Sekite naujienas

Auto

Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu

L

Paskelbta

-

Nors skelbimų portaluose pilna automobilių su suklastota rida, retas pirkėjas susimąsto apie tikrąją šios problemos kainą. Pirkdami transporto priemonę su pakoreguotais odometro rodmenimis vairuotojai ne tik permoka už automobilį, bet vėliau gali išleisti nemažai pinigų remontui.

Reklama

Ridos klastojimas kainuoja ne tik jų pirkėjams, bet ir atneša didelius nuostolius visai ekonomikai. 2018 m. Europos Parlamento išleistoje ataskaitoje skelbiama, jog ridos klastojimo sukelti nuostoliai ES gali siekti nuo 1,31 mlrd. iki 8,77 mlrd. eurų per metus.

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, siekdama nustatyti, kokius finansinius nuostolius ridos klastojimas sukelia Europos šalyse. Tyrimo rezultatai parodė, kad net ir pačiu konservatyviausiu scenarijumi, ES šalys kasmet praranda apie 5,3 mlrd. eurų. Kadangi didelė dalis ridos klastojimo atvejų lieka neišaiškinti, tikrieji ekonominiai nuostoliai gali būti gerokai didesni.

„Įrodyti, kad automobilio rida buvo suklastota itin sudėtinga. Kadangi šalys nesikeičia automobilių duomenimis ir nemažai ridos įrašų niekada nebūna suskaitmeninti, tai sukuria palankias sąlygas klestėti šiai nesąžiningai praktikai. Vienintelis būdas įrodyti ridos klastojimo faktą – kliautis istoriniais automobilio ridos duomenimis“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Lietuvai ridos klastojimas kasmet kainuoja daugiau nei 46 mln. eurų

Už transporto priemonę su pakoreguotu odometru pirkėjai Lietuvoje vidutiniškai permoka 22,4 proc. Tai daugiau nei penktadalis automobilio vertės. Suklastota rida automobilio kainą Lietuvoje išpučia net ketvirtadaliu

carvertical VIN patikra

Tokiu būdu, 10 tūkst. eurų vertės automobilis su suklastota rida gali būti vertas tik 8 tūkst. eurų. Vadinasi, pirkėjas permoka daugiau nei 2 tūkst. eurų. Kuo perkamo automobilio kaina didesnė, tuo didesni bus pirkėjo nuostoliai. Prabangių automobilių pirkėjai gali to nežinodami sukčiams permokėti dešimtis tūkstančių eurų.

„Ne paslaptis, kad pirkėjai teikia pirmenybę automobiliams su mažesne rida. Deja, neretai jie tampa sukčių aukomis. Kai automobilio rida sumažinama, sukuriama iliuzija, jog jo būklė geresnė nei yra iš tiesų. Klastojama tiek ekonominės klasės, tiek ir aukštesnės klasės automobilių rida“, – aiškina M. Buzelis.

„carVertical“ tyrimas atskleidė, kad nuostoliai, kurios Lietuvos ekonomika patiria dėl ridos klastojimo siekia 46,2 mln. eurų per metus.

Ridos klastojimas Vakarų Europos pirkėjams atneša didesnius nuostolius

Tyrimas atskleidė, kad ridos klastojimas Rytų Europoje turi mažiau įtakos naudotų automobilių kainoms nei Vakarų Europos valstybėse. Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Vokietijos ir Belgijos vairuotojams ridos klastojimas atneša didžiausius nuostolius iš visų tyrime dalyvavusių šalių, Ukrainos, Serbijos ir Rumunijos automobilių pirkėjams ridos klastojimo įtaka mažesnė. Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą

Įvertinus „carVertical“ tikrintų automobilių skaičių, vidutinę jų vertę ir ridos klastojimo mastą konkrečioje šalyje, Jungtinė Karalystė kasmet dėl šios problemos praranda apie 1,4 mlrd. eurų, Prancūzija – 1,14 mlrd. eurų, o Vokietija – 1,1 mlrd eurų.

Pasak M. Buzelio, ridos klastojimas itin opi problema, kuri kainuoja ES šalių ekonomikoms milijonus ar net milijardus eurų per metus. Nors ES institucijos pripažįsta problemos rimtumą, tačiau konkrečių iniciatyvų kaip ją išspręsti nėra, todėl automobilių pirkėjai turėtų patys įsitikinti, kad jų perkama transporto priemonė turi tikrą ridą.

„Automobilio istorijos ataskaita padeda atskleisti, kada ir kiek kilometrų buvo pakoreguota transporto priemonės rida. Tai leidžia vairuotojui įvertinti, ar verta išvis pirkti tokį automobilį, ar tiesiog tartis su pardavėju dėl mažesnės kainos. Tiesa, jei automobilio rida suklastota, tikėtina, kad jis gali turėti ir kitų nuslėptų problemų“, – aiškina M. Buzelis.
Metodologija Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas

„carVertical“ tyrime analizuojamos įmonės klientų įsigytos naudotų automobilių ataskaitos, vidutinė naudotų automobilių kaina, automobilių su suklastota rida dalis ir ridos klastojimo įtaka jų vertei 17-oje Europos šalių. Transporto priemonių su suklastota rida procentas buvo apskaičiuotas analizuojant 2024 m. įmonės klientų įsigytas transporto priemonių istorijos ataskaitas ir įvertinant naudotų automobilių, pagamintų nuo 2005 iki 2024 m., vertės pokyčius su suklastota ir tikra rida.

„carVertical“ veikia 34-ose šalyse ir renka duomenis iš daugiau nei 900 duomenų bazių visame pasaulyje, įskaitant teisėsaugos, finansų institucijas, valstybinius ir (ar) valstijų registrus bei skelbimus. Kasmet apdorodama milijonus transporto priemonių istorijos ataskaitų, įmonė naudotų automobilių rinkai gali pasiūlyti naujausių tendencijų, išsamių prognozių ir unikalių įžvalgų.

Tyrimas parodė, kad milijonai europiečių nelegaliai žiūri sporto renginius ir perka suklastotas sporto prekes

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas6 val prieš

Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams

Moksleivių atostogų metu daugelis dirbančių tėvų susiduria su iššūkiu, kaip mokykloje besimokantiems savo vaikams užtikrinti prasmingą laisvalaikį. Kol sprendimai viešojo...

Startuoliai11 val prieš

6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą

Šiemet 6-ąjį gimtadienį švenčiantis inovacijų centras „ROCKIT“ skelbia ambicingą tikslą – dar aktyviau telkti startuolių bendruomenę, investuotojus ir viešąjį sektorių,...

Dirbtinis intelektas1 d. prieš

„Hostinger“ žengia į naujienlaiškių rinkodaros sritį: pristatė dar vieną dirbtinio intelekto sprendimą smulkiam verslui

Lietuvių startuolis „Hostinger“ pristato dirbtiniu intelektu (DI) grįstą naujienlaiškių kūrimo ir siuntimo įrankį „Hostinger Reach“. Jis padeda savarankiškai dirbantiems kūrėjams...

Verslas1 d. prieš

„Inbalance Grid“ stotelės pradėjo veikti Kryžkalnio „Orlen“ degalinėse: jau įrengta 10 greito įkrovimo vietų

Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji...

Auto1 d. prieš

Pasakė, kokios naudotų automobilių markės populiariausios Lietuvoje – trejetukas nesikeičia

Lietuvoje vairuotojai ištikimi savo pasirinkimams – naujausia analizė rodo, kad ir šiemet naudotų automobilių populiarumo viršūnėje karaliauja tie patys trys...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |