Paskelbta
2 metai prieš-
Rugpjūčio mėnesį net kelissyk siautusi stichija negailėjo nei pastatų, nei automobilių. Pastarųjų savininkams audrų padaryta žala sudarė kone pusę visų registruotų žalų. Tačiau į draudimo išmokas pretenduoja tik tie, kurie apsidraudė automobilius kasko draudimu. Suniokoti tiek prabangūs, tiek ekonominės klasės automobiliai. Dažnu atveju patirta žala viršijo 1000 eurų ribą.
Priešingai nei privalomasis transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas (TPVCAD), kasko atlygina transporto priemonės savininkui nuostolius vagystės, sugadinimo ar avarijos atveju, net jeigu savininkas pats buvo kaltas dėl eismo įvykio. Draudimas apima ir stichijas, kurios pastaraisiais metais, keičiantis klimatui, pridaro vis daugiau žalos. Tyrimas: kasko pernai draudėsi kas trečias lietuvis, išmokų prireikė kas dešimtam
Ekspertai sako, kad kasko pridėtinė vertė yra ramybė, nes ši draudimo rūšis apsaugo nuo dažniausių ir didžiausių žalų. Pavyzdžiui, sprogus padangai, atsiradus stiklo įdaužai, šakai užvirtus ant variklio gaubto ar kėbulą pažeidus ledokšniams. Visgi kai kuriems vairuotojams kyla abejonių, ar verta drausti kasko retai eksploatuojamą arba nenaują automobilį.
Gamtos jėgos ir vagystės
„Visada verta turėti kasko draudimą, – šypteli BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, – juokas juokais, bet tai iš esmės yra tiesa, išskyrus nebent atvejus kai automobilio vertė yra labai maža ir draudimo įmokos ir išskaitos (franšizės) suma būtų artima mašinos rinkos vertei“.
Jis priduria automobilistų bendruomenėse girdėjęs įvairių mitų: „aš nedaug važiuoju“ arba „aš geras vairuotojas, todėl man kasko nereikia“. KASKO žalos kasmet – vis didesnės
„Tai neteisingas požiūris, nes automobilį gali apgadinti kiti ir vairuotojai, vandalai, vagišiai ar net gamta. Pats esu skaudžiai pasimokęs – namuose turėjome automobilį, kurį nusprendėme parduoti. Kai baigėsi mašinos kasko draudimas, nutariau jo nepratęsti, nes maniau kad tai jau nebeaktualu, ir tada mus apvogė“, – pasakoja A. Žiukelis.
Tarp kasmet pasikartojančių ir nemažai žalos pridarančių įvykių BTA Ekspertizių skyriaus vadovas mini ir gamtos jėgas žalas – krušą, potvynius, vėtras, jų laužomas šakas, medžius ir pan. Tiesa, jis priduria, kad šiemet rugsėjo pradžioje Lietuvą ir Latviją nusiaubusi kruša buvo itin įspūdinga. „Mūsų kraštuose tokio dydžio ledokšnius mačiau pirmą kartą“, – teigia pašnekovas. Mobilieji mokyklose: drausti ar ugdyti naudojimo kultūrą?
Kai automobilis būtinas
Vagystes ir galimas kitų vairuotojų klaidas akcentuoja ir naujų bei naudotų automobilių prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas bei vadovas Laurynas Boguševičius. Jis sako, kad nėra objektyvaus būdo apskaičiuoti, kada apsimoka, o kada jau neapsimoka turėti kasko. Anot jo, reikėtų vertinti asmeninę situaciją, riziką ir potencialios nelaimės pasekmes.
„Kiekvienam žmogui šis klausimas yra labai individualus. Aš savo klientams paprastai sakau – neduok Dieve, iš tavęs tą mašiną pavogs ar įvažiuos į ją kas nors. Jei tau automobilio reikia kasdien, užduok sau vienintelį klausimą: jei staiga liktum be mašinos, ar galėsi iš karto nusipirkti kitą, kad ryte vėl galėtum nuvežti vaikus į mokyklą ir t.t? Jei gali, tau kasko nereikia“, – teigia L. Boguševičius.
Renaldas Gabartas, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas spaudai taip pat sako, kad vargu ar egzistuoja, koks nors racionalus būdas suskaičiuoti, ar kasko apsimoka.
„Mano galva, yra labai daug individualių veiksnių, kurie lemia atsakymą. Pavyzdžiui, ar gyveni mieste, ar toliau nuo didelio eismo srauto; ar laikai mašiną nuosavame garaže, ar aklinai užgrūstame mikrorajone; ar automobilio rinkos vertė didesnė nei pora tūkstančių eurų; ar per metus nuvažiuoji vos tūkstantį kitą kilometrų ir pan. Aš, asmeniškai, savo techniką paprastai draudžiu iki jai sueina 8-9 metai“, – teigia R. Gabartas.
Tiek kasko, tiek civilinio draudimo kainai įtakos turi automobilio markė, automobilio vertė, bei informacija apie vairuotoją. Papildomą įtaką kasko draudimo kainai daro ir vagysčių – tiek to modelio automobilių, tiek jų detalių – dažnumas. Kasko žalų, susijusių su stichinėmis nelaimėmis, skaičius praėjusiais metais išaugo daugiau nei 75 proc.
BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis užsimena, kad klientai į bendrovę kartais kreipiasi ir dėl pačių padarytos žalos savo transporto priemonei atlyginimo pagal civilinio draudimo sutartis. Pavyzdžiui, nutrenkus gyvūną. Arba nulūžus šakai, kuri apgadina automobilį, siekiama išmoką gauti iš medžio savininko, o įvažiavus į duobę – iš kelio savininko arba privalomojo draudimo bendrovės.
Audra niokojo automobilius
Vien rugpjūtį per Lietuvą nusirito dvi didelės audros. Jos vartė ir laužė medžius, o iš dangaus pasipylusi kruša kiaušinio dydžio ledokšniais apipylė automobilius ir namus, daužė langus ir naikino pasėlius.
Gausus lietus, škvalas ir kruša bene daugiausia nuostolių pridarė Šiaurės ir Vakarų Lietuvoje.
BTA duomenimis, vien pranešimų apie sugadintas transporto priemones visoje Lietuvoje gauta 235. Jau per pirmąsias savaites po stichijos buvo sureguliuota pusė žalų, dėl kurių kreipėsi klientai. Bendra mašinoms padaryta žala sudaro apie 650 tūkst. eurų.
Beveik visi minėti sugadintų automobilių atvejai susiję su kruša – išdaužyti langai, sulamdyti variklių gaubtai ir stogai. Taip pat nemažai pranešimų draudikai gauna dėl medžių ir šakų, užvirtusių ant mašinų. „Balcia“ tapo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2025” rėmėju
Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?
Emocinė darbuotojų gerovė tampa darbdavių prioritetu: pagalbos ieško vis daugiau žmonių
„Tele2“ pristato naują produktą: aktualu keliaujantiems
Pilaitės kvartalas „Horizontai“ prijungtas prie miesto tinklų
Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?
Fiksuojamas išaugęs automobilių vagysčių skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Laužas ant medinio liepto ir vakarėliai su tūkstantiniais nuostoliais: ką išties patiria kaimo turizmo sodybų šeimininkai
Skaudžią realybę atskleidęs tyrimas: 6 iš 10 šeimų dėl vaikų išdaigų turi paploninti piniginę
Sukčių internete tik daugėja: taikiniais vis dažniau tampa ir jaunimas
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...