Paskelbta
1 d. prieš-
Elektriniai automobiliai dažnai siejami su naujausiomis technologijomis ir aukštu našumu, iš dalies dėl elektros pavarų teikiamų galimybių, o iš dalies dėl to, kad jų gamintojai siekia įrodyti, jog elektromobiliai verti dėmesio šalia tradicinių vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Tačiau „Nissan“ visada pasirinko kitokį kelią. Kai „Tesla Model S“ viliojo klientus greitu įsibėgėjimu ir dideliu jutikliniu ekranu, pirmasis „Nissan Leaf“, pasirodęs anksčiau nei „Tesla“, buvo tiesiog paprastas mažas automobilis su prieinama kaina ir be išmetamojo vamzdžio.
2026 m. „Nissan Leaf“ rodo, kad šis formatas vis dar gyvybingas. Iš vidaus ir išorės jis atrodo radikaliai kitaip, tačiau naujasis „Leaf“ iš esmės išlieka mažu elektromobiliu, kuris neapsunkins piniginės. Jis debiutuoja S+ versijoje su 303 mylių (apie 488 km) nuvažiuojamu atstumu ir 31 485 USD bazine kaina. Tai daro jį pigiausiu nauju elektromobiliu, šiuo metu parduodamu Jungtinėse Valstijose, ir, pasak „Nissan“, atitinka ankstesnių dviejų „Leaf“ kartų bazines kainas, kurios buvo pristatytos 2011 ir 2018 m., atsižvelgiant į infliaciją ir funkcijų turinį.
Esant prieinamų elektromobilių trūkumui, nėra geresnio laiko „Nissan“ atnaujinti „Leaf“. Bet ar naujų automobilių pirkėjai neaukos per daug dėl patrauklios kainos? Neseniai turėjome galimybę išbandyti 2026 m. „Leaf“ (nors ir brangesnėje Platinum+ versijoje) ir galime pranešti, kad tai tikras dalykas.
Visapusiškai išnaudoja naują galimybę
Skirtingai nei ankstesnės dvi kartos, trečiosios kartos „Leaf“ yra sukurtas ant specialiai elektromobiliams skirtos CMF-EV architektūros, naudojamos didesniame „Nissan Ariya“ (kuris netrukus bus nutrauktas) ir Europoje parduodamame „Renault Mégane E-Tech“. Tai reiškia, kad dizaineriams nereikėjo dirbti su benzininių automobilių proporcijomis, todėl „Leaf“ įgavo išskirtinę formą. Naujasis „Leaf“ akivaizdžiai yra elektromobilis, tačiau neatrodo kaip pigaus mokslinės fantastikos filmo rekvizitas. Nors jis trimis coliais trumpesnis už ankstesnį modelį, naujasis „Leaf“ išsaugojo vidaus erdvę ir turi dabartiniams krosoveriams būdingą solidžią išvaizdą.
Po kėbulu 75 kilovatvalandžių skysčiu aušinama baterija pakeičia oru aušinamą 60 kWh bateriją kaip didesnį iš dviejų pasiūlymų. „Leaf S“ modelis su 52 kWh baterija bus pristatytas vėliau už 75 kWh modelius ir turės dar mažesnę kainą. Naujasis „Leaf“ taip pat atsisako ankstesnio modelio CHAdeMO greitojo įkrovimo jungties ir naudoja NACS jungtį, leidžiančią prisijungti prie „Tesla Supercharger“ stočių. Platinum+ modeliai, tokie kaip mūsų bandomasis automobilis, taip pat turi vehicle-to-load (V2L) funkciją, leidžiančią iš baterijos maitinti įrenginius, įrankius ar žaislus.
2026 m. „Nissan Leaf“ šoninis vaizdas. „Nissan“ vis dar nesiūlo dviejų variklių visų ratų pavaros varianto, o 214 arklio galių ir 261 svaro pėdų sukimo momento, prieinamo didelės baterijos priekinių ratų pavaros modeliuose (bazinis „Leaf S“ turi 174 AG ir 254 lb-ft), nėra stulbinantis. Tai nėra problema, nes važiuoklė sunkiai susidorojo net su šiek tiek entuziastingesniu vairavimu, o vairas atrodė labiau tinkamas autobusui nei kompaktiniam automobiliui. Vis dėlto važiavimo kokybė buvo įspūdinga šioje kainų kategorijoje ir gerokai patobulėjo, palyginti su ankstesniu „Leaf“, iš dalies dėl perėjimo prie daugiasvirtės galinės pakabos. Elektromobilis rado įkroviklį
Informacinės pramogų technologijos nuo ankstesnės kartos „Leaf“ pasirodymo 2017 m. pabaigoje labai pasikeitė, tačiau naujasis modelis atgauna prarastą pagrindą. Visi modeliai turi skaitmeninį prietaisų skydelį ir centrinį jutiklinį ekraną, sumontuotą šalia vienas kito, taip pat standartinę belaidę „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ jungtį. Ekranai yra 12,3 colio „Leaf S“ ir „S+“ modeliuose bei 14,3 colio „SV+“ ir „Platinum+“ modeliuose. Aukštesniuose „SV+“ ir „Platinum+“ modeliuose yra integruotos „Google“ programos, įskaitant „Google Maps“, skirtas sklandžiam kelionių planavimui, o „Platinum+“ modeliai turi 10 garsiakalbių „Bose Personal Plus“ sistemą su garsiakalbiais priekinėse galvos atramose.
Vis dar vietomis jaučiasi kaip ekonominės klasės automobilis
Atnaujinta technologija, 303 mylių nuvažiuojamas atstumas ir NACS įkrovimas sprendžia ankstesnio „Leaf“ pagrindines problemas, tačiau yra ir trūkumų. Pasirinkus vidutinio lygio „SV+“, nuvažiuojamas atstumas sumažėja iki 288 mylių, o kaina pakyla iki 35 275 USD. Dėl didesnių 19 colių ratų ir didesnio svorio aukščiausios „Platinum+“ versijos nuvažiuojamas atstumas siekia tik 259 mylias, o kaina – 40 485 USD. Akivaizdu, kad „Leaf S+“ yra geriausias pasirinkimas, nors dėl „Google“ integracijos trūkumo kelionių metu įkrovimo stotelių planavimas bus sudėtingesnis.
Pirkėjai taip pat neturėtų tikėtis daugiau nei ekonominės klasės automobilio. Net „Platinum+“ versijoje su „TailorFit“ dirbtinės odos apmušalais (pagamintais iš 65 % perdirbtų medžiagų, kaip teigia „Nissan“), „Leaf“ interjeras geriausiai apibūdinamas kaip neišskirtinis. Net įdomūs dizaino sprendimai, tokie kaip dviejų stipinų vairas ar praktiškas mygtukinis pavarų perjungiklis, neatitraukė dėmesio nuo nuomojamų automobilių kokybės medžiagų. Nors naujasis „Leaf“ turi NACS greitąjį įkrovimą, jis gali įkrauti tik 150 kilovatų galia, todėl įkrovimas nuo 10 % iki 80 % trunka 35 minutes. Be to, „Leaf“ neturi pažangiausios „Nissan“ „ProPilot Assist“ vairuotojo pagalbos technologijos, kuri prieinama brangesniuose modeliuose. „Nissan“, BMW, o gal „Toyota“: koks automobilis tinkamiausias driftui?
Tačiau taupiems elektromobilių vairuotojams tai neturėtų būti labai svarbu. „Leaf“ gali būti ne pats geriausias automobilis kelionėms, tačiau kasdieniam naudojimui su įkrovimu namuose ar darbe jis puikiai tinka, siūlydamas didesnį nuvažiuojamą atstumą nei pradinio lygio elektromobiliai, tokie kaip „Hyundai Kona Electric“ ar „Kia Niro EV“. Sulanksčius galines sėdynes, bagažo erdvė taip pat didesnė nei „Kia EV6“, kuris yra beveik pėda ilgesnis už „Leaf“. Taip pat nėra nieko pigaus, kaip važiuoja „Leaf“, net jei tikėjomės, kad jis bus vikresnis, atsižvelgiant į jo mažą dydį. Apskritai „Nissan“ puikiai padirbėjo, kad „Leaf“ vėl taptų aktualus.
Tuo tarpu „Nissan“ bėdos tęsiasi
Susidurdama su finansiniais sunkumais, kurie vos neatvedė prie susijungimo su „Honda“, „Nissan“ tikrai reikia pergalės. Šių metų pradžioje automobilių gamintojas įgyvendino atsigavimo planą su skausmingais kaštų mažinimais, tačiau Trumpo administracijos tarifai ir anti-elektromobilių politika dar labiau apsunkino situaciją vienoje svarbiausių bendrovės rinkų. Dėl to naujasis „Leaf“ netrukus taps vieninteliu modeliu. Automobiliai nepatekę į “Fast and Furious” filmus
„Automotive News“ šią savaitę pranešė, kad „Nissan Ariya“ bus nutrauktas 2026 modelio metais dėl naujų 15 % tarifų, taikomų Japonijoje surinktam elektriniam krosoveriui. „Ariya“ tik neseniai pasirodė kaip 2023 m. modelis (po tam tikrų vėlavimų), tačiau tai daug silpnesnis produktas nei „Leaf“. Teigiami aspektai, tokie kaip patrauklus dizainas, gerai įrengtas interjeras ir gerai valdomas visų ratų pavaros variantas, atsveriami aukštos kainos (2025 m. modelis prasideda nuo 41 160 USD, o pilnai įrengti modeliai kainuoja 55 760 USD), painios komplektacijos struktūros ir vidutinio nuvažiuojamo atstumo bei našumo. Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje
Tarifai taip pat paveiks naująjį „Leaf“, kuris bus gaminamas Točigyje, Japonijoje, ir importuojamas į JAV. Anksčiau „Leaf“ buvo gaminami JAV, tačiau „Nissan“ neaptarė planų tai daryti su naujuoju modeliu. Tai, kad bendrovė tęsia pristatymą nekeliama kainų, yra pagirtina, nors neseniai paskelbtame pranešime teigiama, kad gamyba iš pradžių bus ribojama dėl baterijų trūkumo. Iššūkiai tik tęsiasi. Ikoniškiausių „2 Fast 2 Furious” ir „Tokyo Drift” automobilių istorijos ir likimai
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Komentaro autorė – Giedrė Morkūnė, energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ personalo vadovė Šiuo metu, kai darbo rinka išgyvena didelius pokyčius,...
Investicinių fondų valdymo įmonė „Demus Asset Management“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos bekelės lenktynių talentu, triskart Dakaro ralio podiumo nugalėtoju...
Daugelis mūsų visomis savo išlaidomis – nuo maisto prekių iki būsto mokesčių – rūpinamės naudodami tik vieną banko sąskaitą. Tačiau...
Draudikai pastebi, kad plečiasi žemėlapis šalių, kurias Lietuvos gyventojai pasiekia vykdami automobiliu. Pastaruoju metu jie sulaukia transporto žalų kreipinių net...
„Čia yra 100 eurų. Aš siūlau nupirkti jūsų duomenis – prisijungimo vardą ir slaptažodį“, – tokį pasiūlymą diskusijos metu pateikė...
Nuosavas būstas – viena svarbiausių jaunimo svajonių, tačiau ją įgyvendinti tampa vis sunkiau. Aukštos nuomos kainos, augančios pragyvenimo išlaidos ir...
Nesvarbu – ar savo šunį imate į ilgą kelionę, ar tik nuvažiuojate iki pasivaikščiojimų parko, svarbu kaskart automobilyje užtikrinti jo...