Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
By
LukasAtėjus padangų keitimo sezonui, dažnas vairuotojas susimąsto, kokiomis padangomis apauti savo automobilį. Lietuvoje šaltasis metų laikas itin permainingas: vieną dieną galima sulaukti lietaus, o kitą – minusinės temperatūros ir sniego. Automobilių istorijos paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kokias padangas rinktis – universalias ar žiemines ir kuo jos skiriasi.
Žieminės padangos saugesnės
Universalias padangas vairuotojai dažnai renkasi siekdami sutaupyti ir norėdami išvengti prievolės du kartus per metus apsilankyti autoservise. Tačiau, ar universalios padangos tinkamos Lietuvos keliams?
Padangų gamintojai pabrėžia, kad temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių šalčio, universalios padangos sukibimas su danga jau nebėra toks geras kaip specialiai žiemai sukurtos ir pritaikytos padangos. Žiemą naudojant universalias padangas, prailgės stabdymo kelias, snieguotame kelyje automobilis nebus toks stabilus, kaip automobilio su žieminėmis padangomis.
„Universalios padangos nei vasarą, nei žiemą nestabdys taip efektyviai kaip vasarinės ar žieminės padangos. Kuo oras vėsesnis ir kuo daugiau sniego, tuo nesaugesnis bus jų naudojimas. Universalios padangos yra kompromisas, kurį vairuotojai renkasi tik dėl taupumo. Žieminės padangos gumos mišinys dažnai yra minkštesnis nei universalios padangos, o ir protektoriaus technologija labiau pritakyta važiavimui ant slidžios dangos bei didesniame šaltyje“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas ir komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Nors Lietuvoje važinėti universaliomis padangomis nedraudžiama, tokias padangas geriau palikti Jungtinės Karalystės, Olandijos ar kitų šalių su švelniomis žiemomis vairuotojams. Kadangi šiose šalyse sniego iškrenta mažai arba jo visai nebūna, universaliomis padangomis ten saugu važinėti visus metus.
Universalios padangos – rečiau automobilį naudojantiems vairuotojams
Universalios padangos gali būti tinkamas pasirinkimas jei važinėjama tik miesto gatvėmis ir retai nusukama į regioninius kelius. Žinoma, net ir mieste būna dienų, kai gatvėse pilna sniego, todėl vairuotojai turėtų iš anksto įvertinti, kuo rizikuojama pasirinkus universalias padangas.
„Pajūrio regionas žiemą paprastai sulaukia mažiau sniego, todėl Klaipėdos ar Palangos vairuotojai naudodami universalias padangas rizikuos mažiau nei kauniečiai ar vilniečiai. Visgi, jei automobilis yra darbo įrankis ir kasdien daug laiko praleidžiama už vairo, reikėtų netaupyti ir investuoti į kokybiškų žieminių padangų komplektą“, – aiškina M. Buzelis.
Universalios padangos nėra ilgaamžės, šiltuoju metų laiku jos dyla greičiau nei vasarinės. Nors universalių padangų pavasarį ir rudenį nereikės keisti, tačiau jos tarnaus trumpiau.
Automobilių rinkos ekspertas pabrėžia, kad padangos vis tiek turi būti permontuojamos bent kas kelerius metus tam, kad tarp padangos ir ratlankio išdžiuvus montavimo pastai neatsirastų mažų tarpelių, dėl kurių ims mažėti slėgis.
Padangos yra esminis sukibimą užtikrinantis dalykas, žiemos metu apsaugantis nuo patekimo į eismo įvykius. Reikėtų gerai įvertinti kelionių įpročius, vairavimo įgūdžius ir pasirinkti tinkamiausią variantą.
Lietuvoje vasarines padangas pasikeisti į žiemines reikia iki lapkričio 10 d.
Geros naujienos Panevėžio vairuotojams – pradeda veikti nauja parkavimo programėlė
Kiniški elektromobiliai Europoje: ar pajėgs konkuruoti ir ar darys įtaką naudotų automobilių rinkose?
Didžiausią vidutinę ridą Lietuvoje turi žali, rudi ir sidabriniai automobiliai
„Sengirės fondas“ išpirko dar vieną miško plotą – šaltinio ištakas saugantį dzūkišką pušyną
10 naujų sukčiavimo būdų, kuriais bandoma apgauti naudotų automobilių pirkėjus
Automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau
Artėjant vasaros sezonui Palangoje pradeda veikti nauja parkavimo programėlė „carOne“
Nukentėję autoįvykiuose dažnai nepasinaudoja viena svarbia kompensacija
Įvardino, kurių markių automobiliai nuvažiuoja daugiausia kilometrų: ar jūsų transporto priemonės rida viršija vidutinę?
Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...
Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...
Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...
Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...
Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...