Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
Tarptautinėje IAA transporto parodoje Hanoveryje (Vokietija) pristatyta naudojimui paruoštas baterijose kaupiama elektros energija (BEV) varomas „Nikola Tre“ sunkvežimis ir vandenilio kuro elementais (FCEV) varoma jo „beta versija“. Šios dvi transporto priemonės buvo eksponuojamos „Nikola“ partnerės bendrovės „Iveco „stende, o parodos lankytojai taip pat galėjo išbandyti elektrinę naujieną demonstracijų lauko zonoje.
„Tiek akumuliatorinė, tiek vandenilio kuro elementų elektrinės „Nikola Tre“ versijos yra pilnaverčiai nulinės emisijos tolimųjų reisų komerciniai krovininiai sunkvežimiai. Jie nuo pat pradžių sukurti kaip elektra varomos transporto priemonės, todėl pasižymi našumu ir važiavimo patirtimis, galinčiomis konkuruoti su dyzeliniais varikliais varomomis transporto priemonėmis sudėtingiausiose misijose. Šie sunkvežimiai suteikia eksploataciniu ir finansiniu požiūriu perspektyvius nulinės emisijos sprendimus, skirtus regioninėms reikmėms ir pervežimams tolimais atstumais, kurie užtikrins naudotojams tikrą konkurencinį pranašumą“, – sakė Michaelis Lohschelleris, „Nikola Corporation“ prezidentas.
„Iveco“ atstovybės pardavimo ir rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Ernestas Jakubonis pažymėjo, kad pristatyti pirmieji Europos rinkai skirti gaminiai yra tvirtos „Iveco“ partnerystės su „Nikola Corporation“ išdava. Abiejų gamintojų komandos kartu sukūrė modulinę platformą, galinčią pritaikyti kuro elementų ir akumuliatorinių elektrinių pavarų technologijas, o parodoje lankytojams buvo pristatyta „Nikola Tre“ sunkiasvorio sunkvežimio „4×2“ Artic“ versija.
„Tai pirmoji elektra varoma modulinė platforma, skirta sunkiasvoriams vilkikams, kuriuose yra abu energijos šaltiniai: akumuliatoriai, skirti maždaug 500 km atstumo distancijoms, ir vandenilio kuro elementų elektrinė jėgos pavara, skirta nuvažiuoti iki 800 km. Šie sprendimai yra tikra revoliucija, kuri žymi apčiuopiamą žingsnį mūsų ambicingo tikslo pasiekti nulinės emisijos transportą link“, – akcentavo E. Jakubonis.
Pagamintas Europoje
Europietišką „Nikola Tre BEV“ gamina bendra įmonė „Nikola Iveco Europe“ savo specialioje gamykloje Ulme, Vokietijoje. Gamykloje, kuri buvo atidaryta 2021 m., atliekamas galutinis surinkimo procesas, specialiai skirtas elektra varomoms transporto priemonėms ir yra vykdomas pagal pasaulinio lygio gamybos standartus.
„Nikola Tre“ platforma yra sukurta remiantis sėkmingu „Iveco S-Way“ sunkvežimiu ir turi elektrinę galinę ašį, kurią kartu projektavo ir gamino „FPT Industrial“, bei pažangią „Nikola“ elektros technologiją. „Iveco“ ir „Nikola“ komandos naująją platformą kūrė moduliniu principu, kad ją būtų galima pritaikyti tiek akumuliatorių, tiek vandenilio kuro elementų technologijoms.
Pristatymo parodoje metu taip pat buvo paskelbta oficiali „Nikola Tre BEV Artic 4×2“ užsakymų pradžia Europoje. Transporto priemonėje, kurios ratų bazė yra 4,021 mm ilgio, yra 9 akumuliatoriai, kurių bendra energijos kaupimo galia yra iki 738 kWh. Tai leidžia pilnai įkrautam vilkikui nuvažiuoti maždaug 500 km.
Baterijų įkrovimas (10–90 % SOC) 175 kW galios įkrovikliu užtrunka vos 162 minutes. Šiais metais numatoma padidinti maksimalią įkrovimo spartą iki 350 kW.
Bendra 738 kWh energija ir 480 kW nepertraukiama „FPT Industrial e-Axle“ galinės ašies galia suteikia vilkikui reikalingą našumą, sukimo momentą ir nuvažiuojamą atstumą atlikti tokias užduotis, kaip tolimųjų atstumų ir regioniniai pervežimai. Dėl elektrinės transporto priemonės savybių bendros nuosavybės išlaidos yra mažos, todėl toks vilkikas yra eksploataciniu ir finansiniu požiūriu perspektyvus nulinės emisijos sprendimas.
Remiantis „Iveco“ į vairuotojo poreikius orientuotu požiūriu, kiekviena „Nikola Tre BEV“ kabinos detalė sukurta taip, kad pagerintų gyvenimą erdvioje ir gerai išplanuotoje aplinkoje, kurioje užtikrinamas komfortas bei pažangios funkcijos. Multimedijos sistema yra pagrįsta „Nikola“ naujos kartos patentuota valdymo technologija, kuri integruoja informacijos ir pramogų bei navigacijos funkcijas, taip pat daugumos transporto priemonės funkcijų valdiklius.
Parodoje pristatytas „beta versijos“ vandenilio kuro elementais varomas elektrinis vilkikas „Nikola Tre FCEV Artic 6×2“ turi valdomą pavarą ir naują kabiną su patobulintomis aerodinaminėmis savybėmis. Dėl 3,932 mm ratų bazės jis gali sutalpinti maždaug 70 kilogramų vandenilio 700 barų slėgio bake.
Ši talpa kartu su greito – vos mažiau nei 20 minučių – degalų papildymo trukme leidžia nuvažiuoti iki 800 km. Kai „Nikola Tre FCEV“ 2024 m. pateks į Europos rinką, nulinės emisijos elektrinis vilkikas ilgoms kelionėms taps realybe ir esminiu „Iveco“ pažangos etapu, siekiant bendrovės tvarumo tikslų.
Kodėl verta tęsti nuotolinį darbą 2023 metais?
Netikėtos „CES 2023“ technologijų mugės naujienos: šaldytuvas, kuriame žiūrėsite „TikTok“ vaizdo įrašus ir patarimus dalinanti orkaitė
7 kūrybiškos idėjos, kaip už nedidelį biudžetą pakeisti namų interjerą
„LastMile“ skelbia šventinio laikotarpio darbo laiką: klientams prekes pristatys per porą valandų
„Neste Lietuva“ vadovė: tęsdami tinklo plėtrą, ieškosime būdų didinti tvarių sprendimų pasiūlą
Ar išties išmaniosios technologijos įtakos mūsų gyvenimo sąmpratą ateityje?
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...