.
„Mano taisyklė – labai paprasta: aiškumas prasideda nuo tavęs. Jei negali dalykų paaiškinti sau, niekada nepaaiškinsi kitiems. Be to, vertėtų vengti žargono, nors kai kurie jį labai mėgsta, o kur tik įmanoma, naudoti metaforas. Padėti gali ir vienas įdomus triukas: įgarsinkite savo paaiškinimus. Jei jie skamba per daug formaliai ar abstrakčiai, perrašykite juos į paprastesnius ir tikslesnius“, – pataria produkto vadovė.
Kuo aiškiau organizacijos viduje, tuo geriau klientams
Pagrįsdama informacijos aiškumo svarbą Karolina teigia: tai, kaip inžinierių ir produkto vadovų komanda organizacijos viduje kalba apie kuriamą funkciją, nulemia tai, kaip ją vertina klientai. Leidžiate per daug pirkiniams?
„Jei komanda negali aiškiai ir suprantamai išdėstyti idėjos vieni kitiems, nėra jokios galimybės, kad ji bus suprantama klientams“, – sako ji. „Kai vidinis pasakojimas yra aiškus – problema, vertė ir rezultatas – tampa daug lengviau tai paversti užklausomis, žinutėmis ir kitomis bendravimo priemonėmis“, – aiškina „Omnisend“ atstovė.
Ši darna atsiskleidžia ir tolesniuose etapuose. „Produkto dizainas visa tai perteikia dar geriau. Rinkodara pasakoja teisingą istoriją, o pardavimai pasitelkia teisingus pardavimo argumentus. Klientų aptarnavimo specialistai žino, kaip viską paaiškinti klientams. Galiausiai, pats produktas, jo funkcijos patvirtina, ar viskas buvo padaryta teisingai.“
Tačiau ne viskas yra taip paprasta, kaip gali atrodyti. Vienu pagrindiniu iššūkiu gali tapti apsisprendimas, kiek norima išplėsti informacijos apimtis: per daug detalių gali apsunkinti procesus, o dėl per mažo jų kiekio galima netekti prasmės. Infliacijos padariniai viešiesiems pirkimams
„Yra vienas geras būdas, ką gali pasitelkti produkto vadovas: ne pašalinti svarbią, sudėtingą informaciją, o ją sluoksniuoti. Pradėkite nuo pagrindinės kuriamo funkcionalumo vertės: kodėl norite tai naudoti? Tada nusakykite, koks turėtų būti pirmas veiksmas, ir tik tada imkitės kitų. Šis metodas – tinkamas kuriant kiekvieną naują funkciją: ar tai būtų nedidelis vartotojo patirties patobulinimas, ar didelis, techniškai sudėtingas projektas“, – pataria K. Kasnauskė.
Atlikus šiuos veiksmus, produkto vadovui belieka tik viską papasakoti: tai, anot Karolinos, ir yra esminis produkto vadovo vaidmuo. „Go Vilnius“ pristato atnaujintą vizualinį identitetą
„Jei produkto vadovas nenustatys pasakojimo naratyvo, nediktuos reikalingo tono, tai padarys kas nors kitas, ir jis gali būti neteisingas, painus ar išplaukęs. Šio žmogaus darbas yra užtikrinti, kad pasakojimas būtų ne atsitiktinis, o gerai apgalvotas. Kitaip net ir pats geriausias produktas, jei jo tinkamai nepristatysite, neatskleis savo tikrosios vertės“, – pataria „Omnisend“ produkto vadovė K. Kasnauskė.
„Omnisend“ – Lietuvoje įkurtas technologijų startuolis, sėkmingai veikiantis be išorinių investicijų. Įmonė jau trečius metus iš eilės yra įtraukta į sparčiausiai augančių Europos įmonių reitingą, sudaromą „Financial Times“. Bendrovės augimą skatina ne tik finansiniai rezultatai, bet ir stipri, brandi kultūra, kurioje darbuotojų gerovė tampa realia praktika, o ne pažadu.
Šiuo metu „Omnisend“ komandą sudaro daugiau nei 250 žmonių, dirbančių Vilniuje, Kaune ir Čarlstone (JAV). Bendrovė sėkmingai vysto tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą, kuria naudojasi daugiau nei 150 tūkst. el. komercijos verslų visame pasaulyje. „Audi Concept C“ jau rieda gatvėmis
Po Konstitucinio Teismo nutarimo aiškumo dėl vidaus sandorių nepadaugėjo
Nenorite, kad dirbtinis intelektas atimtų darbo vietą? Keiskite elgseną
Lietuvos startuoliai sumokėjo 17 proc. daugiau mokesčių, įdarbina 20 tūkst. talentų
Kiek dar „gūglinsim“? Ekspertas paaiškino, kaip dirbtinis intelektas keičia informacijos paieškos įpročius
Kodėl kai kurie puikūs specialistai taip ir nesulaukia paaukštinimo?
Gal tu Paulius? Tinka ir kitokie vardai: kaip IT bendrovė netradiciškai ieško naujų darbuotojų?
„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar
Netrukus grįšime į mokyklą: kaip verslui pasiruošti rudens prekybos karštinei?
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Nuo eilinių susitikimų – iki ekspertiškumo mainų: kodėl IT specialistai buriasi į bendruomenes?

Lapkričio 27 d. verslo bendruomenė kviečiama į nuotolinį renginį „Automatizacija 80/20: kasdienės verslo operacijos arba ką ir kaip automatizuoti?“. Tai...
Reaguodama į besikeičiančius pirkėjų įpročius ir augančius patogaus apsipirkimo lūkesčius Baltijos šalyse, „Rimi Baltic“ pradeda diegti naujos koncepcijos parduotuves. Viena...
Kartais istorijos, kurias manome žinantys mintinai, pasirodo turinčios tiek posūkių, kad sunku patikėti jų logika. „Nokia“ — tas vardas, kurį...
„Kongsberg NanoAvionics“ tieks penkias palydovų platformas Dubajaus „Mohammed Bin Rashid“ kosmoso centrui (MBRSC) Šio projekto eigoje įmonė atidarys naują padalinį...
Ekspertinis komentaras. Komentuoja „Inovacijų agentūros” regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovė Indrė Gendroliūtė-Gerulienė Lietuvos regionų verslai ne tik atsigauna, bet ir...
Artėjant Black Friday, didžiausiam metų apsipirkimo maratonui, ekspertai įspėja apie tamsiąją nuolaidų medžioklės pusę – sukčiai šiuo laikotarpiu ypač suaktyvėja,...
Šiuolaikiniame darbe intensyvūs laikotarpiai tampa nebe išimtimi, o kasdienybe, o prieškalėdiniu metu šis tempas dar labiau įsibėgėja – visi skubame,...
Ar kada nors teko pastebėti, kad jūsų šuo, anksčiau energingai mojuodavęs uodega, pastaruoju metu vis dažniau renkasi tylą ir poilsį?...
Šiandien technologijos už mus ne tik tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą, bet net apsiperka. Inovacijomis ir dirbtiniu intelektu „pagardinami“...
Ekspertai skatina atkreipia dėmesį – sukčiai jau dabar siekia išnaudoti kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančią II pakopos pensijų reformą. Lietuvos...