Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Eisme dalyvaujančių vairuotojų patirtys apie tai, kas automobilius vairuoja drausmingiau ir dažniau laikosi vairavimo kultūros, yra skirtingos. Dalis gyventojų linkę manyti, kad visgi vairuojant ne nuosavą, o įmonės ar tarnybinį automobilį atsakomybės kelyje kartelė būna iškelta daug aukščiau. Kaip yra iš tiesų − atskleidžia draudikų turimi transporto priemonių žalų statistikos duomenys.
Remiantis naujausiais „Lietuvos draudimo“ duomenimis, per aštuonis šių metų mėnesius (sausis – rugpjūtis) verslui priklausančių transporto priemonių žalų skaičius viršijo 12 tūkst. atvejų. Tuo metu fizinių asmenų transporto priemonių žalų per tą patį laikotarpį buvo registruota daugiau nei dvigubai daugiau – 28 tūkst. atvejų. Abejais atvejais bendrai skaičiuojamos ir privalomojo civilinės atsakomybės, ir savanoriškojo (KASKO) draudimo žalos. Nuomonės formuotojai iš Europos tikrino kokius automobilius vairuoja lietuviai
Taigi, kaip pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas, lyginant registruotų transporto žalų skaičius, daug daugiau eismo įvykių patiria asmeninės transporto priemonės.
Tačiau pasak eksperto, čia esminis veiksnys yra žalų dažnis, kuris skaičiuojamas atsižvelgiant į bendrus apdraustų transporto priemonių skaičius, kurie taip pat reikšmingai skiriasi – privačių transporto priemonių yra žymiai daugiau, tad ir apdraudžiama jų daugiau.
„Palyginus transporto priemonių žalų dažnį, paaiškėja, kad nesvarbu, ar automobilis yra asmeninis, ar priklauso įmonei. Žalų dažnis abiem atvejais išlieka kone identiškas, taigi galima teigti, kad lietuvių įpročiai, kaip jie vairuoja verslo ir asmeninį automobilį, praktiškai nesiskiria“, − komentuoja G. Petrikas. NT tendencijos pajūryje
Draudimo ekspertas pažymi, kad automobilių žalų dažnis išlieka gana panašus pastaruosius trejus metus. Todėl galima daryti prielaidą, kad vairuotojų įpročiai ir jų atsargumas kelyje nėra stipriai veikiami to, kam priklauso automobilis.
„Daug didesnę įtaką žaloms ir avaringumui turi ne tai, kam valdymo teise priklauso automobilis, o kiti faktoriai, pavyzdžiui, bendra vairavimo kultūra, vairuotojų stažas ir įgūdžiai, oro sąlygos, laukiniai gyvūnai keliuose, kitų vairuotojų veiksmai, galintys sukelti eismo įvykius“, − sako G. Petrikas.
Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys, transporto priemonių KASKO draudimo žalų dažnis yra gerokai aukštesnis nei privalomojo civilinės atsakomybės draudimo. Anot eksperto, tam įtakos iš dalies turi platesnis savanoriško draudimo apsaugų spektras. Lietuvių svajonių automobilis – hibridas
„KASKO automobilių draudimu įprastai draudžiami naujesni ir brangesni automobiliai, siekiant visapusiškai apsaugoti pačią transporto priemonę. O civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas visiems automobiliams be išimčių, ir juo atlyginama žala, sukelta kitoms transporto priemonėms, eismo dalyviams ar kelių infrastruktūrai“, – sako G. Petrikas.
Transporto žalų skyriaus vadovas priduria, kad bendras fiksuojamų žalų skaičius kasmet didėja tiek komercinio, tiek civilinės atsakomybės transporto draudimo srityse: „Viena iš pagrindinių to priežasčių yra tai, kad įregistruotų transporto priemonių skaičius Lietuvoje kasmet auga, todėl eismui intensyvėjant padidėja ir rizika patekti į autoįvykius, ypač vasaros sezonu pajūrio miestuose ar kurortuose, o rudenį didmiesčiuose.“ Mitas ar tiesa, kad lietuviai vairuoja kaip italai?
Per aštuonis šių metų mėnesius „Lietuvos draudimas“ transporto žalų nuostoliams atlyginti jau yra skyręs 54 mln. eurų, iš kurių 18 mln. teko verslo ir tarnybinių automobilių žaloms, o 36 mln. eurų gyventojų transporto priemonių žaloms kompensuoti. Laukia pokyčiai keliuose
Patvirtinta nauja „Lietuvos draudimo“ valdyba, finansų vadovu paskirtas R. Rybkovskis
Kodėl atostogos ne visada suveikia?
Vasaros iššūkiai keliautojams: kuriose šalyse lietuvių atostogos nuostolingiausios?
Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių
Telefonuose – visas gyvenimas: kaip juos apsaugoti keliaujant užsienyje?
AB „Lietuvos draudimas“ 2025 m. pirmojo ketvirčio finansiniai rezultatai
Tyrimas: kas antras lietuvis elektromobilį rinktųsi dėl finansinės paskatos
Krizės versle: ne tik dėl priešo už vartų
Tyrimas: įsigyti elektromobilį labiausiai motyvuoja kompensacijos ir nemokamas parkavimas
Prognozės: 50 % biuro darbo vietų gali išnykti. Ar Lietuva pasiruošusi šiam pokyčiui, ir ką turi daryti darbuotojai bei valdžia?...
Gran Kanarija ir toliau traukia platų tarptautinių pirkėjų ratą – nuo tų, kurie persikelia dėl geresnio gyvenimo būdo, iki investuotojų,...
Graikijos nekilnojamojo turto rinka 22025 metais yra pasirengusi toliau augti, didėjant nekilnojamojo turto vertei ir išliekant stabiliai paklausai tiek iš...
Kaina, vieta, plotas ir statytojo patirtis – tai pagrindiniai kriterijai renkantis naują būstą. Vis dėlto daugelis pirkėjų išsamiau neįvertina aspektų,...
Jūs jau išbandėte „ChatGPT“, galbūt keletą kitų dirbtinio intelekto (DI) įrankių (tarkime, „RightBlogger“), ir dabar svarstote, kaip su DI užsidirbti...
Ilsėtis turėtų būti natūralu. Vis dėlto vis daugiau žmonių sako, kad net per atostogas jiems nepavyksta iš tikrųjų atsipalaiduoti –...
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia,...
Baltijos šalys Europoje išsiskiria ne tik greitai augančiu kibernetinių atakų skaičiumi, bet ir unikaliu jų pobūdžiu. Nepaisant to, kad Lietuvoje...
Kai namuose kažkas negerai, dažniausiai tai pirmieji pajaučia augintiniai. Šio įvykio pagrindinis herojus – mažas baltas šuniukas, kuris, būtent dėl...
Įsibėgėjusi vasara daugeliui dirbančių tėvų Lietuvoje – tikras galvosūkis: kaip pasirūpinti vaikais, kai mokyklos atostogauja, o darželiai užveria duris? Specialistai...