Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje.
Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo 3 proc. iki 4,21 mlrd. eurų.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, trečiojo metų ketvirčio rezultatai buvo prasčiausi – tuo laikotarpiu, palyginti su pernykščiu, pajamos iš paslaugų eksporto sumažėjo daugiau kaip 65 mln. eurų, kai per devynis mėnesius bendras pajamų iš eksporto kritimas sudarė beveik 132 mln. eurų.
Minimu laikotarpiu krovinių apyvarta kelių transportu, skaičiuojant tarptautinį vežimą tonkilometriais (tkm), išaugo 3,3 proc. iki 47,1 mlrd. tkm.
„Tai reiškia, kad įmonės dirbo daugiau, bet uždirbo mažiau, stengėsi išlaikyti krovinių srautą eksporto rinkose, darbo vietas ir sutartinius įsipareigojimus“, – sako P. Drižas. Jis priduria, kad Lietuvos transporto įmonės ES rinkoje pernai sugebėjo išlaikyti aukštą konkurencingumą, rodė didesnį ekonominį atsparumą nei kitų šalių vežėjai.
Pernai per pirmąjį pusmetį ES tarptautinių krovinių rinka augo 0,2 proc., kai Lietuva demonstravo 6,3 proc. augimą. TTLA skaičiavimais, iš pagrindinių konkuruojančių rinkos dalyvių – Lenkijos, Ispanijos, Rumunijos ir Čekijos – Lietuva rodė geriausią rezultatą po Čekijos.
„Dėl kritusios pasiūlos ir susitraukusių įkainių didelė dalis Europos transporto įmonių atsisako užsakymų. Dalį jų perėmė Lietuvos bendrovės, prisiimdamos atsakomybę vežti krovinius ne visuomet palankiausiomis sąlygomis. Šios pastangos dedamos siekiant išlaikyti eksporto rinkas, taip pat klojamas pagrindas plėtrai, laukiant Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES šalių ekonomikų atsigavimo“, – sako P. Drižas.
Kalbėdamas apie tolesnes transporto sektoriaus perspektyvas, P. Drižas atkreipia dėmesį, kad nepastovi, neprognozuojama ir neproporcingai ribojanti migracijos politika išlieka vienu didžiausių barjerų įmonių veiklai.
„Siekiant sugrąžinti transporto sektorių į kryptingą augimo kelią ir atitinkamai didinti jo indėlį į šalies ekonomiką bus reikalingi atsakingai pasverti imigracinės politikos sprendimai. Nacionalinis saugumas yra svarbiausias prioritetas, tačiau priimant šiuos sprendimus reikalingas kompleksinis situacijos vertinimas, atsižvelgiant ir į darbo rinkos, verslo konkurencingumo, ekonominius ir kitus argumentus“, – teigia P. Drižas.
Krovinių vežimas Europoje atsigauna – Lietuvoje nerimas dėl mokesčių didinimo
Degalų kainų šuolis: pasienio degalinės praranda klientus, vežėjai pilasi svetur
Transporto sektorius 2024-aisiais: pozityvumo turėtų būti daugiau
Lietuvių pergalė Ispanijoje – kompensacijas už kurą gaus visų ES šalių transporto įmonės
Susisiekimo ministerija kitą savaitę kviečia į pirmąją susisiekimo sektoriaus apžvalgos ir atvirų duomenų konferenciją
„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai...
· Progresyvus ir prestižinis „premium“ segmento modelis nustato dizaino ir aerodinamikos standartus: geriausias oro pasipriešinimo koeficientas – 0,23 · Puikios...
Dirbtinio intelekto (DI) era jau prasidėjo, ir ji neabejotinai pakeis mūsų kasdienį gyvenimą bei visuomenės sandarą. „Accenture” atliktas svarbiausių technologijų...
Tiesioginės personalo paieškos agentūra „Tribes“, kuri specializuojasi vadovų ir nišinių kompetencijų profesionalų paieškoje, per pastaruosius metus fiksuoja spartų augimą –...
2025 metai atneš reikšmingų pokyčių tvaraus nekilnojamojo turto (NT) rinkai – atnaujinamos Lietuvoje populiarios tarptautinės pastatų sertifikavimo sistemos BREEAM ir...
Giedrius Rimša, Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos prezidentas Peržiūrint naujausio gyventojų nuomonės tyrimo rezultatus, į akis krito vienas pokytis. Dar...
Margučiai – neatsiejamas Velykų akcentas, be kurio neįsivaizduojamas nė vienos šeimos šventinis rytas. Visgi pagrindinis pavasario šventės simbolis gali būti...
Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti,...
Lyčių vaidmenų skirtumai mūsų visuomenėje vis dar akivaizdūs ir atsispindi net pasirenkant draudimo paslaugas. Tai patvirtina ir draudikų turimi statistiniai...
Jei navigacijos sezono pradžios rūpesčiai užtemdo plaukiojimo laivu malonumą, jei kartais išplaukiate per vėlai, nes užtrukote ieškodami sprendimo dėl techninių...