Paskelbta
1 metai prieš-
Atstumas, kurį per metus nuvažiuoja automobilis, gali pasufleruoti, kokia bus jo rida po kelių ar keliolikos metų. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą Europoje ir JAV siekdama įvertinti, kuriose šalyse transporto priemonės per metus nuvažiuoja daugiausiai. Nemažai į Lietuvą iš Vakarų importuojamų automobilių pasižymi didele rida, kurią nesąžiningi pardavėjai pakoreguoja, siekdami dirbtinai pakelti transporto priemonės vertę. Kuo mažesnė naudoto automobilio rida, tuo atidžiau reikėtų pasidomėti jo praeitimi. 10 naujų sukčiavimo būdų, kuriais bandoma apgauti naudotų automobilių pirkėjus
Didžiausia metinė rida – olandiškų automobilių
Tarp tikrintų automobilių, didžiausią vidutinę metinę ridą turėjo Nyderlanduose važinėjantys automobiliai – 29,851 km. Toliau rikiuojasi automobiliai iš Ispanijos (29,017 km), Danijos (27,346 km), Belgijos (24,308 km) ir Prancūzijos (23,775 km).
Vos po 3-4 metų automobilių iš šių šalių odometrai jau rodys apie 100 tūkst. kilometrų ridą, kas gali paskatinti jų savininkus juos parduoti ir rinktis naują transporto priemonę. Lietuvos naudotų automobilių rinkos „perliukai“: 30 savininkų ir 600 tūkst. km pakoreguota rida
„Didesnė rida paprastai reiškia, kad automobilis bus vertas mažiau, todėl vairuotojai neretai siekia tokius automobilius parduoti kol jų vertė dar smarkiai nenukrito. Iš Vakarų Europos į Lietuvą atkeliauja nemažai kelerių metų senumo automobilių su didele rida. Importuoti automobilius iš kitų Europos šalių nėra sudėtinga, todėl pats importo faktas reikšmingai nepadidina galutinės naudoto automobilio kainos“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Rytuose – mažesnės vidutinės metinės ridos
Lietuvos gatvėmis važinėjančių transporto priemonių metinė rida viena mažiausių Europoje – 17,980 km. Nors Lietuvos dydis lemia, kad vairuotojai dažniausiai keliauja trumpus atstumus, kaimyninės Lenkijos (17,925 km) ir Estijos (17,501 km) automobiliai nuvažiuoja dar mažiau, o štai Latvijos automobilių rida mažiausia visoje Europoje – 17,420 km. Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi
Mažesnė metinė rida užfiksuota tik iš JAV importuotuose automobiliuose – 16,941 km. Nors amerikietiškų automobilių rida ir mažiausia tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, visgi dauguma iš JAV įvežtų transporto priemonių būna smarkiai apgadintos. Kitu atveju automobilių prekeiviams neapsimokėtų jų importuoti.
Taigi, nors automobiliai Lietuvoje per metus nuvažiuoja mažesnį atstumą nei Vakarų Europoje, po 10 metų tokio automobilio rida gali siekti jau apie 180,000 km.
Maža rida ir gera kaina – skamba įtartinai
Rinkdamiesi naudotą automobilį vairuotojai turėtų įtariai vertinti automobilius, kurie turi mažą ridą, tačiau parduodami už mažesnę nei vidutinė rinkos kainą. Nesąžiningi pardavėjai neretai pakoreguoja odometro parodymus, taip siekdami uždirbti daugiau bei parduoti tokias transporto priemones kuo greičiau. Įvardino, kurių markių automobiliai nuvažiuoja daugiausia kilometrų
Tikimybė įsigyti automobilį su pakoreguota rida smarkiai padidėja perkant iš užsienio įvežtą transporto priemonę. Kadangi šalių registrai nesikeičia automobilių duomenimis, nesąžiningi asmenys aktyviai naudojasi šia spraga. Tokiu būdu iš užsienio šalių į Lietuvą patenka daugybė automobilių, kurių rida buvo suklastota – dažnu atveju ir ne vieną kartą.
„Prieš vykdami apžiūrėti dominančio automobilio, pirkėjai turėtų pasidomėti istoriniais transporto priemonės faktais – tiek įrašais apie kada nors patirtą žalą, tiek istorinės ridos grafiku. Kartais nutinka taip, jog žmonės važiuoja šimtus kilometrų automobilio apžiūrėti, tačiau tik tada sužino, jog rida buvo suklastota. Pirkėjams visada patariame atilikti bandomąjį važiavimą ir patikrinti automobilį autorizuotame autoservise. Jeigu pardavėjas nesutinka vežti automobilio į gerą reputaciją turintį servisą, tikriausiai reikėtų ieškoti kito modelio“, – aiškina M. Buzelis.
Lietuvių perkami automobiliai į avarijas patenka kas 215 tūkst. kilometrų
Lietuvoje baudos už greičio viršijimą vienos mažiausių Europoje, tačiau daugiau nei pusė visų naudotų automobilių – apgadinti
Palankiausias laikas pirkti naudotą automobilį: kantriausi gali nemenkai sutaupyti
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais, tačiau ką jiems daryti – vis dar neaišku
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...