Paskelbta
2 metai prieš-
2020 m. atliktas Pasaulio banko (angl. World Bank) tyrimas rodo, kad mažų ir vidutinių pajamų šalyse 48 proc. smulkaus ir vidutinio verslo naudoja bankus ar kitas finansų institucijas kaip finansavimo šaltinį. Aukštas pajamos turinčiose šalyse šis procentas didesnis – apie 67 proc. Pagal 2019 m. Europos Centrinio Banko (ECB) tyrimo duomenis, euro zonos šalyse 80 proc. smulkaus ir vidutinio verslo naudoja bankus kaip finansavimo šaltinį.
Bankas gali tapti gelbėjimosi ratu, kai verslas atsiduria sudėtingoje situacijoje, tačiau jis nenorės suteikti paskolos, jei jūsų nepažįsta arba jumis nepasitiki. Šio pasitikėjimo sukūrimas gali tapti lemiamu veiksniu paskolos atmetimui ar suteikimui. Geri santykiai su banku yra ypač naudingi kiekvienam verslininkui.
Be to, kad padidėja tikimybė gauti paskolą ar kreditą, yra ir kitų privalumų, dėl kurių verta palaikyti gerus santykius su savo banku. Pavyzdžiui, galbūt galėsite derėtis dėl mažesnių mokesčių arba gauti geresnes palūkanų normas. Įmonei augant, jūsų bankininkas gali rekomenduoti paslaugas, kurios padėtų valdyti pinigų srautus. Pasirinktas bankas dažniausiai žino konkretaus verslo augimo detales, mat matė jo plėtrą bėgant metams ir gali pasiūlyti konkrečiai įmonei tinkamas paslaugas. Taip pat bankininkai dažnai turi kontaktų žmonių ar verslų, galinčių atnešti naudos klientams.
Nors gali atrodyti kitaip, gerų santykių su banku užmezgimui nebūtina turėti milžinišką įmonę ir valdyti didžiulius pinigų srautus. Tiesą sakant, jei pradėsite kaip smulkaus verslo savininkas ir augdami naudositės vieno banko paslaugomis bendraudami su tuo pačiu bankininku, jis natūraliai pradės kurti santykius su jumis. Žinoma, yra keletas veiksmų, kuriuos galite išbandyti kurdami ar gerindami santykius su savo banku.
Pirmas žingsnis stiprinant bet kokius santykius – reguliarus bendravimas. Nuoseklus banko informavimas sąskaitai suteikia veidą ir sukuria asmeninį kontaktą. Kol bankininkas nežino, kas jūs esate, nenori dalintis asmeninėmis įžvalgomis ar patarimais. Tai nesunku pakeisti susisiekiant su savo bankininku bent kartą per ketvirtį. Toks elgesys nesunkiai išskiria konkretų verslą ir jam atstovaujantį žmogų iš kitų klientų minios.
Diskusijos su bankininku turėtų būti naudingos, tai reiškia – peržengti temų „apie orą” ribas. Pavyzdžiui, galima papasakoti, kas vyksta jūsų versle, kokių ateities planų turite, kur norėtumėte telkti investicijas ir kuria kryptimi plėstis. Tai pradėti galima jau pirmojo susitikimo metu – pristatyti save ir savo verslą, tolimesnį verslo planą, peržiūrėti finansines ataskaitas. Kitų susitikimų metu galima informuoti bankininką apie tai, ką pavyko įgyvendinti bei kur buvo pasiekta pažanga ar geresni rezultatai, nei tikėtąsi.
Atėjus laikui kreiptis į banką dėl paskolos labai daug įtakos turi įmonės finansinis stabilumas. Svarbu įsitikinti (ir parodyti bankui), kad sąskaitos visada sumokamos laiku, nevėluojama grąžinti paskolas ir įnešti indėlius. Jei galėsite įrodyti, kad jūsų finansinė padėtis – stabili, turėsite didesnę tikimybę gauti reikalingą finansinę pagalbą, kai jos paprašysite.
Įprasta krizė, su kuria susiduria daugelis įmonių – pinigų srauto užtikrinimas. Bankai dažnai skiria daugiau laiko finansinės situacijos stabilizavimui verslininkams, kuriuos geriau pažįsta. Dėl šios priežasties labai naudinga su savo bankininku sudaryti veiksmų planą finansinių sunkumų atveju. Verslo savininkams naudinga susitarti su savo bankininku dėl plano, kuris užtikrins stabilumą ir atsižvelgti į visus bankininko pasiūlymus. Nors gali būti nelengva priimti patarimus, bankininkai dažnai susiduria su panašiomis situacijomis, tad ir jų sprendimus išmano geriau, nei vieno verslo savininkas.
Be finansavimo, bankininkai gali pasiūlyti patarimų, pagrįstų žiniomis, kaip kitos įmonės sprendė panašias problemas. Pradedantieji verslininkai gali apie tai nepagalvoti, tačiau bankas tikisi skaidrumo gerais ir nelabai gerais laikais. Neigiamos naujienos yra verslo dalis, o reikšmingos informacijos slėpimas ilgainiui gali pakenkti jūsų patikimumui bankininko akyse. Sąžiningas kalbėjimas apie verslui kylančius iššūkius stiprina pasitikėjimą ir leidžia bankui padėti.
Bankininkai vertina verslininkus, kurie žiūri į ilgalaikę perspektyvą. Apsvarstykite galimybę kreiptis dėl paskolos gerokai anksčiau, nei reikia finansavimo, kad būtų pakankamai laiko, jei kiltų klausimų arba prireiktų papildomų dokumentų.
Labai svarbu reguliariai aptarti savo verslo tikslus su bankininku. Paprasčiausiai todėl, kad įmonės, turinčios aiškų ir išsamų augimo planą, atrodo mažiau rizikingos suteikiant paskolą. Negana to, bankininkai gali padėti pasiekti ambicingų tikslų ir suteikti informacijos apie galimybes tai padaryti. Kadangi jie turi daug kontaktų, gali rekomenduoti ir potencialių klientų bei partnerių.
Įmonės kviečia klientus ir partnerius apsilankyti jų patalpose, tad kodėl nesuteikus tokios galimybės ir savo bankininkui? Nors tai gali skambėti neįprastai, ekskursija po įmonę gali atskleisti dalykus, kurie nematomi finansinėje ataskaitoje. Pavyzdžiui, darbuotojus, aplinką, klientų aptarnavimo kokybę – viską, kas iš esmės lemia organizacijos sėkmę.
Manau, nereikėtų pamiršti, kad verslas yra pagrįstas santykiais. Todėl tiek įmonės, tiek banko sėkmė priklauso nuo tarpusavio bendradarbiavimo. Tik stiprių santykių pagrindu galima sukurti ilgalaikį ir tvarų partnerystės modelį, kuris padeda abiem pusėms pasiekti savo tikslus.
Justinas Dedela, „European Merchant Bank” pardavimų vadovas, valdybos narys
„EMBank” dalyvaus tarptautinėje žemės ūkio parodoje – sieks parodyti finansavimo ūkininkams svarbą
Sarp Demiray: Lietuvoje matomi teigiami e. komercijos augimo ženklai
„EMBank” ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras pratęsė bendradarbiavimą
2024-ųjų pasiekimai, kurie įgalins smulkaus ir vidutinio verslo augimą Lietuvoje
Verslo finansavimo perspektyvos: ko labiau stokojame – finansavimo šaltinių ar investicijų?
„EMBank” pradeda bendradarbiauti su „Europcar”
Trečiąjį ketvirtį „EMBank” pelną išaugino beveik dvigubai
Kauno augimas neša naudą visai Lietuvai
Trečias ECB palūkanų mažinimas: ką tai reiškia verslams ir vartotojams
Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo...
Pirmasis šių metų ketvirtis Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinkai buvo dvigubai geresnis nei pernai. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius...
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Lietuvos banko duomenų analizė atskleidė išskirtinę situaciją – lietuviai neprivalomam automobilių draudimui išleidžia bene 4 kartus daugiau negu savo pačių...
Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Skaitmeninio saugumo sprendimų...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...