Paskelbta
2 metai prieš-
Po žiemos ne tik žmogaus organizmui reikalingas pastiprinimas vitaminais, dažnam automobiliui po apsnigtų, slidžių ir šlapių kelių sezono taip pat būtina profilaktinė apžiūra bei atnaujinimas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad staigūs temperatūros pokyčiai, druskos ir duobės keliuose, susidariusios dėl sniego sankaupų, ypatingai paveikia transporto priemonės važiuoklę.
„Automobilio važiuoklės paskirtis – užtikrinti tinkamą ir nuolatinį transporto priemonės ratų kontaktą su kelio danga. Važiuoklės būklė ypač svarbi atliekant posūkio manevrą. Jei dėl netvarkingos važiuoklės vienas ratas kelyje patenka į duobę, ant kelkraščio ar kito nelygumo ir po to praranda kontaktą su keliu gali įvykti eismo nelaimė. Važiuojant tiesiu keliu ir esant minimaliems nelygumams, svarbu įsitikinti, kad visi keturi ratai yra tinkamai sukibę su kelio danga ir nevažiuojate „šokinėjančiais” ratais. Vairuotojai taip pat turėtų žinoti, kad važiuojant dideliu greičiu kartais lūžta važiuoklės detalės. Tokiais atvejais, automobilis tampa nevaldomas ir eismo įvykio, deja, išvengti nepavyksta”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius. Vairuotojai turėtų suskubti ruoštis žiemai
Pasak draudiko, šios situacijos yra gerokai rizikingesnės nei padangos sprogimas ar stabdžių dingimas kelyje. „Lūžus važiuoklės elementams vairuotojas praranda stabdymo ir vairavimo galimybes, o automobilis tampa nevaldomas”, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.
Pavasarį reikalingas didesnis dėmesys
Kadangi, pasak A. Gučiaus, žiemą automobilio važiuoklė dėvisi greičiau nei kitais metų laikais, jis rekomenduoja pavasarį atlikti transporto priemonės apžiūrą ir patikrinti visus važiuoklės elementus. „Net jei automobilis rudenį buvo techniškai tvarkingas, važiuoklę reikėtų nuodugniai pasitikrinti. Būtent ji užtikrina mūsų saugumą kelyje, todėl važiuoklės būklę visada svarbu vertinti atsakingai”, – pabrėžia draudikas.
A.Gučius atkreipia dėmesį, kad pavasarį vairuotojai pradeda važinėti didesniu leistinu greičiu, todėl ypač svarbu, kad būtų patikrinti transporto priemonės vairo mechanizmo traukių antgaliai ir kitos važiuoklės detalės. „Vairuotojai pakelėje tikrai yra matę stovinčius automobilius su iškreiptais ratais. Priekinė transporto priemonių dalis yra jautresnė, todėl joje dažniau įvyksta šie sudėtingi gedimai”, – sako draudimo bendrovės atstovas. Lietuvoje vis daugiau hibridinių automobilių
Atliekant automobilio važiuoklės apžiūrą, A. Gučiaus teigimu, specialistai turėtų įvertinti skirtingų jos elementų laisvumą, apsauginių gumų būklę. „Ypatingą dėmesį reikėtų skriti amortizatoriams, nes jie atlieka itin svarbų vaidmenį, kad automobilis nenuslystų nuo kelio. Deja, didžioji dalis vairuotojų amortizatorius keisti yra įpratę tik tuomet, kai pamato per juos besisunkiantį tepalą ar kitais būdais pastebi, kad jie yra nebesandarūs. Dar dažniau – kai vairuotojo ausis pasiekia iš automobilio sklindantys nemalonūs pašaliniai garsai”, – kalba draudikas. Jis pataria bent kartą per metus automobilių remonto dirbtuvėse patikrinti, kaip transporto priemonės amortizatoriais absorbuoja kelio nelygumus.
Dėl stabdžių kaladėlių ir diskų atvyksta dažniausiai
Transporto priemonių remonto ir priežiūros paslaugas teikiančios bendrovės „AutoAkstė“ direktorius Algimantas Akstinas atkreipia dėmesį, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų į automobilio važiuoklės būklę dar žiūri pro pirštus. „Dauguma transporto priemonių savininkų pas mus atvyksta dėl techninės apžiūros metu nustatytų pažeidimų. Joje vairo, važiuoklės ir stabdžių sistemos pakitimai yra vertinami griežtai. Todėl vairuotojas, kas pusmetį vykdamas į remonto dirbtuves keisti automobilio padangų, turėtų tuo pačiu pasitikrinti ir transporto priemonės važiuoklę”, – pataria A. Akstinas.
Pasak jo, jei automobilyje neatsiranda pašalinių garsų, triukšmo ar netikėto supimo, toks periodiškumas užtikrins saugų transporto priemonės eksploatavimą.
A.Akstino teigimu, vairuotojai dažniausiai atvyksta keisti susidėvėjusių stabdžių kaladėlių ar diskų, įvairių guminių įvorių bei traukių antgalių. „Vairo kolonėlių ir sankabų gedimai taip pat yra dažna būtino važiuoklės remonto priežastis. Neretai atsiranda automatinių pavarų dėžių eksploatavimo problemos“, – vardija automobilių remonto dirbtuvių vadovas. Jis atkreipia dėmesį, kad transporto priemonės kasdien tampa vis išmanesnės, todėl vis daugiau pasitaiko sudėtingesnių elektrinių gedimų. Ekspertas atskleidė, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemos sezonui
Pasak A. Akstino, kai automobilio vairą „traukia“ į vieną pusę, stabdant atsiranda vibracijos, o važiuojant nelygiu keliu stipriau nei visada juntami jo nelygumai, pailgėja stabdymo kelias, tuomet išauga eismo nelaimės rizika. „Tokiais atvejais vairuotojai turėtų nedelsti ir vykti į remonto dirbtuves“, – sako bendrovės „AutoAkstė“ direktorius.
Pagalbos kelyje prireikia ir pavasarį
Techninės pagalbos įmonės „RedGo Lithuania“ vadovas Ignas Krasauskas pateikia informaciją, kad su važiuoklės problemomis yra susiję apie 5 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų. Šaltasis sezonas: kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai
„Šiuos gedimus labiau lemia ne sezoniškumo įtaka, o automobilio netinkama arba nepakankama priežiūra. Ne visi automobilių savininkai gali suprasti, kad transporto priemonės važiuoklė netvarkinga – joje atsirado laisvumas ar pašalinių garsų, o tai gali baigtis rimtu įvykiu kelyje, pavyzdžiui, išsinėrusiu automobilio šarnyru. Todėl profilaktinė ir laiku atliekama automobilio patikra ir remontas servise gali padėti išvengti šių nemalonių situacijų“, – sako I. Krasauskas.
Pasak techninės pagalbos įmonės vadovo, daug iškvietimų pavasarį yra susiję su ratlankių ir padangų pažeidimais. Jie sudaro apie 14 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų. „Fiksuojame ir augančius elektrinio rankinio stabdžio gedimus“, – sako I.Krasauskas.
Rugsėjį vairuotojams prireiks kantrybės: keliuose bus daugiau išsiblaškiusių ir taisyklių nesilaikančių eismo dalyvių
Ekspertai pataria, ką reikia žinoti prieš ruošiantis į kelionę vasaros savaitgaliais
Iškeliaujate ieškoti saulės: kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad neprireiktų medikų pagalbos
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...