Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Automobilio markė šiandien gali atskleisti ne tik vairuotojo skonį, bet ir skirtingų kartų požiūrį bei įpročius. Pasak „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, didžiausią įtaką automobilių pirkimams per 2025 m. pirmuosius aštuonis mėnesius turėjo tūkstantmečio karta (angl. millennials), konservatyviausi išliko vyriausi vairuotojai, o jauniausi Z kartos pirkėjai vis dažniau renkasi „premium“ ar elektrifikuotus modelius.
Aktyviausi pirkėjai Lietuvoje – tūkstantmečio karta
2025 m. pirmų aštuonių mėnesių „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenimis, Lietuvoje daugiau nei pusė visų sandorių (52,8 proc.) teko naujiems automobiliams, o naudoti sudarė 47,2 proc. Beveik pusę pirkimų (49 proc.) atliko tūkstantmečio kartos atstovai (29–44 m. asmenys), trečdalį (36 proc.) – X karta (45–60 m. asmenys), Z karta (13–28 m. asmenys) sudarė 6 proc. sandorių, o vyriausieji pirkėjai, vadinamoji „baby boomers“ karta (61–79 m. asmenys), įsigijo 9 proc. automobilių.
Populiariausių įsigytų naujų automobilių penketuką Lietuvoje sudaro „Toyota“ (36,3 proc.), „Volkswagen“ (21,8 proc.), „Audi“ (8,8 proc.), „Tesla“ (8,3 proc.) ir „Škoda“ (6,4 proc.).
„Toyota“ išlieka pirmu pasirinkimu visose amžiaus grupėse, tačiau pastebime, kad Z kartos vairuotojai vis labiau linksta prie „Audi“ ar „Volkswagen“ markių automobilių, o tarp tūkstantmečio kartos į trejetuką patenka ir „Tesla“. Tai rodo, kad jaunesni pirkėjai vis labiau vertina inovatyvumą, aplinkai draugiškesnius sprendimus, o vyresnės kartos renkasi patikrintus, ilgametę reputaciją turinčius gamintojus“, – komentuoja V. Gurskas.
Tarp naudotų automobilių Lietuvoje tendencijos kiek kitokios – „Toyota“ ir „Volkswagen“ išlieka lyderiai, tačiau Z kartai artimesnės „Škoda“ ar „Audi“, tarp tūkstantmečio kartos pasirinkimų atsiranda ir „BMW“, o vyresni pirkėjai dažniau renkasi „Škoda“.
Latvijoje lyderiauja „Volkswagen“, bet populiarėja „Cupra“ ir „BYD“
Lizingo bendrovės duomenimis, Latvijoje nauji automobiliai per aštuonis šių metų mėnesius sudarė lygiai pusę sandorių. Pirkėjų amžiaus grupės išsidėstė taip pat kaip Lietuvoje: 49 proc. sudarė tūkstantmečio karta, 36 proc. – X karta, Z karta – 6 proc., o „baby boomers“ – 9 proc.
Latvijoje labiausiai išsiskyrė markių populiarumas. Čia lyderiauja „Volkswagen“ (22,6 proc.), antroje vietoje – „Škoda“ (16,6 proc.), trečioje – „Toyota“ (14,9 proc.). Į penketuką patenka ir „Cupra“ (4,6 proc.) bei kinų gamintojas „BYD“ (3,8 proc.). Bus įrengiamas Tūkstantmečio skveras su bendruomeniniais daržais
„Latvijos rinka demonstruoja atvirumą naujovėms. „Cupra“ ir „BYD“ įsitvirtinimas tarp populiariausių prekės ženklų rodo, kad pirkėjai čia yra linkę drąsiau išbandyti netradicinius gamintojus. Tai išskiria Latviją iš kitų Baltijos šalių. Be to, nei Latvijoje, nei Estijoje nėra „Tesla“ atstovybės, tad šiose rinkose „BYD“ tampa lengviau prieinama alternatyva“, – teigia V. Gurskas. Z kartos investavimo tendencijos
Estija: mažiausia rinka, bet didžiausia jaunimo dalis
Estijoje daugiau nei pusė sandorių (55,2 proc.) teko naudotiems automobiliams, o nauji sudarė 44,8 proc. Ten išsiskyrė ir pirkėjų amžiaus grupės – Z karta sudarė 11 proc. visų pirkėjų, beveik dvigubai daugiau nei Lietuvoje ar Latvijoje. Tūkstantmečio karta sudarė 47 proc., X karta – 35 proc., „baby boomers“ – 7 proc. Vilniuje atidarytas pirmasis Lietuvoje “BYD” automobilių salonas
Į populiariausių naujų automobilių penketuką Estijoje pateko „Toyota“ (11,9 proc.), „Škoda“ (11 proc.), „Volkswagen“ (8,6 proc.), „BYD“ (3,3 proc.) ir „BMW“ (2,4 proc.).
„Estijos pirkėjai išsiskiria tuo, kad regione nemažą rinkos dalį užima jaunimas – Z kartos dalis rinkoje yra dvigubai didesnė nei kaimyninėse šalyse, todėl nauji elektrifikuoti gamintojai turi galimybę greičiau įsitvirtinti. Nors pati rinka išlieka mažiausia, tendencijos gana ryškios“, – teigia V. Gurskas.
Anot eksperto, automobilių rinkos kryptį artimiausiais metais kartų skirtumai lems vis labiau. „Jaunesni pirkėjai dairosi inovatyvumo ir išskirtinumo, vyresni – žinomo ir patikimo kokybės garanto. Gamintojai, gebantys subalansuoti šiuos poreikius, turės stipriausias pozicijas visame regione“, – apibendrina banko atstovas. Švietimo naujovė, kuri keičia viską
Paprasčiausias Toyota principas, kurį galima taikyti bet kuriame darbe
Ekspertas: pagal ką gyventojai renkasi naują automobilį ir kada palankus metas jį pirkti
Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis
Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį
Vilniuje atidarytas BYD salonas – renginys apie ateitį, tvarumą ir bendruomenę
Šią savaitę elektromobilių technologijų srityje: VW skatina prieinamus elektromobilius, o „Ram“ atšaukia brangų pikapą
„Volkswagen“ pristatė naująjį „T-Roc“: šiuolaikiškas dizainas, hibridinės jėgainės ir aukštesnio segmento įranga
Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys
Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį


Naudingos nuorodos:
Artėjant Kalėdoms Lietuvos gyventojai nesvajoja nei apie egzotines salas, nei apie snieguotas Šveicarijos slidinėjimo trasas – dažnas ruošiasi Kalėdas sutikti...
Šventiniu laikotarpiu Lietuvos gyventojai mėgsta išvykti iš namų – lankyti artimuosius, keliauti. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 61...
Yra skaičius, kuris automobilių pasaulyje nuolat sukelia lengvą nepatogumą. Kartais – atvirą susierzinimą. Tai „Porsche“ pelnas vienam automobiliui. Kai kurie...
Kriminologijos ekspertai pastebi, kad vagysčių iš butų bei privačių namų padaugėja vasaros atostogų ir žiemos švenčių metu. Oficialiais Lietuvos policijos...
Naujausi duomenys apie Lietuvos gyventojų požiūrį į internetą ir dirbtinį intelektą (DI) rodo dvilypę tendenciją – technologijos plačiai vertinamos kaip...
Artėjant didžiosioms metų šventėms, dovanų paieška tampa ne tik būtinybe, bet ir malonia tradicija. Kad apsipirkimas teiktų daugiau džiaugsmo nei...
Pasiruošimo didžiosioms metų šventėms laikotarpiu automobilių spūstys šalies didmiesčiuose tampa neatsiejama kasdienybės dalimi – ir kartu papildomu streso šaltiniu. Naujas...
Kelionės vis dažniau tampa kalėdinių dovanų pasirinkimu – nuo savaitgalio Europos miestuose iki svajonių atostogų egzotiškuose kraštuose. Tokia dovana kuria...
Artėjančios šventės reiškia gražias, malonias, džiugias ir skanias akimirkas prie šventinio stalo, prie kurio susėsime su mums brangiais žmonėmis. Tačiau...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...