Paskelbta
1 metai prieš-
Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, pirmąjį 2024 m. pusmetį Lietuvoje buvo įregistruoti 16 457 automobiliai – vos 1 proc. daugiau nei 2023 m. pirmąjį pusmetį, tačiau net 13 proc. daugiau nei antrąjį. Pasak „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, įprastai artėjant vasarai augantį pirkėjų aktyvumą šįkart lėmė ir dėl ekonominių prognozių gerėjančios vartotojų nuotaikos. Klaipėda ruošiasi vasarai
Daugiausia automobilių pardavimų – gegužę
Iš 16 457 naujai įregistruotų automobilių per pirmąjį šių metų pusmetį 59 proc., tai yra 9 690 automobiliai, buvo įsigyti lizingu. Palyginti su praėjusių metų pirmu pusmečiu, lizingu įsigytų automobilių skaičius liko beveik toks pats, o su antruoju – augo 17 proc.
Naujų automobilių įsigijimas pirmąjį pusmetį suaktyvėjo artėjant vasarai – antrąjį ketvirtį įsigyta net 22 proc. daugiau naujų automobilių nei pirmąjį, o pardavimų aktyvumo pikas pasiektas gegužę ir birželį. Gegužės mėnesį įregistruoti 3 054 nauji automobiliai, iš kurių 64 proc. įsigyti lizingu, birželio mėnesį kiek mažiau – 3 006 automobiliai, iš kurių lizingo dalis sudarė 56 proc.
Anot „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, automobilių rinkos pardavimams įtaką daro sezoniškumas – įprastai daugiausia pardavimų įvyksta pavasarį, tačiau šiemet prie aktyvėjimo prisidėjo ir vis pozityvesnius ženklus rodanti ekonominė situacija bei gerėjantys gyventojų lūkesčiai dėl prognozuoto Europos Centrinio banko (ECB) palūkanų mažinimo. Įelektrinta ateitis: Baltijos regionui – pavyzdys iš Skandinavijos
„Prognozuotas palūkanų mažėjimas atnešė vartotojams pozityvesnių nuotaikų, suprantant, kad mažėjant palūkanoms, kris ir galutinė lizingo kaina. Tad, tikėtina, dėl to vartotojai pradėjo drąsiau žvalgytis į didesnius pirkinius. Rinkai prognozuojant dar ne vieną palūkanų mažinimą, galima tikėtis, kad lizingų perkamų automobilių dalis ir toliau augs”, – teigia V. Gurskas.
Smunka benzinu varomų automobilių rinka
Nors benzinu varomų automobilių dalis ir toliau išlieka didžiausia, Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pirmąjį metų pusmetį ji Lietuvoje traukėsi labiausiai. Lyginant su praeitų metų pirmuoju pusmečiu benzinu varomų automobilių sumažėjo 22 proc., Latvijoje ir Estijoje dar daugiau – atitinkamai 25 proc. ir 42 proc. Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“
Tiesa, Latvijoje labiausiai (41 proc.) sumažėjo elektromobilių (angl. battery electric) dalis, tuo tarpu Lietuvoje ji traukėsi 18 proc. Didžiausias pardavimų augimas visose Baltijos šalyse fiksuojamas hibridinių automobilių (angl. plug-in hybrid) kategorijoje. Palyginti su praeitų metų tuo pačiu laikotarpiu Lietuvoje ji augo 41 proc., Estijoje – 33 proc., o Latvijoje – 30 proc.
Pasak V. Gursko, technologijų pažanga leidžia kurti efektyvesnius ir ilgaamžiškesnius hibridinius bei elektrinius automobilius, todėl jų eksploatacija tampa vis patrauklesnė, o ateityje toliau tobulėjant technologijoms ir augant kainų konkurencingumui, hibridinių ir elektrinių transporto priemonių patrauklumas ir prieinamumas tik didės.
„Vartotoją vis rečiau svarstyti apie benzinu varomo automobilio įsigijimą skatina didėjantis dėmesys aplinkosaugai. Taip pat nereikia pamiršti ekonominių aspektų. Daugelyje šalių taikomos mokesčių lengvatos ir kitos finansinės paskatos hibridiniams ir elektriniams automobiliams įsigyti. Be to, ilgalaikė tokio automobilio eksploatacija yra pigesnė dėl mažesnių kuro sąnaudų ir techninės priežiūros išlaidų“, – komentuoja ekspertas. Palygino elektromobilius ir automobilius su vidaus degimo varikliais
Markių lyderių trejetukas nesikeičia
Transporto rinkos ir analizės duomenimis, pirmąjį 2024 metų pusmetį ir toliau lyderių pozicijas išlaiko trys perkamiausios markės. Lietuvoje daugiausia įsigyta (29 proc.) „Toyota“, antroje vietoje – „Škoda“ (15 proc.), o trečioje vietoje (12 proc.) – „Volkswagen“ markės automobilių. Toliau seka „Kia“ (7 proc.), „Renault“ (4,3 proc.) ir „Nissan“ (3,3 proc.)
Pastarasis trejetukas savo pozicijas išlaikė visą antrąjį ketvirtį, kai tuo metu pirmąjį ketvirtį markių išsidėstymas pagal populiarumą šiek tiek skyrėsi. Nors ketvirtąją vietą užėmė „Kia“ (6 proc.) markės automobiliai, penktoji vieta atiteko „Nissan“ (4 proc.), o šeštoji – „Dacia“ (3 proc.) markių automobiliams. Vasaros sezonas – jau ant nosies: kaip „persijungti“ iš darbinio į atostogų režimą?
„Nors pagrindiniai lyderiai yra jau ilgą laiką tvirtai įsitvirtinę savo pozicijose, tarp kiek žemesnes vietas užėmusių markių konkurencija ir toliau išliks didelė. Vartotojai vis daugiau laiko skiria rinkos analizei – modelių apžvalgoms ir ilgalaikių eksploatacijos išlaidų vertinimui. Taip pat didėjant hibridinių ir elektrinių automobilių paklausai, gamintojai, kurie geba pasiūlyti platų tokių modelių asortimentą, pamažu įgis vis didesnį pranašumą. Augant konkurencijai tarp pardavėjų, pirkėjams taip pat susidaro geros sąlygos ir metas svarstyti apie naują automobilį”, – komentuoja „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas V. Gurskas.
„Tesla“ ar „Toyota“? Ekspertas paaiškino, kaip automobilius renkasi skirtingos kartos
Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys
Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį
2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje
Automobilio išlaikymo kaina: kada verta rinktis kitą susisiekimo būdą?
2024 metais naujų automobilių registracijos šoktelėjo: Lietuva kaimynus lenkė net 73 proc.
Šiemet automobilį pirks kas trečias – bet pardavimai vis dar toli nuo piko
Kelionė automobiliu šią žiemą? Šios klaidos gali sugadinti viską – sužinokite, kaip jų išvengti!
Išanalizavo, kokie automobiliai ilgiausiai išlaiko vertę

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA Development“ teigia, kad nors spalį Vilniuje parduota šiek tiek mažiau butų nei rugsėjį, tačiau šie...
Negalutiniais NT plėtros kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, spalio mėnesį pirminė būsto rinka trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose išlaikė aukštą aktyvumo lygį....
Ne tik apie teisę – kodėl „Suits“ sužavėjo visus? Kai „Suits“ pasirodė pirmą kartą, daugelis galvojo: dar vienas serialas apie...
Marketingo agentūros „Magoom“ atliktas tyrimas atskleidė, kad verslams veikiantiems B2B srityje ir kuriantiems SaaS produktus, patekimas į Centrinės ir Rytų...
Mažas prieš didelius: istorija, kuri įkvėpė pasaulį Ar įmanoma laimėti prieš milžinus, kai neturi nei pinigų, nei žvaigždžių? Filmas „Moneyball“...
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...
Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...
SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...