Paskelbta
1 metai prieš-
Eisme dalyvaujančių vairuotojų patirtys apie tai, kas automobilius vairuoja drausmingiau ir dažniau laikosi vairavimo kultūros, yra skirtingos. Dalis gyventojų linkę manyti, kad visgi vairuojant ne nuosavą, o įmonės ar tarnybinį automobilį atsakomybės kelyje kartelė būna iškelta daug aukščiau. Kaip yra iš tiesų − atskleidžia draudikų turimi transporto priemonių žalų statistikos duomenys.
Remiantis naujausiais „Lietuvos draudimo“ duomenimis, per aštuonis šių metų mėnesius (sausis – rugpjūtis) verslui priklausančių transporto priemonių žalų skaičius viršijo 12 tūkst. atvejų. Tuo metu fizinių asmenų transporto priemonių žalų per tą patį laikotarpį buvo registruota daugiau nei dvigubai daugiau – 28 tūkst. atvejų. Abejais atvejais bendrai skaičiuojamos ir privalomojo civilinės atsakomybės, ir savanoriškojo (KASKO) draudimo žalos. Nuomonės formuotojai iš Europos tikrino kokius automobilius vairuoja lietuviai
Taigi, kaip pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas, lyginant registruotų transporto žalų skaičius, daug daugiau eismo įvykių patiria asmeninės transporto priemonės.
Tačiau pasak eksperto, čia esminis veiksnys yra žalų dažnis, kuris skaičiuojamas atsižvelgiant į bendrus apdraustų transporto priemonių skaičius, kurie taip pat reikšmingai skiriasi – privačių transporto priemonių yra žymiai daugiau, tad ir apdraudžiama jų daugiau.
„Palyginus transporto priemonių žalų dažnį, paaiškėja, kad nesvarbu, ar automobilis yra asmeninis, ar priklauso įmonei. Žalų dažnis abiem atvejais išlieka kone identiškas, taigi galima teigti, kad lietuvių įpročiai, kaip jie vairuoja verslo ir asmeninį automobilį, praktiškai nesiskiria“, − komentuoja G. Petrikas. NT tendencijos pajūryje
Draudimo ekspertas pažymi, kad automobilių žalų dažnis išlieka gana panašus pastaruosius trejus metus. Todėl galima daryti prielaidą, kad vairuotojų įpročiai ir jų atsargumas kelyje nėra stipriai veikiami to, kam priklauso automobilis.
„Daug didesnę įtaką žaloms ir avaringumui turi ne tai, kam valdymo teise priklauso automobilis, o kiti faktoriai, pavyzdžiui, bendra vairavimo kultūra, vairuotojų stažas ir įgūdžiai, oro sąlygos, laukiniai gyvūnai keliuose, kitų vairuotojų veiksmai, galintys sukelti eismo įvykius“, − sako G. Petrikas.
Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys, transporto priemonių KASKO draudimo žalų dažnis yra gerokai aukštesnis nei privalomojo civilinės atsakomybės draudimo. Anot eksperto, tam įtakos iš dalies turi platesnis savanoriško draudimo apsaugų spektras. Lietuvių svajonių automobilis – hibridas
„KASKO automobilių draudimu įprastai draudžiami naujesni ir brangesni automobiliai, siekiant visapusiškai apsaugoti pačią transporto priemonę. O civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas visiems automobiliams be išimčių, ir juo atlyginama žala, sukelta kitoms transporto priemonėms, eismo dalyviams ar kelių infrastruktūrai“, – sako G. Petrikas.
Transporto žalų skyriaus vadovas priduria, kad bendras fiksuojamų žalų skaičius kasmet didėja tiek komercinio, tiek civilinės atsakomybės transporto draudimo srityse: „Viena iš pagrindinių to priežasčių yra tai, kad įregistruotų transporto priemonių skaičius Lietuvoje kasmet auga, todėl eismui intensyvėjant padidėja ir rizika patekti į autoįvykius, ypač vasaros sezonu pajūrio miestuose ar kurortuose, o rudenį didmiesčiuose.“ Mitas ar tiesa, kad lietuviai vairuoja kaip italai?
Per aštuonis šių metų mėnesius „Lietuvos draudimas“ transporto žalų nuostoliams atlyginti jau yra skyręs 54 mln. eurų, iš kurių 18 mln. teko verslo ir tarnybinių automobilių žaloms, o 36 mln. eurų gyventojų transporto priemonių žaloms kompensuoti. Laukia pokyčiai keliuose
Draudikai suskaičiavo: kas patiria daugiau žalų − butų ar individualių namų savininkai
Rugsėjis grąžino vairuotojus į realybę: išaugo eismo įvykių žalų skaičius
Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių
Lietuviai automobiliu jau pasiekia atokiausias Europos vietas – ką pravartu žinoti vairuojant užsienyje?
Netikėti iššūkiai: 3 iš 4 vairuotojai kelyje sutinka paspirtukus – kaip išvengti nelaimių?
Psichologai: vaikai žino eismo taisykles, tačiau jų nesilaiko – kaip paaiškinti tokį elgesį?
Ekspertai: apsidraudę, bet ar apsaugoti – kas trečias gyventojas nežino savo būsto draudimo galimybių
Tyrimas: gyventojai nurodo gyvenantys geriau − jų namų turto vertė per metus išaugo
Ekspertai: kaimynams padaryta žala – ne tik piniginiai nuostoliai, bet ir emocinis stresas

Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...