Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Suomijoje atliktas tyrimas parodė, jog verta atnaujinti vairavimo įgūdžius ir išmokti vairuoti automobilį klimatui draugiškesniu būdu. Anot tyrimo autorių, vos 15 minučių tokio vairavimo stiliaus pamoka – naudinga ir gamtai, ir piniginei: gali padėti sumažinti kuro sąnaudas bei automobilio emisijas net iki 15%.
Skirtumas – jau po pirmos teorinės pamokos
Šių metų gegužės–birželio mėn. bendrovė „Neste“ ir Suomijos vairavimo mokykla „Ajotunti.fi“ tyrė vairavimo stiliaus ir vairavimo mokymo įtaką klimatui. Tyrimą sudarė dvi dalys: apklausa, padėjusi suprasti 1000 suomių respondentų suvokimą apie klimatui draugišką vairavimą, bei bandomieji važiavimai su „Ajotunti.fi“ mokiniais, atskleidę vairavimo įgūdžių įtaką automobilių išmetamam taršalų kiekiui. Vairavimo mokyklos paieškos ir jos pasirinkimas
„Neste“ ir „Ajotunti.fi“ bandomieji važiavimai buvo atlikti Helsinkyje, Suomijoje. Aštuonių kilometrų maršrutas apėmė važiavimą tiek mieste, tiek greitkelyje. Bandomasis važiavimas su kiekvienu mokiniu iš viso truko dvi valandas.
Pirmojo važiavimo metu vairuotojas važiavo sau įprastu stiliumi. Po jo buvo patikrinami sąnaudų duomenys ir surengiama trumpa teorijos sesija, kurioje buvo aptariami taisytini dalykai, norint važiuoti išskiriant mažiau teršalų. Po jos sekė antrasis važiavimas tuo pačiu maršrutu.
„Bandymų rezultatai parodė, kad išmetamųjų dujų kiekis sumažėjo nuo 6% iki 15%, priklausomai nuo vairuotojo ir jo vairavimo stiliaus. Teorijos sesija bandomojo važiavimo metu lėmė reikšmingus vairavimo pokyčius – važiavimo laiko pagreičio proporcija mažėjo, o vidutinis greitis antrajame rate didėjo mažiau kartų sustojus“, – sako „Ajotunti.fi“ vairavimo instruktorė Kristiina Anunti. „Tele2“ – tvariausia telekomunikacijų bendrovė Europoje, skelbia „Financial Times“
Klimatui draugiškesnio vairavimo žinių vis dar trūksta
Apklausos duomenimis, siekį sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir tausoti gamtą kaip pagrindinį motyvą nurodė net 72% 18–24 m. grupės respondentų. Tuo tarpu draugiškiausiais klimatui vairuotojais save laiko 25–34 m. ir 55–64 m. suomiai. Tiesa, šių amžiaus grupių respondentams svarbu ne tik tausoti gamtą, bet ir sunaudoti mažiau degalų – 67% būtent degalų sąnaudų taupymą įvardijo kaip pagrindinę priežastį rinktis tvaresnį vairavimą. Vis dėlto, kas ketvirtas respondentas negalėjo pasakyti, ar jų vairavimo stilius yra draugiškas klimatui. „Tele2″ grupei – pirmoji vieta „Financial Times“ Europos klimato lyderių reitinge
„Yra didelis skirtumas tarp amžiaus grupių pagal tai, kiek jos išmano apie klimatui draugiškesnio vairavimo principus ir kiek suomių sąmoningai stengiasi vairuoti klimatui draugiškesniu būdu. Ypač svarbu didinti informuotumą apie vairavimo stiliaus poveikį išmetamųjų dujų kiekiui, todėl būtina vairavimo kursuose suteikti tokio vairavimo įgūdžių. Tikime, kad ilgalaikėje perspektyvoje poveikis ypač jauniems vairuotojams bus reikšmingas“, – sako „Neste“ rinkodaros ir komunikacijos viceprezidentas Mika Hyötyläinen.
Anot jo, be esamų automobilių taršą padedančių mažinti sprendimų, tokių kaip mažiau emisijų išskiriantys degalai ir transporto priemonės, reikia ieškoti ir papildomų būdų, mažinančių transporto sukeliamą taršą. Atsakingas požiūris į mokymąsi vairuoti ir KET bilietai
„Mūsų tyrimas įrodė vairavimo pamokų įtaką važiavimo metu išmetamų teršalų kiekiui. Taip pat siekiame paskatinti klimatui draugiškesnio vairavimo įgūdžius tapti svarbesne vairavimo mokymo dalimi tiek Suomijoje, tiek užsienyje. Jei visi mokiniai gautų tokias pačias instrukcijas, tai padarytų reikšmingą įtaką vairavimo kultūrai ateityje“, – sako M. Hyötyläinen.
Automobilio tarša priklauso ir nuo pasirenkamo maršruto. Tai 2020 m. pavasarį atskleidė „Neste“, „HERE Technologies“ ir „PTV Group“ tyrimas. Helsinkio metropolinėje zonoje atlikti bandymai parodė, kad pasirinkus klimatui palankesnį maršrutą CO2 emisijos gali sumažėti iki 6%, palyginti su greičiausiu maršrutu, kurį dažniausiai rekomenduoja navigacinės programėlės.
Lietuva ir tvari aviacija: ar mes pasiruošę pokyčiams?
„Neste“ sulaukė pasaulinio pripažinimo tvarumo indekse
Elektromobilių rinkai lėtėjant, ieško sprendimų tvaresniam dyzelinui: ar Lietuvoje tai taps norma?
Nuskendusių žvejybinių tinklų traukimas iš Baltijos jūros dugno bus tęsiamas ir ateinančiais metais: tam gyventojų pagalba surinkta solidi finansinė parama
Baltijos jūros gerovė – ne tik pajūrio gyventojų rūpestis: prie prastos situacijos prisideda ir vilniečiai
„Neste“ partnerystės Suomijoje ir Baltijos šalyse prisideda prie augančių tvarumo standartų renginiuose
Konferencija „Deep Tech Atelier 2024“ skirta biotechnologijoms ir kosmoso technologijoms: startuoliai pristatys idėjas tarptautiniams investuotojams
Dvidešimtą kartą paskelbtas tvariausių pasaulio įmonių šimtukas
„Neste Lietuva“ mažina dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų kainą
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...