Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau.
Kas lemia didžiausias sąnaudas?
Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių lenktyninių automobilių, varomą V10 atmosferiniu varikliu.
„Skaičiuojame, kad, pavyzdžiui, 1006 km lenktynėse Palangoje, priklausomai nuo taktikos ir važiavimo tempo, galime sunaudoti apie 400–500 litrų degalų per vienas varžybas. Tačiau vairavimas lenktynėse tikrai neturėtų būti lyginamas su kelione į pajūrį. Keliaujant standartiniu šeimos automobiliu, vidutinės degalų sąnaudos dažnai siekia 6–8 litrus 100 kilometrų, o lenktynių trasoje degalų suvartojimas gali siekti net 60–80 litrų per valandą – priklausomai nuo trasos tipo ir važiavimo intensyvumo.
Reikėtų prisiminti, kad agresyvus greitėjimas ir stabdymas, per didelis greitis, netinkamas padangų slėgis ar sunkus bagažas – visa tai didina sąnaudas. Vairuojant apgalvotai galima pastebimai sumažinti tiek degalų sąnaudas, tiek išlaidas“, – sako E. Navikauskas.
Svarbi techninė būklė ir degalų kokybė
E. Navikausko teigimu, automobilio techninė būklė turi tiesioginę įtaką degalų sąnaudoms.
„Netinkamas padangų slėgis gali padidinti sąnaudas net iki 10 procentų, o užsikimšęs oro filtras – dar labiau. Svarbu ir tai, kokius degalus renkatės, pavyzdžiui, „premium“ rūšies dyzelinas pagerina variklio darbą, jis greičiau reaguoja į akseleratoriaus spustelėjimą, yra užtikrinama geresnė variklio apsauga, optimalesnis veikimas bei mažesnės degalų sąnaudos“, – pabrėžia E. Navikauskas.
Jam antrina degalinių tinklo „Circle K“ degalų kategorijos vadovas Baltijos šalims Rokas Laurinavičius. Vasaros savaitgaliai skirti Lietuvos pažinimui?
„Automobilyje per degalų sistemą prateka tūkstančiai litrų degalų, todėl laikui bėgant joje gali susidaryti nuosėdų ir apnašų. Tai gali užkimšti degalų įpurškimo sistemą – į variklį pateks neoptimalus degalų kiekis, dėl to didės sąnaudos, mažės variklio galia, o kartu ir didės rizika patirti techninių gedimų. Norint to išvengti, rekomenduojame rinktis aukštesnės kokybės degalus.
Pavyzdžiui, mūsų tinkle siūlomas benzinas su multifunkciniais priedais turi trinties modifikatorių, kurie padeda varikliui dirbti efektyviau, bei valančių priedų, palaikančių švarią degalų ir variklio sistemą“, – aiškina R. Laurinavičius. Neuroįvairovė darbe praturtina ir skatina mokytis bei keistis
Esminiai skirtumai tarp vairavimo mieste ir greitkelyje
E. Navikauskas teigia, kad važiuojant mieste kuro sąnaudas didina dažnas stabdymas ir greitėjimas, ypač esant intensyviam eismui ar spūstims. Tuo tarpu automagistralėje važiuojant tolygiu greičiu degalų suvartojimas paprastai būna mažesnis. Patobulintas fintech sektoriaus įmonių reguliavimo modelis – kuras Lietuvai konkurencinėse lenktynėse
„Visgi viršijus tam tikrą greitį – dažniausiai apie 120 km/h – didėja oro pasipriešinimas, todėl kuro sąnaudos ima augti net ir važiuojant be sustojimų. Ekonomiškiausias variantas – išlaikyti tolygų, optimalų greitį be staigių manevrų ir staigaus akseleravimo“, – aiškina E. Navikauskas.
Pasak lenktynininko, norint sumažinti sąnaudas mieste, verta pasinaudoti ir kitomis priemonėmis. „Jei stovėjimas trunka ilgiau nei minutę, rekomenduojama išjungti variklį. Modernūs automobiliai su „Start-Stop“ sistema tai padaro automatiškai“, – priduria E. Navikauskas. Greičiau nei į lietuvišką pajūrį
Spūsčių metas jau čia – kaip nešvaistyti degalų ir nervų?
Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes
Ekspertų patarimai ilgoms kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį
Artėjant Joninėms – pilnesni bakai: kada ir kiek degalų užsipila Lietuvos vairuotojai
Kaip saugiai gabenti degalus: 5 svarbiausi patarimai
Kada geriausia plauti automobilį? 5 patarimai, kurie padės švara džiaugtis ilgiau
Automobilio plovimas žiemą: kodėl tai ne tik estetikos klausimas, bet ir svarbus saugumo faktorius?
Žiemos keliai – ne lenktynių trasa: kaip užtikrinti savo ir kitų saugumą
Neužsiveda automobilis? Galbūt neteisingai pasirinkote dyzeliną
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...