Paskelbta
2 metai prieš-
Elektromobilis ar automobilis su vidaus degimo varikliu – toks klausimas iškyla dažnam, besirenkančiam naują automobilį. Nors Lietuvos keliais kasmet važinėja vis daugiau elektromobilių ir hibridinių jų versijų, benzinu ar dyzeliu varomi automobiliai sudaro liūto dalį. Ekspertų teigimu, jei pirkėjai labiau pasigilintų į skirtingų tipų automobilių priežiūros ir eksploatavimo klausimus, elektromobiliai kur kas dažniau taptų pirmuoju pasirinkimu.
„Elektromobiliai daug kuo skiriasi nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, nors gyventojai dažniausiai akcentuoja didesnę jų įsigijimo kainą ir įkrovimo klausimą. Vis dėlto renkantis automobilį vertėtų palyginti ir kitas savybes, tokias kaip eksploatacijos kaina, priežiūra, tarša, išlaidos kurui ir panašius aspektus. Tik tokiu atveju įmanoma susidaryti objektyvią nuomonę ir pasirinkti tinkamai“, – sako energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ įkrovimo stotelių produktų vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė. Automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau
Lietuvoje iki šių metų kovo 1 d. buvo įregistruota 7,8 tūkst. lengvųjų keleivinių elektrinių automobilių ir 51,2 tūkst. lengvųjų keleivinių benzinu ir elektra varomų hibridinių automobilių, rodo valstybės įmonės „Regitra“ duomenys. Tuo tarpu dyzelinių automobilių skaičius siekė 1,1 mln., o varomų benzinu – 382,6 tūkst.
Paprastesnė priežiūra, mažiau išlaidų
Pasak L. Doraitės-Gudavičienės, svarbus elektromobilių privalumas yra paprastesnė ir pigesnė eksploatacija, nes elektromobiliai neturi daug dalių, kurioms reikalinga nuolatinė priežiūra ar remontas.
Automobiliams su vidaus degimo varikliais reikia reguliariai keisti tepalus, senuosius reikia tinkamai utilizuoti, nedarant žalos aplinkai. Taip pat reikia rūpintis kuro ir variklio oro filtrų, degimo žvakių, pagrindinio variklio diržo, generatoriaus dirželio keitimu. Todėl nors šiuo metu elektromobilio įsigijimo kaina yra didesnė, tačiau techninės priežiūros išlaidos yra mažesnės. JAV leidinio „Consumer Reports“ atlikto tyrimo duomenimis, elektromobilių savininkai per visą jų eksploatavimo laikotarpį sutaupo vidutiniškai 4,6 tūkst. JAV dolerių remonto ir techninės priežiūros išlaidų, palyginti su transporto priemonėmis, kurioms reikia degalų. Elektromobilių rinkai lėtėjant, ieško sprendimų tvaresniam dyzelinui
Be to, įsigyjant elektromobilį galima pasinaudoti valstybės parama ir susigrąžinti 5 tūkst. eurų naujam ir 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui.
Pašnekovė atkreipia dėmesį ir į tai, kad elektromobilio baterijos gyvavimo ciklas siekia 15–20 metų, arba 160–320 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo vairavimo įpročių, o tai yra daug ilgesnė nei vidutinio automobilio eksploatavimo trukmė.
„Galime palyginti ir iškastinio kuro bei elektros energijos kainas. Nuvažiuoti 100 km su automobiliu, varomu iškastiniu kuru, vidutiniškai reikia 6–7 litrų kuro, kurio kaina svyruoja nuo 1,5 iki 1,7 Eur/l. Elektromobiliui 100 km nuvažiuoti reikalingas energijos kiekis siekia apie 18–20 kilovatvalandžių (kWh), o 1 kWh kaina įkraunant namuose yra apie 15–25 ct, priklausomai nuo to, koks turimas elektros tarifas ir kuriuo metu įkraunamas elektromobilis. Todėl pirmuoju atveju 100 km kelionė kainuos apie 9–12 Eur, o antruoju – apie 3–5 Eur“, – sako ji.
Papildomas elektromobilių privalumas yra energijos generacija važiavimo metu, kai važiuojant nuokalne ar stabdymo metu yra įkraunama baterija ir taip padidinamas nuvažiuojamas atstumas. Gyventojų apklausa: tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje elektromobilius perka norėdami sutaupyti
Svarbus klausimas – įkrovimas
Svarbiausias dalykas prieš nusprendžiant įsigyti elektromobilį yra įsivertinti, kokios talpos baterijos elektromobilio reikės. Tai priklauso nuo kasdien nuvažiuojamo atstumo, gyvenamosios vietos, galimybės įkrauti elektromobilį namuose ar darbo vietoje.
„Kuo didesnės talpos baterija, tuo didesnis nuvažiuojamas atstumas. Jei įprastai važinėjate mieste, kasdien įveikiate nedidelius atstumus, apie 50 km, ir turite galimybę įsikrauti namuose, galite rinktis ir mažesnės talpos bateriją. Jei daugiau laiko praleidžiate užmiesčio keliuose, tuomet baterijos talpa turėtų būti didesnė, nes važiuojant didesniu greičiu energijos sąnaudos, kitaip nei automobilių su vidaus degimo varikliais, yra didesnės“, – teigia ekspertė. Energetikos ir darnios plėtros komisija vyksta į Visaginą
Vykstant į ilgesnes keliones elektromobiliu svarbu planuoti maršrutą ir laiką, nes pakeliui gali tekti papildomai įkrauti bateriją greito įkrovimo stotelėse, kurių tinklas šalyje kol kas dar nėra pakankamai tankus. . Pašnekovė rekomenduoja susipažinti su viešų įkrovimo stotelių žemėlapiu, pasidomėti, kokių paslaugų tiekėjų viešos įkrovimo stotelės yra mieste ar kelionės maršrute, sužinoti daugiau apie įkainius ar kitas sąlygas.
L. Doraitė-Gudavičienė aiškina, kad vairuojant elektromobilį taip pat reikia šiek tiek pakeisti įpročius ir išmokti įkrauti jo bateriją ne tada, kai ji beveik tuščia, bet kai atsiranda proga. Baterijos ilgaamžiškumo užtikrinimui svarbu vengti visiško iškrovimo ar pilno įkrovimo, todėl rekomenduojama palaikyti 20–80 proc. baterijos įkrovimo lygį.
„Vienas iš automobilių su vidaus degimo varikliais privalumų yra tai, kad užpildyti baką užtrunka kelias minutes, o elektromobilius reikia įkrauti ilgiau. Be to, energijos srautas, patenkantis iš įkrovimo stotelės į automobilio bateriją, nėra pastovus. Įprastai greitasis įkrovimas turi dvi fazes: nuolatinės srovės ir nuolatinės įtampos, arba papildomo įkrovimo. Nuolatinės srovės fazėje baterija įkraunama nuo 20 iki 80 proc., taip greitai, kaip galima tą padaryti jos neperkaitinant. Įkrovimui perėjus į nuolatinės įtampos fazę, procesas lėtėja ir baterijos įkrovimas nuo 80 iki 90 proc. gali užtrukti tiek pat, kiek įkraunant ją nuo 40 iki 80 proc.“, – sako ji.
Gyvenantiems nuosavame name ar turintiems privačią stovėjimo vietą daugiabučio stovėjimo aikštelėje ekspertė rekomenduoja įsigijus elektromobilį įsirengti ir jo įkrovimo stotelę. Elektromobilį įkraunant namuose jo eksploatavimo kaštai yra mažesni nei įkraunant viešose įkrovimo stotelėse. Patartina rinktis dviejų laiko zonų elektros tarifą, nes elektromobiliai dažniau įkraunami naktį ar savaitgalį, kai elektros kaina mažesnė. Elektromobilių įkrovimo išlaidas galite sumažinti dar labiau, jei baterijos įkrovimui bus naudojama elektros energija, pagaminta iš saulės elektrinės ar nutolusio parko.
„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje
Kodėl organizacijoms svarbu užtikrinti vidinės karjeros galimybes darbuotojams?
„Elektrum Lietuva“ Vilniuje toliau plečia elektromobilių įkrovimo tinklą
Elektros biržoje – kainų kilimas: kaip sumažinti elektros sąskaitas?
Ekspertai įspėja: net ir smulkus gedimas namuose gali tapti rimta problema – kaip tam pasiruošti?
Akmenės rajone pradėjo veikti pirmasis „Elektrum Lietuva“ vėjo parkas
Elektromobilumo rinka – kryžkelėje: kaip užtikrinti tolesnę jos plėtrą?
M. Kietis. Kokius iššūkius verslams atneš permainingi orai, nepastovios kainos ir naujas reguliavimas?
„Elektrum Lietuva“ plečia elektromobilių įkrovimo tinklą, tęsia darbą su didžiausiais degalinių tinklais
Neprognozuojamos liūtys, audros ir kruša: stichijų nuostoliai siekia dešimtis tūkstančių, kaip apsisaugoti
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...