Sekite naujienas

Auto

Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį

Paskelbta

-

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti, kiek mėnesių reikia dirbti vidutiniam šalies gyventojui, norint įsigyti automobilį už vidutinę rinkos kainą. Tyrimo metu nustatyta, jog automobilių įperkamumas skirtingose šalyse skiriasi net kelis kartus.

Lietuviai naudotam automobiliui skiria daugiau nei pusmečio uždarbį

Lietuva tyrime rikiuojasi 17-oje vietoje iš 23 šalių – vairuotojams vidutiniškai reikėtų dirbti 6,9 mėn., kad įsigytų automobilį už vidutinę rinkos kainą. Panaši situacija ir Latvijoje. O štai Lenkijoje pirkėjams tektų dirbti apie 12,5 mėn. kad įsigytų norimą transporto priemonę.

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ išanalizavo naudotų transporto priemonių rinkos situaciją 23-ijose tyrime dalyvavusiose Europos šalyse ir nustatė, kad naudoto automobilio įsigijimui reikėtų skirti beveik 10 mėnesių algą. Nemažai daliai vairuotojų toks automobilis gali būti sunkiai įkandamas pirkinys.

Finansų ekspertai, paprastai, rekomenduoja skirti automobiliui ne daugiau nei 6 mėn. atlyginimą. Visgi daugumoje tyrime dalyvavusių šalių automobilių pirkėjai nusižengia šiai nuostatai ir dairosi į brangesnius modelius.

Daugiausiai laiko norėdami įsigyti vidutinį naudotą automobilį turėtų dirbti Portugalijos vairuotojai – net 22,4 mėn., toliau rikiuojasi rumunai – 15,4 mėn. ir serbai – 14,7 mėn. Mažiausiai automobiliui turėtų dirbti suomiai – vos 2,7 mėn., vokiečiai – 6 mėn. ir šveicarai – 6,1 mėn.

Skirtingose šalyse automobilių įperkamumas smarkiai skiriasi

Lietuvoje vidutinis atlyginimas siekia 1309 eurus, o naudoto automobilio įsigijimui, remiantis „carVertical“ duomenimis, skiriama apie 9 tūkst. eurų. Lenkai renkasi brangesnius automobilius, kainuojančius apie 16,5 tūkst. eurų, o su 1,3 tūkst. eurų siekiančiu vidutiniu šalies atlyginimu tokioms transporto priemonėms reikia gerokai pataupyti.

„Daliai vairuotojų skirti naudotam automobiliui kelių ar keliolikos mėnesių dydžio atlyginimą gali pasirodyti pernelyg skausminga, tačiau jie neturėtų pamiršti, jog naudotos transporto priemonės iš antrų rankų taip pat gali atnešti ir papildomų išlaidų. Nemažai rinkoje parduodamų automobilių turi suklastotą ridą ar paslėptų defektų. Remiantis mūsų turima statistika, Lietuvoje net 7,9 proc. automobilių turėjo suklastotą ridą ir 52,7 proc. praeityje buvo patyrę apgadinimų“, – teigia „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Brangiausius automobilius Europoje renkasi šveicarai. Vidutinio naudoto automobilio kaina šalyje siekia beveik 39 tūkst. eurų. Tiesa, vidutinis atlyginimas Šveicarijoje didžiausias iš visų tyrime dalyvavusių šalių – 6377 eurai. Toliau rikiuojasi austrai – 28,5 tūkst. eurų ir portugalai – 24,2 tūkst. eurų. Nors automobiliui skiriamas biudžetas Austrijoje ir Portugalijoje panašus, tačiau atlyginimai smarkiai skiriasi: Austrijoje – 2,6 tūkst. eurų, o Portugalijoje – mažiau nei 1,1 tūkst. eurų.

Mažiausiai automobilio įsigijimui skiria Ukrainos gyventojai (beveik 5 tūkst. eurų), latviai – 7,5 tūkst. eurų ir suomiai – 8 tūkst. eurų. Tiesa, šalių perkamoji galia irgi smarkiai skiriasi: Ukrainoje vidutinis atlyginimas siekia 394 eurus, Latvijoje – 1,1 tūkst. eurų, o Suomijoje – daugiau nei 2,9 tūkst. eurų.

Fiksuojami rinkos stabilumo ženklai

Pasak automobilių rinkos eksperto, naudotų automobilių rinkoje dabar stebimi stabilumo ženklai. Naujų automobilių tiekimas jau sugrįžo į priešpandeminį lygį ir nebėra priežasčių, dėl kurių žmonės nebenorėtų parduoti savo transporto priemonių, kurių lizingas buvo išmokėtas.

„Matėme, kaip sparčiai didėjo naudotų automobilių kainos, o apynaujų tokių automobilių sandoriai patyrė stagnaciją. Dabar viskas ir vėl sugrįžta į senas vėžes ir tai juntama kone visame žemyne“, – tvirtina „carVertical“ atstovas.

Automobilių rinkai ir vėl stabtelti dabar specialistas nemato pagrindo – po truputį mažėjančios palūkanos ir vėl gerina finansavimo galimybes, o tie žmonės, kurie atidėliojo pirkimą, pasak M. Buzelio, ir vėl sugrįžta prie tokių minčių.

Metodologija

Vidutinė naudotų automobilių kaina skirtingose šalyse nustatyta naudojant tose šalyse viešai prieinamus šaltinius: publikacijas žiniasklaidoje, skelbimų portalų statistiką, „carVertical“ partnerių informaciją ir viešų institucijų duomenis 2023-2024 m. Pagal vidutinę automobilio kainą ir konkrečios šalies vidutinį atlyginimą buvo apskaičiuota, kiek mėnesių reikėtų dirbti norint įsigyti automobilį. Tyrime dalyvavo 23 šalys. Vidutinis atlyginimas skirtingose šalyse apskaičiuotas naudojant portalo „Numbeo“ informaciją. Tyrimas atliktas 2024 m. birželio-liepos mėn.

 

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos6 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas7 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |