Sekite naujienas

Auto

Automobiliai filmuose: ar reikia susimokėti, kad būti kino žvaigžde? Antra dalis

L

Paskelbta

-

Jei mėgstate analizuoti filmus arba jei esate labai pastabūs, galbūt pastebėjote naujus automobilius, kurie susilaukia neįprastai daug dėmesio filmuose – juos rodo stambiu planu arba akcentuoja kadro centre, taip pat rodo automobilio markės logotipą, modelio pavadinimą, o kartais ir patys filmo herojai pamini automobilio markę ir modelį. Jei toks automobilio pateikimas jums pasirodys šiek tiek nenatūralus, nenustebkite – labai dažnai tai yra automobilio reklama įkomponuota į filmo siužetą. Angliškai toks produkto pateikimas vadinamas “product placement”. Žinoma, ne tik automobiliai reklamuojami tokiu būdu, bet ir kiti produktai tokie kaip kompiuteriai, kavinės, bankai, telefonai, gaivieji gėrimai ar alus.

Reklama

Šis rinkodaros manevras atrodo gera idėja ir kartais išties puikiai suveikia, tačiau kartais pernelyg tiesmukiškas produkto pateikimas gali sukelti ir priešingus rezultatus. To paties automobilio ar tos pačios markės automobilių brukimas viename filme gali atrodyti ne kaip organiškas filmo kūrėjų pasirinkimas, o kaip reklaminė pauzė įdėta į filmą. Tai gali sukelti žiūrovo atmetimo reakciją tiek produktui, tiek pačiam filmui.

Taigi, pažiūrėkime kaip subtiliai arba ne itin subtiliai buvo reklamuojami automobiliai mums žinomuose filmuose.

“The Matrix Reloaded”


“Gal kas prisimena šį antrąjį „Matrix“ franšizės filmą pasirodžiusį praėjus ketveriems metams po didžiulio pasisekimo sulaukusio pirmojo filmo? Dėmesingi kino žiūrovai galėjo pastebėti kiek daug „General Motors“ kompanijos automobilių dalyvauja vienoje ilgoje gaudynių scenoje greitkelyje su personažo Trinity vairuojamu Ducati 996 motociklu. Įdomu tai, kad toje scenoje dalyvavo per 100 automobilių ir visi jie buvo GM kompanijos automobiliai.

Anot to meto šaltinių „General Motors“ nemokėjo jokių pinigų, kad jos automobiliai pasirodytų ekrane, o tiesiog atidavė visus tuos maždaug 100 transporto priemonių filmo kūrėjams. Daugelis toje scenoje filmuotų automobilių buvo apšaudyti, susprogdinti ar kitaip kūrybiškai sunaikinti. Ši scena laikoma viena geriausių veiksmo ir gaudynių scenų per visą kino istoriją, tačiau galybė vienos kompanijos automobilių šiai scenai realistiškumo nepridėjo“, – sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

carvertical VIN patikra

“Transformers”

„General Motors“ labiau nei bet kuris kitas automobilių gamintojas teigiamai vertina automobilių ir kino ekranų sintezę. „Transformers“ filmų franšizė šiai amerikiečių kompanijai tapo šventuoju graliu – taip sako Dino Bernacchi GM kompanijos rinkodaros ir prekės ženklo direktorius. Šiuose filmuose buvo panaudoti net 65 automobiliai, kurių vertė siekė 3 milijonus dolerių, įskaitant ir tuo metu dar neišleistą Chevrolet Camaro modelį. Kadangi Chevrolet Camaro tuo metu dar nebuvo išbaigtas, du tokius automobilius GM kompanija sukūrė visiškai naujai, iš pat pagrindų. Dėl didžiulės šio filmo ir vėlesnių „Transformers“ filmų sėkmės, ši platforma tapo pati geriausia įmanoma reklama GM kompanijos automobiliams. Dirbtinis intelektas filmas online

Beje, originaliai animaciniame seriale ir žaislų linijoje „Bumblebee“ personažas yra mažas geltonas klasikinis Volkswagen Beetle. Kino filme jis transformavosi į 1977 metų antrosios kartos Camaro:


Vėliau dar kartą transformavosi tik į naują penktos kartos Chevrolet Camaro:

Panašu, prireikus šis geltonas transformeris transformuosis į tai ko reikės GM kompanijos vadovams. Žinoma, be GM automobilių filme įtraukti ir kiti automobilių gamintojai tokie kaip Audi, BMW, Ferrari ar Chevrolet. O be automobilių įtraukta galybė kitų produktų, kuriuos visus išvardinti būtų sunku. Žodžiu “Transformers” filmai yra kaip viena ilga įvairių produktų reklama:

“Batman” ir “Superman”


Nenuostabu, kad superherojus iš Gotham’o miesto “Batman Begins” filme vairavo Lamborghini Murciélago. Mažai kas iš mūsų žino, kad “Murciélago” išvertus iš ispanų kalbos reiškia „šikšnosparnis“. Tačiau ir be pavadinimo, Lamborghini automobiliai idealiai tinka Batmanui – agresyvaus dizaino, aštrių laužytų formų Lamborghini dizainas puikiai atkartoja personažo kostiumo linijas, o į viršų pakeliamos durys atrodo lyg pakelti Batmano sparnai. “The Dark Knight” filme pagrindinis herojus vairuoja Lamborghini Murciélago LP 640 modelį, kurį vėliau sudaužo, o „The Dark Knight Rises“ Lamborghini Aventador LP 700-4. Beje, itin retas Lamborghini Murciélago LP 640 automobilis ištiesų buvo sudaužytas, tačiau jo likimas po filmo nėra žinomas. Dirbtinis intelektas filmuose

“Batman vs Superman” filme savo rolę gavo juodas Jeep Renegade, kurį taip pat vairuoja Batmanas:

“Sex and the city” filmas


Nors tuo metu mažasis Mercedes-Benz visureigis prekybininkų dar nebuvo pasiekęs, tačiau galimybė pademonstruoti automobilį karščiausio 2008 metų vasaros filmo „Sex and the city“ scenoje buvo per daug gundanti. Visa automobilio patekimo į filmą procedūrą buvo sudėtinga, nes reikėjo užtikrinti ankstyvo prototipo saugumą, kad jo niekas nepamatytų. Automobilis atkeliavo kartu su paskirtu Mercedes-Benz atstovu iš Vokietijos, buvo imtasi daug žingsnių siekiant apsaugoti automobilį nuo smalsių paparacų. Net raktas nuo garažo, kur buvo buvo laikomas automobilis buvo užrakintas saugioje vietoje ir prieinamas tik vienam žmogui iš apsaugos. Abejuose „Sex and the city“ filmuose buvo ir daugiau Mercedes kompanijos “product placement” automobilių – tai ir W221 S klasės, ir G klasės Mercedes-Benz bei flotilė Maybachų:

Jackie Chanas ir Mitsubishi


Būna ir toks nestandartinis “product placement” bendradarbiavimo modelis, kuomet automobilių gamintojas sudera ne su kino studija, o su aktoriumi. Be abejonės, geriausiai žinomas yra Mitsubishi ir Jackie Chan’o sandoris. Šis bendradarbiavimas prasidėjo dar aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kuomet Jackie Chanas pasirašė sutartį su Mitsubishi ir sutarė, kad jo filmuose kiek įmanoma labiau bus naudojami šio gamintojo modeliai. Mitsubishi pasiūlė ne tik finansinę paramą Chan’o filmams, bet ir nesibaigiantį srautą automobilių filmų scenoms.

“Partnerystė buvo suderinta taip, kad Mitsubishi automobiliai ne šiaip būtų parodomi filmų scenose, tačiau patys taptų kone kino žvaigždėmis. Kokių scenų tik nebuvo prifilmuota per sekusius dešimtmečius – įspūdingos gaudynės mieste, greitkeliuose, nuotykiai dykumose, bekelėje ir visur šias scenas lydėjo įspūdingi triukai. Mitsubishi netgi sukūrė specialaus leidimo modelius ir net prototipus skirtus tik šiems filmams. Mainais milžiniška Jackie Chan’o pasaulinė auditorija tapo didžiule Mitsubishi automobilių reklamos platforma“, – sako Nerijus 2008 metais įkūręs automobilių atsiliepimų svetainę. Dirbtinis intelektas filmuose: nuo fantastikos iki realybės

Tarkime, 1995 metais pasirodęs „Thunderbolt“ filmas apie automobilių lenktynes buvo ne šiaip susijęs su Mitsubishi. Čia Jackie Chanas vaidina Mitsubishi kompanijos darbuotoją ir lenktyninką, kuris filme vairuoja trečios kartos Mitsubishi Evolution ir kovoja su nuskaltėliais:

O filmo finale su įspūdingiausiu to meto Mitsubishi modeliu GTO/3000GT įveikia filmo blogiuką vairuojantį ne ką kitą, o japoniškos autopramonės ir lenktynių trasų karalių – Nissan GTR R32:

Arba 1998 metų filme „Who am I“ Jackie Chan’o personažas vairuoja baltos spalvos ketvirtos kartos Mitsubishi Evolution. Siaurose Amsterdamo gatvėse manevringas japoniškas automobilis pabėga nuo ne ko kito bet artimiausių konkurentų – sportiškų trečios serijos E36 BMW. Mitsubishi atlieka manevrus pabrėžiančius visus varomuosius automobilio ratus, o triukas įsiparkuojant į tarpą eilėje stovinčių automobilių yra žinomas visiems, net ir nesidomintiems automobiliais:

Galima suskaičiuoti mažiausiai 20 filmų, kuriuose matomas Jackie Chan’o ir Mitsubishi bendradarbiavimas. Šiuose filmuose galite pamatyti visus įmanomus automobilių tipus – sportinius, visureigius, pikapus, sunkvežimius ir net autobusus papuoštus Mitsubishi “deimantu”:

Kinų aktorius taip pat yra „Team Ralliart China“ komandos garbės direktorius, o legendinė Mitsubishi sporto divizija „Ralliart“ 2005 metais išleido penkiasdešimt „Jackie Chan Special Edition“ Mitsubishi Lancer Evo IX automobilių. Ilgalaikiai Jackie Chan’o santykiai su Mitsubishi kompanija yra geriausias pavyzdys sudėliojęs pagrindus šiuolaikinėms įžymybių ir prekinių ženklų partnerystėms. Aktorius suformavo nuomonės formavimo industriją automobilių srityje tuomet, kai toks terminas dar net neegzistavo. Automobiliai nepatekę į “Fast and Furious” filmus

Jeigu patiko skaityti apie šias kino ir automobilių kompanijų bendradarbiavimo istorijas, siūlome paskaityti ir pirmą šio straipsnio dalį. Ikoniškiausių „2 Fast 2 Furious” ir „Tokyo Drift” automobilių istorijos ir likimai

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |