Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Daugybė automobilių pradeda savo gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. Nors daugiausiai automobilių senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, bei aptarė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.
Pirkėjai tiki, kad vokiški automobiliai geriau išlaikyti
26,3 proc. visų naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 18,7 proc. – iš Prancūzijos, 12,4 proc. – iš JAV, 9,1 proc. – iš Italijos, 7,4 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.
„Naudotų automobilių pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad vokiečiai juos prižiūri labiau nei bet kas kitas. Lietuviai mano, kad vairuotojai didžiausioje naudotų transporto priemonių rinkoje nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas automobilių dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos smarkiai priklauso nuo regiono iš kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.
Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų su korozija, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.
Tarp šalių keliaujantys automobiliai turi tam tikrų rizikų
Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau atgimti Lietuvoje.
Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, 18,1 proc. turėjo suklastotą ridą.
Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.
5 šalys, iš kurių įvežama daugiausiai naudotų automobilių į Lietuvą:
1. Vokietija – 26,3%
2. Prancūzija – 18,7%
3. JAV – 12,4%
4. Italija – 9,1%
5. Belgija – 7,4%
Tyrimas atskleidė, kokių spalvų automobiliai dažniausiai patenka į eismo įvykius
Rekordinę 100 tūkst. eurų sumą „Sengirės fondui“ paaukojusi „carVertical“: sprendimą paskatino asmeninės vertybės
Kokias padangas rinktis: universalias ar žiemines?
Tyrimas: į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių rida klastota dažniau nei pirktų šalies viduje
Renkatės senesnį naudotą automobilį? Būkite atsargūs
Tyrimas: dažniausiai apgadinti yra 7-16 metų amžiaus automobiliai
Įvertino automobilių pirkėjų pasirinkimą – dažniausiai lietuviai domisi universalais
Argumentuotos derybos naudoto automobilio kainą gali sumažinti net iki 20 procentų
Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų
Tvarios miestų plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė paskutinįjį – ketvirtąjį – gyvenamųjų namų projekto „Matau Vilnių“ etapą. Sostinės centre, šalia...
Ekspertai sutinka, kad 2023-ieji į technologijų istoriją įeis kaip lūžio metai, daugeliui atvėrę akis apie tikrąsias tinklų ir mašinų galimybes....
Lietuviškas startuolis „Inion Software” trečiąjį šių metų ketvirtį pardavimus padidino beveik 300 proc. Per devynis šių metų mėnesius bendrovės pardavimai...
Lietuvoje aktyviai veikia daugiau nei 870 startuolių, kuriuose dirba 17,8 tūkst. talentų. Per tris pirmuosius metų ketvirčius tik šie startuoliai...
Atėjusi žiema atsineša ne tik minkštą sniegą ir Kalėdas, bet ir tamsą, kuri veikia nuotaiką bei darbingumą. Šviesos poveikis žmogaus...
Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...
Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...
„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...
Domantui Dulkei dabar pats darbymetis. Pirkitpadangas.lt vadovas neslepia, kad jo verslas – labai sezoninis, o artėjant šaltajam metų sezonui ateina...
Už „Taupykite savo laiką“ šūkiu besivadovaujančios logistikos kompanijos „Onzė“ vairo – veikli moteris, mama, kuri nebijo rizikuoti, bandyti ir imti...