Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Dėl rezultato besivaržantys lenktynininkai skiria gausybę valandų treniruotėms bei automobilio valdymo technikos tobulinimui. Vis tik siekiant atverti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių varžybų duris, o taip pat kautis dėl aukščiausių pozicijų su geriausiais sportininkais, ypač svarbu pasirūpinti ir patikimu, konkurencingu bei tinkamu automobiliu. O tokie – tikrai ne visi.
Nors vairavimo įgūdžių tobulinimas yra gana nuoseklus, o mokymosi programa sudaroma pagal kiekvieno lenktynininko norus ir galimybes, prireikus rinktis automobilį kyla klausimų: į kokius kriterijus svarbu atsižvelgti, kad jis būtų tinkamas „driftui“? Pasak Lietuvos „drifto“ čempionato dalyvio Pauliaus Petrausko, šioje automobilių sporto disciplinoje galutinį sprendimą reikia priimti atsižvelgus į keletą veiksnių. Ukmergės Šeimos Laisvalaikio ir Drifto dienos
Svarbūs komponentai, o ne markė
Kasdienėms kelionėms skirti automobiliai yra gana skirtingi. Skiriasi ne tik jų dizainas, tačiau ir valdymas, inžineriniai sprendimai bei jų gausa. Vis dėlto, pradėjus automobilį ruošti PRO lygos „drifto“ varžyboms standartinių detalių praktiškai nebelieka, todėl dauguma standartiniams automobiliams būdingų skirtumų dingsta.
P. Petrauskas sako, jog nepaisant to, kokio lygio „drifto“ varžyboms ruošiamas automobilis, galutinį pasirodymo rezultatą lemia ne ant variklio dangčio matomas ženklelis, o panaudoti sprendimai ir vairavimo įgūdžiai. Lietuvos drifto čempionatas prasidės Panevėžio gatvėse
„Nesvarbu, ar tai bus BMW ar „Toyota Supra“ – šiam sportui naudojamos dalys bus kone identiškos. Dauguma sportininkų naudoja Lietuvoje gaminamas sekvencines pavarų dėžes. Automobiliuose taip pat naudojami vienodi sukurti reduktoriai, pusašiai ir kitos dalys. Viską lemia tinkamos modifikacijos“, – pabrėžia jis.
Skirtumai slypi smulkmenose
Standartizuota ir reglamentuota tvarka dėl sportiniuose automobiliuose naudojamų dalių palengvina pačių lenktynininkų gyvenimą, tačiau tai nereiškia, jog visi „drifto“ dalyviai vairuoja identiškus, tačiau skirtingą kėbulą turinčius automobilius.
P. Petrauskas aiškina, jog nepaisant gausybės vienodų detalių, kiekvienas automobilis turi tik jam būdingą charakterį, kuris išryškėja skirtingose lenktynių trasose.
„Trumpą ratų bazę turintis „Toyota GT86“ trasoje pasižymi jautriu ir nervingu valdymu. Važiuodamas lėtoje trasoje ar įveikdamas staigius posūkius, tokiu automobiliu besivaržantis lenktynininkas gali turėti pranašumą. Vis dėlto etapuose, kuriuose vairuotojų laukia ilgi ir greiti posūkiai, lengviau bus tiems sportininkams, kurie valdys automobilį su ilgesne ratų baze“, – aiškina sportininkas.
Lenktynininkas ir „carVertical“ CRM bei „e-mail“ rinkodaros vadovas P. Petrauskas pažymi, kad atstumas tarp ašių turi įtakos ne tik automobilio valdymui. Štai, „Toyota GT86“ automobilyje galinė ašis suprojektuota praktiškai pačiame kėbulo gale, o 3 serijos BMW modeliuose atstumas nuo galinės automobilio dalies iki minėtos ašies siekia kone metrą. Šis, nors ir mažas skirtumas, turi reikšmingos įtakos lenktynių trasoje. Inovacijų agentūros Proveržio departamento direktorius Paulius Petrauskas palieka savo postą.
„Slystant su GT86 nebelieka erdvės klaidoms, nes atlikus vos vieną neteisingą veiksmą galima automobilio galinę dalį sumaitoti atsitrenkus į apsauginius bortus, pažeisti ratus, važiuoklę. Galiausiai, tai gali išprovokuoti automobilio apsisukimą ir nulemti gerokai didesnius nuostolius“, – skirtumus įvardija P. Petrauskas.
Analogiškoje situacijoje BMW, kurio galinė dalis už ašies yra ilgesnė, būtų atlaidesnis tokioms klaidoms ir suvaldyti jį būtų lengviau. Kita vertus, net jei kontakto trasoje išvengti nepavyktų, įlenktą ar pamestą galinį buferį galima tiesiog pakeisti ir varžybas tęsti toliau.
Lietuvoje dominuoja BMW
Bavarijoje sukurtiems automobiliams simpatijos nestokoja ne tik transporto kasdienėms reikmėms ieškantys vairuotojai, bet ir profesionalūs lenktynininkai. Vis tik patys sportininkai pabrėžia, kad toks pasirinkimas visai nesusijęs su lojalumu gamintojui. Tai lemia kitos priežastys. Elektromobilis rado įkroviklį
Lietuvos „drifto“ čempionate BMW automobilį su japonų inžinierių sukurtu varikliu vairuojantis P. Petrauskas sako, kad šios markės populiarumą mūsų šalyje lėmė elementarios ekonominės priežastys.
„Didžiulis naudotų automobilių pasirinkimas ir plati įvairių detalių pasiūla turėjo reikšmingos įtakos BMW modelių pripažinimui Lietuvoje. Japonijoje ir JAV populiarūs „Nissan“ mūsų šalyje vykstančiose varžybose matomi labai retai. Dėl nepakankamos detalių pasiūlos ir ganėtinai didelės jų kainos šio gamintojo modelius naudoti sportui gali ne kiekvienas“, – įžvalgomis dalijosi P. Petrauskas.
Kita vertus, skirtingų „drifto“ lygų dalyviai nuolat ieško improvizacijų. Pavyzdžiui, „Semi-PRO“ lygos dalyviai pastaruoju metu pamėgo „Mercedes-Benz“ 8 cilindrų variklius, kurie pasižymi geru kainos, galios ir patikimumo santykiu. Roges žiemai reikia ruošti vasarą, o kada ir kur mokytis „driftinti“
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais, tačiau ką jiems daryti – vis dar neaišku
Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Galingas ir lengvas: pristatytas dinamiškas universalas „BMW M3 CS Touring“
Atnaujintas „BMW iX“ modelis viena įkrova įveiks 701 km
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...