Sekite naujienas

Ekspertai

Mokslininkė apie „Tupperware“ bankrotą: tai nebūtinai reiškia pabaigą

L

Paskelbta

-

Ilgamečiams vartotojams JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankrotas gali atrodyti kaip seno gero draugo praradimas. Ne vienas užaugo matydamas „Tupperware“ gaminius namų virtuvėje, o kartais šie patvarūs gaminiai būdavo perduodami iš kartos į kartą. Lojaliems klientams kelia nerimą tai, kad prekės ženklas, kuriuo jie nuoširdžiai pasitikėjo, dabar susiduria su neaiškia ateitimi. Kyla klausimų, ar dar bus galima įsigyti „Tupperware“ ir ateityje, ar bus išlaikoma jų gaminių kokybė. Daugeliui šis žlugimas reiškia savotišką eros pabaigą, kelia nostalgiją tiems laikams, kai patikimi ir patvarūs gaminiai buvo laikomi įprastu reiškiniu.

Reklama

„Lietuvoje puikiai žinoma JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankroto byla atskleidžia esminę verslo prisitaikymo pamoką ir parodo, kaip veikia rinkos jėgos – visai kaip ekosistemos“, – sako Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto doktorantė Gabija Stanislovaitytė komentuodama neseniai pasaulį apskriejusią žinią apie vieno didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų žlugimą.

Verslo modelis nespėjo prisitaikyti prie rinkos

Pavadinimas „Tupperware“ dažnai laikomas patvarios, daugkartinio naudojimo maisto saugojimo dėžutės sinonimu, o jų pagrindinė pardavimo strategija, skatinanti vartotojų lojalumą socialiniais susibūrimais, tapo socialiniu reiškiniu, žinomu kaip „Tupperware“ vakarėliai.

„Šis unikalus pardavimo modelis klestėjo tais laikais, kai tarpasmeninė rinkodara ir stiprūs bendruomenės ryšiai buvo labai svarbūs vartotojų pirkimo elgsenai. Tačiau dabar matome, kad pasaulinė rinka yra pasikeitusi ir šiuolaikinis vartotojas reikalauja patogumo, įperkamumo ir dalyvavimo skaitmeninėje aplinkoje, o tai sritys, kuriose „Tupperware“ atsilieka“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Kaip ekosistemos priklauso nuo harmonijos, taip ir įmonės turi prisitaikyti prie rinkos dinamikos pokyčių ir rasti pusiausvyrą“, – pasitelkdama sistemų teoriją kaip analogiją doktorantė pasakoja, kad įmonės susideda iš tarpusavyje susijusių komponentų – gamybos, platinimo, rinkodaros ir inovacijos, visa tai turi veikti darniai, jei siekiama užtikrinti ilgalaikį įmonės išlikimą.

Pasak jos, elektroninės prekybos ir tiesioginio pardavimo vartotojams kanalų augimas, ypač paspartėjęs pandemijos metu, rodo esminius šiuolaikinės rinkos aplinkos pokyčius. Prekiniams ženklams, kurie greitai prisitaikė prie šių pokyčių (pvz., „Rubbermaid“ ir „Pyrex“), pasisekė pasiūlyti įperkamas alternatyvas per internetines platformas.

carvertical VIN patikra

„Gamtoje rūšys, kurios negeba prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, galiausiai išnyksta. „Tupperware“ negebėjimas prisitaikyti prie naujovių, nenoras keisti verslo struktūros privertė ją atsilikti nuo inovatyvesnių konkurentų. Besąlygiškas pasitikėjimas senu pardavimo modeliu rodo tai, ką galima pavadinti „evoliuciniu sąstingiu“. Nediegiant naujovių ir nevystant internetinės prekybos prekės ženklas buvo izoliuotas nuo pagrindinės rinkos“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„The Economic Times“ minima, kad „Tupperware“ finansinės problemos neleido daug reinvestuoti į mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas, o tai dar labiau stabdė modernių, ekologiškų ir technologijomis patobulintų produktų, kurie galėjo pritraukti šiuolaikinius klientus, gamybą. Vadovaujantis pagrindiniais ekonominiais principais galima įžvelgti gerą pamoką: įplaukų srautas yra labai svarbus verslo operacijoms palaikyti, kaip energija gyvybiškai reikalinga biologiniams organizmams. „Tupperware“ nebeturėjo kapitalo šioms veikloms skatinti, tad teko iškelti bankroto bylą.

Nesugebėta išnaudoti populiarumo „TikTok“

Jaunoji mokslininkė atkreipia dėmesį į tai, kad per pastaruosius metus „Tupperware“ išpopuliarėjo „TikTok“ vaizdo įrašais, pabrėžiančiais prekės ženklo estetiką, ilgaamžius gaminius ir nostalgišką vertę. Naudotojai demonstravo turimas „Tupperware“ kolekcijas ir skleidė žinią, kad gaminiai tinkami naudoti dešimtmečius, skatino kalbas apie augančias perdirbimo ir „zero waste“ tendencijas, padedančias prekės ženklui iš naujo išgarsėti tarp jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų.

Vis dėlto internetinio populiarumo nepakako siekiant išlaikyti ilgalaikį pardavimų augimą ar išspręsti pagrindines įmonės finansines problemas. Nors „TikTok“ tendencijos galėjo paskatinti tam tikrą susidomėjimą „Tupperware“ produktais, tai nereiškė didelio pardavimų padidėjimo, reikalingo norint įveikti didėjančias skolas ir pasenusį verslo modelį.

„Socialinio tinklo „TikTok“ nuomonės formuotojai ir eiliniai vartotojai akcentavo „Tupperware“ patrauklumą priskirdami jį prie šiuolaikinių ekologiškų judėjimų, susijusių su tvarumu ir daugkartiniu naudojimu. Daugelis jaunų vartotojų, nostalgiškai vertindami 90-inių kultūrą, pristatė „Tupperware“ kaip tvaresnės, ne vienkartinės eros simbolį. Manau, kad prekės ženklo nesugebėjimas skaitmeninio populiarumo paversti tvirta elektroninės prekybos strategija ar tvariu verslo augimo pagrindu išdavė gilesnes sistemines įmonės nesėkmes“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ bankroto istorija yra priminimas, kad populiarumas tokiose platformose kaip „TikTok“ gali sukelti trumpų kultūrinės svarbos akimirkų, tačiau ne visada gali paskatinti tvarų verslo augimą, nebent įmonė sugeba pasinaudoti šiuo vienkartiniu impulsu. Nors „TikTok“ tendencijos neabejotinai atgaivino susidomėjimą „Tupperware“ istorija ir estetika, įmonės nesugebėjimas pritaikyti savo verslo modelio, ypač internetinių pardavimų srityje, reiškė, kad socialinės žiniasklaidos dėmesys nėra pajėgus atsverti įmonės finansinių ir veiklos problemų.

Pabaiga gali tapti nauja pradžia

Jaunoji mokslininkė pažymi, kad, nepaisant dabartinių iššūkių, „Tupperware“ bankrotas nebūtinai reiškia pabaigą. Ji įsitikinusi, kad sunkumai galėtų pasitarnauti kaip apmąstymų ir pertvarkos pamatas, suteikiantis galimybę prisitaikyti ir perorientuoti veiklą.

Pasak jos, viena iš „Tupperware“ galimybių – panaudoti sukauptą intelektinį turtą ir praplėsti gamybą atsižvelgiant į šiuolaikines tendencijas, pavyzdžiui, sutelkiant dėmesį į tvarius, ekologiškus produktus, kurie yra ypač aktualūs aplinką tausojantiems vartotojams.

„Restruktūrizavusi, didindama veiklos efektyvumą ir investuodama į stipresnę el. komerciją „Tupperware“ gali pozicionuoti save kaip prekės ženklą, jungiantį tradicijas su naujovėmis ir inovacijomis. Panašiai kaip rūšys, patiriančios genetines mutacijas, gali klestėti naujoje aplinkoje, restruktūrizuojančios įmonės gali atsinaujinti ir prisitaikyti, kad išgyventų ir net klestėtų konkurencingoje rinkoje“, – sako G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ nesugebėjimas žengti kartu su konkurentais vis labiau skaitmeninamoje rinkoje rodo esminį nuolatinių naujovių ir prisitaikymo poreikį. Jei įmonė išgyvens bankrotą ir grįš į rinką kaip restruktūrizuotas subjektas, socialinė žiniasklaida neabejotinai atliks svarbų vaidmenį jos atkūrimo strategijoje.

„Išnaudodamas savo nostalgišką patrauklumą, ekologinį potencialą ir įsimintiną internetinę sėkmę prekės ženklas galėtų išsiskirti sau naują nišą. Ko gero, būtent „TikTok“ vartotojai galėtų būti pagrindiniai šios pertvarkos partneriai, padedantys „Tupperware“ vėl susisieti su jaunesniais, į tvarumą orientuotais vartotojais, kurie vertina ir tradicijas, ir naujoves“, – svarsto G. Stanislovaitytė.

 

Skaitykite

Naujienos

Verslas5 val prieš

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...

Verslas9 val prieš

Pelningai 2024-uosius metus baigę Vilniaus šilumos tinklai įgyvendino strateginius projektus ir didino investicijas

2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...

Verslas1 d. prieš

„Hero“ projektas žingsnis po žingsnio artėja link finišo: patalpos jau įrengiamos pagal nuomininkų poreikius, vyksta aplinkotvarkos darbai

Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...

Startuoliai2 d. prieš

Kauno startuolių bendruomenė – investicijos į mokslinius tyrimus ir antreprenerystę

2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...

Verslas2 d. prieš

Greta Ranonytė. 152 milijardai eurų – ne riba. Kiek dar gali augti „fintech“ Lietuvoje?

Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...

Ekspertai

Ekspertai23 val prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai1 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai2 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai6 d. prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Ekspertai6 d. prieš

Motociklų sezonas įsibėgėja: kodėl svarbu vairuoti atidžiau?

Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |