Sekite naujienas

Ekspertai

Tyrimas atskleidė lietuvių pasirinkimus: elektromobiliai patrauklūs dėl pagrindinio jų privalumo

L

Paskelbta

-

Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai technologijų pažangai, vis labiau vertinami šių transporto priemonių privalumai. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas reprezentatyvus gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė − kaip pagrindinį elektromobilių privalumą daugiau nei trečdalis šalies gyventojų (37 proc.) išskiria ekonomiškumą ir mažesnes eksploatacijos išlaidas.

Reklama

Leidžia sumažinti išlaidas transportui

Pasaulinė elektromobilių rinka nuosekliai auga − Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, 2023 m. elektromobilių pardavimai padidėjo 3,5 mln. vienetų ir pasiekė 40 mln. transporto priemonių. Remiantis agentūra „Reuters“, praėjusiais metais visiškai elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai pasaulyje išaugo ketvirtadaliu, viršydami 17 mln. šios rūšies transporto priemonių vienetų.

Kokia elektromobilių skvarba Lietuvos automobilių parke? „Regitros“ duomenimis, elektromobilių skaičius šalies keliuose trečius metus iš eilės paauga vidutiniškai 50 proc. kasmet, ir šiuo metu Lietuvos keliuose yra registruota apie 28,5 tūkst. elektromobilių. Pagrindinio diržo keitimas

Remiantis „Lietuvos draudimo“ tyrimo duomenimis, lietuviai patvirtina praktiškų ir taupių vairuotojų vardą. Jie elektromobilius visų pirma vertina ir renkasi dėl ekonomijos ir mažesnių eksploatavimo išlaidų – nenaudojant vidaus degimo variklio atkrenta būtinos išlaidos dyzelinui arba benzinui.

„Augant gyventojų finansiniam sąmoningumui ir siekiui optimizuoti transportui skiriamas išlaidas, didėja ir elektromobilių paklausa. Mažesnės eksploatacinės sąnaudos, ilgalaikė ekonomija bei valstybės taikomos skatinimo priemonės sudaro palankias sąlygas rinktis transporto alternatyvas. Ši tendencija turėtų stiprėti, nes elektromobilių infrastruktūra šalyje kryptingai plečiama, ir technologijoms tobulėjant elektra varomų automobilių patrauklumas didėja“, – sako Raimondas Geleževičius, „Lietuvos draudimo“ privačių klientų departamento direktorius.

Mažesnis poveikis aplinkai – prioritetas jauniems vairuotojams

carvertical VIN patikra

Tyrimo duomenys taip pat atskleidžia, jog ekologiškumas ir mažesnis poveikis aplinkai yra antras pagal svarbą kriterijus, lemiantis elektromobilių pasirinkimą – jį išskyrė kiek daugiau nei ketvirtadalis (28 proc.) respondentų. Pagrindinio ekrano suasmeninimo laisvė ir apsauga nuo pykinimo važiuojant

Pasak R. Geleževičiaus, ši tendencija ypač ryški tarp jaunesnio amžiaus bei aukštesnio išsilavinimo asmenų, kurie linkę teikti pirmenybę tvarumui ir ilgalaikiam aplinkosauginiam poveikiui.

„Reikšmingai daliai vairuotojų elektromobiliai tampa ne tik ekonomiškai pagrįstu, bet ir vertybiniu pasirinkimu. Prie geresnės aplinkos ir gamtos išsaugojimo jie nusprendžia prisidėti rinkdamiesi ekologišką transporto priemonę. Ilgainiui ši tendencija gali tapti dar reikšmingesnė, ypač atsižvelgiant į griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus ir didėjantį visuomenės dėmesį klimato kaitos problemoms“, – pažymi ekspertas.

Europos aplinkos agentūra (EEA) prognozuoja, kad tobulėjant gamybos procesams ir švarėjant elektros energijos šaltiniams, iki 2050 m. elektromobilių gyvavimo ciklo tarša galėtų sumažėti virš 70 proc. Be to, akcentuojama ir elektromobilių keliamo mažesnio triukšmo svarba.

„Tai ypač aktualu gyvenant ir judant miesto aplinkoje, kur oro tarša ir triukšmo lygis tiesiogiai veikia gyventojų sveikatą bei gyvenimo kokybę. Šiuo atveju dėsninga, jog tylus ir sklandus elektromobilių važiavimas yra reikšmingas kriterijus kas ketvirtam šalies gyventojui (28 proc.)“, – akcentuoja R. Geleževičius. Papildomas darbas po pagrindinio darbo valandų

Kokios didžiausios dvejonės

Kaip rodo tyrimas, dalis vartotojų vertina ne tik ilgalaikį elektromobilių ekonomiškumą bei tvarumą, bet ir praktiškus elektromobilių naudojimo aspektus. Daugiau nei penktadalis išskyrė mažesnes elektromobilių priežiūros ir remonto išlaidas (22 proc.), taip pat patogią galimybę įkrauti transporto priemonę namuose (21 proc.).

Vis dėlto nepaisant augančio suvokimo apie tokio tipo transporto priemonių pranašumus, pagrindinė kliūtis, stabdanti platesnį jų paplitimą, išlieka aukšta įsigijimo kaina – ją, kaip svarbiausią barjerą, nurodė 69 proc. apklaustųjų. Išmanusis telefonas – ne žaislas

„Elektromobiliai tampa vis labiau patrauklesni dėl savo aplinkosauginių, ekonominių ir patogaus naudojimo privalumų, tačiau kaina vis dar išlieka esminiu veiksniu, ribojančiu didesnę jų skvarbą. Norėdami paskatinti vairuotojus domėtis elektromobiliais, šiuo metu siūlome galimybę tapti „Porsche Macan Electric“ modelio savininku. Visi sudariusieji naują ar pratęsę turimą privalomojo automobilio draudimo sutartį gali laimėti šį automobilį dovanų“, – sako R. Geleževičius.

Daugiau informacijos apie dovanojamo „Porsche Macan Electric“ akciją: https://www.ld.lt/akcija-apsidrauskite-ir-laimekite-porsche

Verslo planas, UAB steigimas ir pagrindinio tikslo siekimas

 

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas6 val prieš

„Visa“ investavo į finansinių technologijų bendrovę „Mynt“, išplės perpardavėjų partnerystę visoje Europoje

„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...

Verslas10 val prieš

Atsinaujino vienintelė XXXX „Maxima“ parduotuvė Lietuvoje: esminiai pokyčiai asortimente ir naujame erdvių išdėstyme

Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....

Verslas1 d. prieš

Netingintiems dirbti: Kauno įmonė pradeda drąsią darbuotojų paieškos kampaniją

Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...

Statyba1 d. prieš

Populiarios, bet nepraktiškos: kokių statybų tendencijų vengti statant svajonių namus?

Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...

Verslas2 d. prieš

Oksana Kostogriz. Kaip pasiruošti sėkmingam ir sklandžiam įmonės pardavimui?

Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |