Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Šimtai „Android“ programėlių slepia pavojingą virusą
Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo 3 proc. iki 4,21 mlrd. eurų.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, trečiojo metų ketvirčio rezultatai buvo prasčiausi – tuo laikotarpiu, palyginti su pernykščiu, pajamos iš paslaugų eksporto sumažėjo daugiau kaip 65 mln. eurų, kai per devynis mėnesius bendras pajamų iš eksporto kritimas sudarė beveik 132 mln. eurų.
Minimu laikotarpiu krovinių apyvarta kelių transportu, skaičiuojant tarptautinį vežimą tonkilometriais (tkm), išaugo 3,3 proc. iki 47,1 mlrd. tkm. Transporto sektorius 2024-aisiais
„Tai reiškia, kad įmonės dirbo daugiau, bet uždirbo mažiau, stengėsi išlaikyti krovinių srautą eksporto rinkose, darbo vietas ir sutartinius įsipareigojimus“, – sako P. Drižas. Jis priduria, kad Lietuvos transporto įmonės ES rinkoje pernai sugebėjo išlaikyti aukštą konkurencingumą, rodė didesnį ekonominį atsparumą nei kitų šalių vežėjai.
Pernai per pirmąjį pusmetį ES tarptautinių krovinių rinka augo 0,2 proc., kai Lietuva demonstravo 6,3 proc. augimą. TTLA skaičiavimais, iš pagrindinių konkuruojančių rinkos dalyvių – Lenkijos, Ispanijos, Rumunijos ir Čekijos – Lietuva rodė geriausią rezultatą po Čekijos. Lietuvos baldų eksportas ties augimo riba
„Dėl kritusios pasiūlos ir susitraukusių įkainių didelė dalis Europos transporto įmonių atsisako užsakymų. Dalį jų perėmė Lietuvos bendrovės, prisiimdamos atsakomybę vežti krovinius ne visuomet palankiausiomis sąlygomis. Šios pastangos dedamos siekiant išlaikyti eksporto rinkas, taip pat klojamas pagrindas plėtrai, laukiant Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES šalių ekonomikų atsigavimo“, – sako P. Drižas. Lietuvių pergalė Ispanijoje – kompensacijas už kurą gaus visų ES šalių transporto įmonės
Kalbėdamas apie tolesnes transporto sektoriaus perspektyvas, P. Drižas atkreipia dėmesį, kad nepastovi, neprognozuojama ir neproporcingai ribojanti migracijos politika išlieka vienu didžiausių barjerų įmonių veiklai.
„Siekiant sugrąžinti transporto sektorių į kryptingą augimo kelią ir atitinkamai didinti jo indėlį į šalies ekonomiką bus reikalingi atsakingai pasverti imigracinės politikos sprendimai. Nacionalinis saugumas yra svarbiausias prioritetas, tačiau priimant šiuos sprendimus reikalingas kompleksinis situacijos vertinimas, atsižvelgiant ir į darbo rinkos, verslo konkurencingumo, ekonominius ir kitus argumentus“, – teigia P. Drižas.
Krovinių vežimas Europoje atsigauna – Lietuvoje nerimas dėl mokesčių didinimo
Degalų kainų šuolis: pasienio degalinės praranda klientus, vežėjai pilasi svetur
Transporto sektorius 2024-aisiais: pozityvumo turėtų būti daugiau
Lietuvių pergalė Ispanijoje – kompensacijas už kurą gaus visų ES šalių transporto įmonės
Susisiekimo ministerija kitą savaitę kviečia į pirmąją susisiekimo sektoriaus apžvalgos ir atvirų duomenų konferenciją
Nekilnojamojo turto kainų dinamika Scalea mieste: istorija ir perspektyvos Scalea, įsikūręs pietų Italijoje, ilgą laiką buvo vienas prieinamiausių kurortinių miestelių...
Kaune, prie Kalniečių parko istoriškai besiformavusio verslo rajono konversijai, bankas „Bigbank“ skolins 16,5 mln. Eur. Nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Inspiration...
Prognozės: 50 % biuro darbo vietų gali išnykti. Ar Lietuva pasiruošusi šiam pokyčiui, ir ką turi daryti darbuotojai bei valdžia?...
Gran Kanarija ir toliau traukia platų tarptautinių pirkėjų ratą – nuo tų, kurie persikelia dėl geresnio gyvenimo būdo, iki investuotojų,...
Graikijos nekilnojamojo turto rinka 22025 metais yra pasirengusi toliau augti, didėjant nekilnojamojo turto vertei ir išliekant stabiliai paklausai tiek iš...
Ilsėtis turėtų būti natūralu. Vis dėlto vis daugiau žmonių sako, kad net per atostogas jiems nepavyksta iš tikrųjų atsipalaiduoti –...
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia,...
Baltijos šalys Europoje išsiskiria ne tik greitai augančiu kibernetinių atakų skaičiumi, bet ir unikaliu jų pobūdžiu. Nepaisant to, kad Lietuvoje...
Kai namuose kažkas negerai, dažniausiai tai pirmieji pajaučia augintiniai. Šio įvykio pagrindinis herojus – mažas baltas šuniukas, kuris, būtent dėl...
Įsibėgėjusi vasara daugeliui dirbančių tėvų Lietuvoje – tikras galvosūkis: kaip pasirūpinti vaikais, kai mokyklos atostogauja, o darželiai užveria duris? Specialistai...