Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
By
LukasTransporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, pirmąjį 2024 m. pusmetį Lietuvoje buvo įregistruoti 16 457 automobiliai – vos 1 proc. daugiau nei 2023 m. pirmąjį pusmetį, tačiau net 13 proc. daugiau nei antrąjį. Pasak „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, įprastai artėjant vasarai augantį pirkėjų aktyvumą šįkart lėmė ir dėl ekonominių prognozių gerėjančios vartotojų nuotaikos.
Daugiausia automobilių pardavimų – gegužę
Iš 16 457 naujai įregistruotų automobilių per pirmąjį šių metų pusmetį 59 proc., tai yra 9 690 automobiliai, buvo įsigyti lizingu. Palyginti su praėjusių metų pirmu pusmečiu, lizingu įsigytų automobilių skaičius liko beveik toks pats, o su antruoju – augo 17 proc.
Naujų automobilių įsigijimas pirmąjį pusmetį suaktyvėjo artėjant vasarai – antrąjį ketvirtį įsigyta net 22 proc. daugiau naujų automobilių nei pirmąjį, o pardavimų aktyvumo pikas pasiektas gegužę ir birželį. Gegužės mėnesį įregistruoti 3 054 nauji automobiliai, iš kurių 64 proc. įsigyti lizingu, birželio mėnesį kiek mažiau – 3 006 automobiliai, iš kurių lizingo dalis sudarė 56 proc.
Anot „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, automobilių rinkos pardavimams įtaką daro sezoniškumas – įprastai daugiausia pardavimų įvyksta pavasarį, tačiau šiemet prie aktyvėjimo prisidėjo ir vis pozityvesnius ženklus rodanti ekonominė situacija bei gerėjantys gyventojų lūkesčiai dėl prognozuoto Europos Centrinio banko (ECB) palūkanų mažinimo.
„Prognozuotas palūkanų mažėjimas atnešė vartotojams pozityvesnių nuotaikų, suprantant, kad mažėjant palūkanoms, kris ir galutinė lizingo kaina. Tad, tikėtina, dėl to vartotojai pradėjo drąsiau žvalgytis į didesnius pirkinius. Rinkai prognozuojant dar ne vieną palūkanų mažinimą, galima tikėtis, kad lizingų perkamų automobilių dalis ir toliau augs”, – teigia V. Gurskas.
Smunka benzinu varomų automobilių rinka
Nors benzinu varomų automobilių dalis ir toliau išlieka didžiausia, Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pirmąjį metų pusmetį ji Lietuvoje traukėsi labiausiai. Lyginant su praeitų metų pirmuoju pusmečiu benzinu varomų automobilių sumažėjo 22 proc., Latvijoje ir Estijoje dar daugiau – atitinkamai 25 proc. ir 42 proc.
Tiesa, Latvijoje labiausiai (41 proc.) sumažėjo elektromobilių (angl. battery electric) dalis, tuo tarpu Lietuvoje ji traukėsi 18 proc. Didžiausias pardavimų augimas visose Baltijos šalyse fiksuojamas hibridinių automobilių (angl. plug-in hybrid) kategorijoje. Palyginti su praeitų metų tuo pačiu laikotarpiu Lietuvoje ji augo 41 proc., Estijoje – 33 proc., o Latvijoje – 30 proc.
Pasak V. Gursko, technologijų pažanga leidžia kurti efektyvesnius ir ilgaamžiškesnius hibridinius bei elektrinius automobilius, todėl jų eksploatacija tampa vis patrauklesnė, o ateityje toliau tobulėjant technologijoms ir augant kainų konkurencingumui, hibridinių ir elektrinių transporto priemonių patrauklumas ir prieinamumas tik didės.
„Vartotoją vis rečiau svarstyti apie benzinu varomo automobilio įsigijimą skatina didėjantis dėmesys aplinkosaugai. Taip pat nereikia pamiršti ekonominių aspektų. Daugelyje šalių taikomos mokesčių lengvatos ir kitos finansinės paskatos hibridiniams ir elektriniams automobiliams įsigyti. Be to, ilgalaikė tokio automobilio eksploatacija yra pigesnė dėl mažesnių kuro sąnaudų ir techninės priežiūros išlaidų“, – komentuoja ekspertas.
Markių lyderių trejetukas nesikeičia
Transporto rinkos ir analizės duomenimis, pirmąjį 2024 metų pusmetį ir toliau lyderių pozicijas išlaiko trys perkamiausios markės. Lietuvoje daugiausia įsigyta (29 proc.) „Toyota“, antroje vietoje – „Škoda“ (15 proc.), o trečioje vietoje (12 proc.) – „Volkswagen“ markės automobilių. Toliau seka „Kia“ (7 proc.), „Renault“ (4,3 proc.) ir „Nissan“ (3,3 proc.)
Pastarasis trejetukas savo pozicijas išlaikė visą antrąjį ketvirtį, kai tuo metu pirmąjį ketvirtį markių išsidėstymas pagal populiarumą šiek tiek skyrėsi. Nors ketvirtąją vietą užėmė „Kia“ (6 proc.) markės automobiliai, penktoji vieta atiteko „Nissan“ (4 proc.), o šeštoji – „Dacia“ (3 proc.) markių automobiliams.
„Nors pagrindiniai lyderiai yra jau ilgą laiką tvirtai įsitvirtinę savo pozicijose, tarp kiek žemesnes vietas užėmusių markių konkurencija ir toliau išliks didelė. Vartotojai vis daugiau laiko skiria rinkos analizei – modelių apžvalgoms ir ilgalaikių eksploatacijos išlaidų vertinimui. Taip pat didėjant hibridinių ir elektrinių automobilių paklausai, gamintojai, kurie geba pasiūlyti platų tokių modelių asortimentą, pamažu įgis vis didesnį pranašumą. Augant konkurencijai tarp pardavėjų, pirkėjams taip pat susidaro geros sąlygos ir metas svarstyti apie naują automobilį”, – komentuoja „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas V. Gurskas.
2024 m. trečiąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia automobilių įregistruota Lietuvoje
Atskleidė, kada galima daugiausia sutaupyti perkant naują automobilį
Vaidotas Gurskas. Ar krentanti naudotų elektromobilių kaina kompensuos jų technologinius trūkumus?
Tyrimas: automobilio lizingo įmokai gyventojai nusiteikę skirti didesnę sumą nei būsto paskolai
Elektromobilių bumas pasiekė viršūnę – ekspertas atskleidė mažėjančio susidomėjimo priežastis
2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas
Nukentėję autoįvykiuose dažnai nepasinaudoja viena svarbia kompensacija
2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse
Registruojamų elektromobilių skaičius Lietuvoje per dešimt mėnesių išaugo 60 proc.
Jau 2035 m. gyvą bendravimą keis bičiulystė su dirbtiniu intelektu (DI), o verslui kils dar nematytų iššūkių pelnant vartotojų pasitikėjimą....
Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio...
„Summus Capital“, viena didžiausių nekilnojamojo turto investicijų bendrovių Baltijos šalyse, Lietuvoje valdanti biurų kompleksą „Park Town“ ir prekybos centrą „Nordika“,...
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip...
Franšizė yra verslo modelis, kuris pasaulyje jau seniai tapo populiariu būdu plėsti ir valdyti verslus. Lietuvoje, per pastaruosius du dešimtmečius,...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...