Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip teigia technologijų ekspertai, stiprios produktų kūrimo komandos turi ne tik techninius gebėjimus, bet ir organizacijos paramą bei kultūrą, kurioje komanda gali veikti savarankiškai, jaustis atsakinga už rezultatą ir turėti prieigą prie visų reikalingų resursų, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
Sėkmės receptas – iš 4 ingredientų
Pasak „Omnisend“ produkto direktoriaus Žilvino Lešinsko, komandos sėkmė priklauso nuo keturių pagrindinių komponentų: autonomijos, savininkiškumo, atskaitomybės ir stiprios organizacinės paramos. Kiekvienas komponentas – svarbus savarankiškai, bet tik veikiant kartu jie užtikrina efektyvią ir į rezultatą orientuotą darbo kultūrą.
„Autonomija – tai komandos galimybė savarankiškai priimti sprendimus dėl klientų problemų sprendimo būdų. Tačiau laisvė nėra visiškai absoliuti – komanda turi turėti aiškias kryptis ir nuolatinį dialogą su vadovais, kad nenukryptų nuo tikslų,” – teigia Ž. Lešinskas.
Pasak jo, autonomija taip pat reiškia tinkamą komandos struktūrą. „Produkto komandoje esantys skirtingų sričių specialistai – nuo inžinierių iki dizainerių – gali kartu dirbti sprendžiant sudėtingus iššūkius ir lengviau rasti sprendimus, nes visi dirba prie to paties tikslo.”
Kodėl savininkiškumas ir atskaitomybė yra būtini?
Pasak eksperto, sparčiai augančiose technologijų įmonėse komandos nariai skatinami prisiimti savininkiškumą už savo darbą. Tai reiškia, kad kiekvienas komandos narys rūpinasi ne tik savo atlikta užduotimi, bet ir viso produkto funkcionalumu, greitaveika ir kokybe.
„Savininkiškumo kultūra turi būti vystoma nuo pirmosios darbo dienos. Kiekvienas turi suprasti, kodėl jų darbas svarbus įmonės ir kliento sėkmei. Svarbu, kad visi jaustų atsakomybę už savo veiksmų pasekmes ir ilgalaikį produkto augimą,“ – paaiškina Ž. Lešinskas.
Kartu su savininkiškumu, komandos stebi savo darbo efektyvumą naudodamos metrikas. Nuolatinis savo pažangos ir rezultatų vertinimas padeda komandoms laikytis atskaitomybės principų ir įsitraukti į nuolatinį tobulėjimo procesą.
Misijos, ne projektai: į rezultatą orientuotas darbas
Technologijų produktus kuriančiose komandose darbas organizuojamas ne aplink projektus, o aplink misijas – aiškiai apibrėžtus tikslus, siekiančius ilgalaikės vertės kūrimo. Tai, anot „Omnisend“ atstovo, gerokai skiriasi nuo įprasto verslo modelio.
„Skirtumas tarp projekto ir misijos yra svarbus: projektai – tai konkretūs veiksmai, o misijos – ilgalaikės vertės siekimas klientui ar verslui. Dirbdami ties misijomis, komandos turi laisvę ieškoti inovatyvių sprendimų ir lengviau prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų,“ – paaiškina Ž. Lešinskas.
Organizacijos vaidmuo: parama ir nuolatinis dialogas
Tam, kad komandos galėtų veikti efektyviai, reikalinga nuolatinė organizacijos parama. Pasak Ž. Lešinsko, labai svarbu, kad komandos ne tik dalintųsi savo pažanga, bet ir gautų atsiliepimus iš kitų skyrių. Tai užtikrina sklandų informacijos perdavimą ir leidžia komandoms veikti sinchroniškai su bendrais įmonės tikslais.
„Kuriant naujas produkto funkcijas, svarbu nuolat palaikyti dialogą tarp komandos narių ir kitų skyrių, tokių kaip pardavimai ar klientų aptarnavimas. Kiekvienas turi jaustis įsitraukęs į produkto vystymo procesą, kad bendradarbiavimas būtų efektyvus ir klientai gautų vertę greičiau,“ – priduria „Omnisend“ produkto direktorius Ž. Lešinskas.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
Ekspertas tikina: dirbtinis intelektas – ne baubas, o pagalbininkas aptarnaujant klientus
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Verslas – prieš GPM didinimą: talentai pasirinks dirbti ten, kur jų indėlis vertinamas, o ne baudžiamas
Steigiama organizacija „Švietimas numeris vienas“: tikslas – Lietuva švietimo lyderė Europoje
Pavasaris žadina ne tik gamtą, bet ir pinigines: kovo 8-ąją pirkėjai šluoja el. parduotuves
Daugiakanalės rinkodaros sprendimai automobilių dalims – ne tik parduoda, bet ir saugo aplinką
Užtenka vos dienos: technologijų bendrovės atranda netikėtų būdų vartotojų patirčiai pagerinti
B2B marketingo ateitis 2025 m.: kokie pokyčiai laukia ir kaip jiems pasiruošti?
Valentino diena – auksinė verslo galimybė, kurią daugelis vis dar praleidžia
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...