Paskelbta
1 metai prieš-
Saugumas kelyje labiausiai priklauso nuo vairuotojo įgūdžių ir atidumo bei automobilio techninės būklės. Transporto priemonėje įrengtos oro pagalvės taip pat reiškia saugumą nelaimės atveju, tačiau saugos diržo segėjimas yra kiekvieno automobilio vairuotojo bei keleivio asmeninis pasirinkimas, kuris, deja, ne visada būna teisingas.
„Prasideda laikas, kai žmonės dažniau ims keliauti didesniais ekipažais. Nors automobiliai modernėja itin sparčiai, juose diegiamos įvairios saugumo sistemos, tačiau ir jų vairuotojai, ir keleiviai dažnai pamiršta pamatines saugumo taisykles. Klaidinga manyti, kad neužsisegus saugos diržo nelaimės atveju jus apsaugos automobilio techninė įranga. Praktika rodo, kad skaudžiausi eismo įvykiai, kurių metu nukenčia saugos diržų nesegėję žmonės, įvyksta užmiesčio keliuose. Tačiau svarbu žinoti, kad būti išsviestam iš transporto priemonės užtenka ir nedidelio greičio”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius. „Regitra“ vairuotojo pažymėjimus pristatys ne tik į namus, bet ir į paštomatus
Pasak draudimo bendrovės atstovo, pagrindinė automobilio ekipažą veikianti jėga yra inercija, tai reiškia, kad žmogaus kūnas tęsia judėjimą net jei automobilis dėl eismo nelaimės staigiai lėtėja ar sustoja visiškai. A. Gučiaus teigimu, tokiais atvejais neprisisegęs keleivis ar vairuotojas artimu automobilio judėjimui greičiu juda automobilio salone ir atsitrenkia į priekyje esančias kliūtis, sėdynes, prietaisų skydelį, stiklus ir kitas automobilio konstrukcijas.
Vairuotojas atsakingas už keleivių saugumą
„Svarbu žinoti, kad gale sėdintis neprisisegęs keleivis eismo nelaimės metu yra pavojus priekyje sėdinčiam vairuotojui arba keleiviui. Jei gale sėdi 80 kg sveriantis keleivis, o automobilis prieš pat avariją judėjo 60 km/val. greičiu, tai toks žmogus priekyje sėdinčius asmenis susidūrimo metu veiks net 260 kg masę atitinkančia jėga. Konkreti poveikio jėga priklauso nuo daugybės veiksnių, tačiau bet kuriuo atveju automobilio ekipažo sužalojimai bus rimti. Todėl svarbu ne tik pasirūpinti saugos diržais, bet ir užtikrinti, kad visi asmenys, esantys automobilyje, būtų juos prisisegę“, – pabrėžia A. Gučius. Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą
Jis atkreipia dėmesį, kad saugos diržus segėti būtina dar ir dėl to, kad avarijos metu suveikusios oro pagalvės apsaugotų, o ne sužalotų. „Daugelyje automobilių saugos sistemos reaguoja ir į saugos diržų judesius – esant tam tikro stiprumo smūgiui išsiskleidžia oro pagalvės. Jos skirtos apsaugoti galvą, krūtinę, kaklą, o saugos diržas ne tik sulaiko nuo iškritimo iš automobilio, bet ir suteikia galimybę išvengti sunkių sužalojimų. Neprisisegus saugos diržo, sumažėja ir oro pagalvių nauda”, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.
Kelių eismo taisyklės draudžia vežti keleivius, kurie neprisisegė saugos diržų, išskyrus nėščias moteris ir asmenis, turinčius specialias gydytojo rekomendacijas. Todėl vairuotojas privalo priminti keleiviams prisisegti saugos diržus, o jiems nepaklusus, tų keleivių tiesiog nevežti.
Dažniausiai nukenčia galūnės ir galva
Pasak sveikatos priežiūros tinklo „Antėja“ gydytojo ortopedo traumatologo Aurelijaus Pipiro, eismo nelaimės atveju saugos diržai apsaugo žmogų nuo smūgių į kietas automobilio dalis – į vairą, panelę, apdailos detales. „Saugos diržai „fiksuoja” keleivius prie sėdynės ir neleidžia iškristi pro langą po smūgio ar iš besiverčiančio automobilio. Prisegtas saugos diržas apsaugo nuo traumų, pavyzdžiui, žaizdų atsitrenkus ir dūžtant stiklui, taip pat galvos sutrenkimų, smegenų sukrėtimų, krūtinės bei pilvo srities traumų, kurios gali sukelti gyvybiškai svarbių krūtinės ląstos, pilvo organų pažeidimus“, – sako A. Pipiras. 5 pavojai vairuotojų tykantys rudenį
Gydytojas ortopedas traumatologas atkreipia dėmesį, kad transporto priemonių keleiviai po eismo nelaimių dažniausiai turi gydytis įvairių sričių – galvos, rankų, liemens, krūtinės – žaizdas, galūnių sumušimus ir jų lūžius, krūtinės sumušimus bei šonkaulių, raktikaulio ir krūtinkaulio lūžius. Nesklandumai oro uoste
A.Pipiras pabrėžia, kad eismo įvykio metu smūgį ir jo sukeltą poveikį organizmui patiria ne tik vairuotojas, bet ir visi transporto priemonės keleiviai, todėl smūgis gali sukelti sužalojimus kiekvienam, esančiam automobilyje. Dėl šios priežasties, pasak mediko, saugos diržų segėjimas yra būtinas kiekvienam automobiliu važiuojančiam žmogui.
Gydytojas atkreipia dėmesį, kad sėdant prie vairo svarbi ne tik automobilio techninė būklė, bet ir vairuotojo sveikata, emocinė būklė, jo nuovargio laipsnis. Naujame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale – naujų technologijų gausa ir patogumai keleiviams
Draudikai atkreipia dėmesį į vairuotojų ir keleivių draudimą, kurį galima įsigyti apdraudžiant lengvąjį automobilį kasko draudimu ar apsidraudžiant privalomuoju vairuotojo draudimu. Eismo įvykio metu patyrę traumą vairuotojas ir keleiviai sulauktų draudimo išmokos. Išmokų dydžiai priklauso nuo patirtų sužalojimų ir sutartyje nurodytos draudimo sumos.
Gripo prevencija ir imuniteto stiprinimas: medikė įvardijo geriausią metą pasiskiepyti
Vitamino D daugeliui trūksta ištisus metus: staigių simptomų nepajusite, organizmas alinamas palengva
„Gerasis“ ir „blogasis“ cholesterolis: kuo jie skiriasi ir kodėl abiejų rodikliai vienodai svarbūs
„Vėl pirmadienis…“: gydytoja išskyrė tris esminius faktorius, padedančius mažinti stresą, nerimą ir nuovargį
Rugsėjis – geriausias metas įvertinti savo imunitetą: gydytoja pataria nesivadovauti paplitusiais mitais
Rugsėjį vairuotojams prireiks kantrybės: keliuose bus daugiau išsiblaškiusių ir taisyklių nesilaikančių eismo dalyvių
Kaip atpažinti pirmuosius tulžies pūslės akmenligės požymius?
Gydytoja patarė, kaip po atostogų į gyvenimo ritmą įsilieti lengviau ir be streso
Gydytoja: keičiantis sezonams organizmu rūpintis taip pat svarbu, kaip ir keisti garderobą
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...