Paskelbta
1 metai prieš-
Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo būklės bei ridos. Tačiau transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas parodo, kad ridos klastojimas pirkėjams gali kainuoti reikšmingą pinigų sumą. Įsigydami automobilį su suklastota rida jie rizikuoja permokėti net 25 proc. kainos. Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą
Kitose šalyse brangsta beveik trečdaliu
Kone esminė problema globaliu mastu išlieka ta, jog naudotų automobilių pirkėjai pernelyg atmestinai renkasi transporto priemones. Skiriama per mažai dėmesio automobilio būklės nustatymui bei eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui (kiek reikės išleisti už aptarnavimus bei nenumatytus remontus), o tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, be jokio saiko klastodami odometro rodmenis.
Anot bendrovės tyrimo, automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu, o tai reiškia, kad pigių automobilių pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o itin brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje bei Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc. Pirmosios šio sezono sąskaitos už šildymą
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas neišpučia naudotų automobilių kainų taip stipriai, tačiau piktavaliai sugeba iš to reikšmingai pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp visų 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
Daugiausiai praranda brangių automobilių pirkėjai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo automobilis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 procentų, tačiau didžiausias kintamas čia – odometro rodmenų korekcijos apimtis (kilometrais).
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 000 eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida – 400 000 kilometrų, o odometras rodo – 200 000 kilometrų, vadinasi, jos pirkėjas už šį modelį vidutiniškai gali sumokėti net 4 000 eurų daugiau nei jis vertas. Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, jog toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintam automobiliui gali pasirodyti didelis, tačiau dėmesį siūlo atkreipti į faktą, kad pirkėjai „carVertical“ dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės automobilius. Tyrimas parodė, kad milijonai europiečių nelegaliai žiūri sporto renginius ir perka suklastotas sporto prekes
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau istorinių faktų apie perkamą automobilį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi automobilį jau įsigiję, tačiau tada aptikus vertę mažinančios informacijos išsireikalauti iš pardavėjo kompensacijos arba atgauti visus pinigus ir grąžinti transporto priemonę gali būti labai sudėtinga“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ridos klastojimas skirtingas automobilių markes veikia nevienodai
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – mažiau. „carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 procentų „Dacia“ ir „Mazda“ automobiliams iki 27 procentų „Land Rover“ markės visureigiams. Paaiškėjo, kuris siuntų pristatymo būdas populiarėja ir kas bendro tarp internete apsiperkančių lietuvių bei estų
Priklausomai nuo automobilio markės ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai gali permokėti už transporto priemonę net dešimtis tūkstančių eurų. Lietuviams tai kainuoja milijonus eurų – tiek pinigų atmestinai naudotą automobilį besirenkantys pirkėjai permoka kasmet.
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?
Į biudžetą – 100 mln. eurų mokesčių: daugiausiai mokesčių sumokėję technologijų sektoriaus lyderiai – „Vinted“, „Wargaming“ ir „Nord Security“
Vairuotojai turėtų suskubti ruoštis žiemai: nepasiruošusiems vairavimas gali tapti kančia
Roges žiemai reikia ruošti vasarą, o kada ir kur mokytis „driftinti“
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...